Lijst kinderziektes etc. Octavia III

Joske

Forumguru
Ik krijg de indruk dat mijn O3 niet van dezelfde kwaliteit is als mijn O2.
dat gevoel had ik jammer genoeg al 1 dag na aflevering... desondanks ben ik wel zeer tevreden van de O3, laat dat buiten kijf staan. Maar toen ik de O2 kocht was dit 1 van de allerlaatst geproduceerde exemplaren op de band in Tsjechië en dan merk je toch wel dat deze bijzonder goed gemonteerd was. Geen kraakje of piepje te bekennen in de O2, in de O3 durft dat met momenten wel al eens anders te zijn... ;)

ElScorpione

Forumguru
Ik denk dat de eerste octavia's vooral last hebben. Dit is dan ook de laatste auto waar ik een eerste versie van koop. In het vervolg wacht ik wel tot er 1 of meerdere updates geweest zijn. Ik koop altijd gebruikt, dus kwestie van even doorsparen voor een wat jongere versie.

micky

Forumguru
Ik zit op dit moment bij de dealer, mijn Columbus wordt vervangen, of de computer erachter, sinds vorige week alleen nog maar een opstart logo en verder af en toe een flits van een radio scherm, dus niets werkt er meer:banghead:

Altos

Banned
Wij hebben onze O3 laatst verkocht met 103.500km op de klok en werkelijk nog nooit 1 kraakje of scheef zittende dingen gehad.
Ook de Amundsen is altijd vlekkeloos blijven spelen zonder storing.
Onze O3 was 1 van de eerste 50 uitgeleverd in NL (en de 2e non RS in Race Blue) dus echt 1 van de eerste.
We zullen wel geluk hebben gehad zal ik dan maar denken...

micky

Forumguru
Ik rij weer met een nieuwe Unit in het dashboard kastje, wel alle instelling (incl. VIM en VCDS instellingen die betrekking hebben op de columbus) verdwenen.. iig weer wat te doen dit weekend :(

mervyn

Nieuw lid
Vandaag in panne gevallen met onze 1 maand oude Octavia 1.4 TSI GTEC (CNG). Na vertrek aan de rode lichten ging hij heel hoog in de toeren en gaf hij aan dat we 70 reden terwijl we net vertrokken waren.
Auto aan de kant gezet, auto afgezet, opnieuw aangezet en hetzelfde gebeurde. En toen kwam er ook rook uit de motor en rook het erg naar verbrand rubber.

Auto is nu weggesleept naar de garage.

Iemand idee wat dit kan zijn? Volgens de pechverhelper is het iets met de motor.

ertromp

Forumguru
Vandaag in panne gevallen met onze 1 maand oude Octavia 1.4 TSI GTEC (CNG). Na vertrek aan de rode lichten ging hij heel hoog in de toeren en gaf hij aan dat we 70 reden terwijl we net vertrokken waren.
Auto aan de kant gezet, auto afgezet, opnieuw aangezet en hetzelfde gebeurde. En toen kwam er ook rook uit de motor en rook het erg naar verbrand rubber.

Auto is nu weggesleept naar de garage.

Iemand idee wat dit kan zijn? Volgens de pechverhelper is het iets met de motor.

glazen-bol-2.png

Tja om te zeggen wat het kan zijn moet er meer info zijn.
Welke lampen / melding op het dashboard aan?
Verloor de auto vloeistof?
Werkte de koppeling nog normaal?
Lag er een riem af bij de motor?

mervyn

Nieuw lid
Ja sorry had meer info moeten geven.

Bijna alle lampen aan op het dashboard. Verloor wel geen vloeistof en ook de koppeling werkte nog normaal. Er lag ook geen riem af bij de motor.
Ik vind dit gewoon vreemd bij een auto van net een maand oud.

Auto is nu in de garage. Benieuwd wat het resultaat zal zijn.

jered

Lid
Nu heb ik al een tijdje als ik instap of optrek mijn bestuurders stoel een standje naar achter schiet.
Meestal eerst links dat zit je scheef, en daarna weer rechts.
Probleem is dat het soms 3 keer per week is en soms drie keer per dag.
Wordt er gek van.:tegek:
Nu heeft de dealer er naar gekeken en de stelling ingevet, nou dat helpt dus niet.:mad:
Nu was ik vandaag weer bij de garage voor een afspraak en daar had een van hun mensen het ook bij een MY2015 O3
Dus volgende week maar eens een onderzoek gaan beginnen tot op de bodem:maakmegek:
Mijn vraag is zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

Marco.

Is het probleem opgelost?

Marcooctavia

Forumguru
Is het probleem opgelost?
Na wat foto's van de rails die ik zelf gemaakt heb toen ik de stoel had los gemaakt.
En het niet eens was dat de vergrendeling niet goed zat gaf pon toestemming de rails te vervangen.
En nu ben ik alweer een paar duizend km verder en de stoel is niet meer los gegaan. :yeah:
Gelukkig opgelost dus:thumbsup:

Marco.

Marcooctavia

Forumguru
Wat ik merk dat ik daar soms ook last van heb

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gewoon klagen mij verklaarde ze ook eerst voor :sterretjes: juist omdat je het niet oproepen kan.
Maar het soms 1 keer per week of 1 keer per dag is en soms vaker.
Dus ik snap wel dat dat moeilijk is om te onderzoeken.
Dus had ik verteld zelf wel wat te onderzoeken.
Maar gebruik mijn auto en de Skoda dealer in de meern maar voor jou auto.
Zeg dat daar ook de rails vervangen zijn en dat het opgelost is.
Dat zal vast helpen.

Marco.

mervyn

Nieuw lid
Ja sorry had meer info moeten geven.

Bijna alle lampen aan op het dashboard. Verloor wel geen vloeistof en ook de koppeling werkte nog normaal. Er lag ook geen riem af bij de motor.
Ik vind dit gewoon vreemd bij een auto van net een maand oud.

Auto is nu in de garage. Benieuwd wat het resultaat zal zijn.

Ondertussen een dikke week verder. We zijn de auto vorige week gaan halen in de garage. Daar hadden ze hem helemaal uitgelezen, testrit gedaan maar helemaal niets gevonden.

Sindsdien niet meer in panne gevallen maar na elke rit ruikt het verschrikkelijk naar iets wat ik het beste kan omschrijven als verbrand rubber. De geur komt van onder de motorkap. Het is moeilijk uit te maken van waar juist aangezien het zo'n sterke geur is. Zelfs uren nadat we er mee gereden hebben ruikt het nog altijd heel erg in onze garage.

FNaRK

Actief lid
Na een week eigenaar te zijn:
-rechterportier gaat zwaar / moeilijk open
-achterklep sluit slecht: flink gooien om dicht te krijgen
-ik kan mijn "afsluitbare vak in het middenconsole" niet vinden
-mijn navigatie-juf heeft een vervelende stem
-mijn PDC blijft wel erg lang in beeld, ook nadat ik weer aan het rijden ben

Dramatisch allemaal, tijd voor een nieuwe auto

:thinking:

Skoda-MAN

Forumguru
Na een week eigenaar te zijn:
-rechterportier gaat zwaar / moeilijk open >>>>>>>>>>>>>>>opnieuw af laten stellen
-achterklep sluit slecht: flink gooien om dicht te krijgen >>>>>> idem
-ik kan mijn "afsluitbare vak in het middenconsole" niet vinden»»»»»» is alleen een schuifklepje voor de versnellingspook
-mijn navigatie-juf heeft een vervelende stem»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» heeft teveel gedronken en lispeld
-mijn PDC blijft wel erg lang in beeld, ook nadat ik weer aan het rijden ben>>>>>> dan rijdt je wel ergl lang onder 5 km/h

Dramatisch allemaal, tijd voor een nieuwe auto

Inruilen dat hok op wielen (zelf ben ik er erg blij mee en neem enkele zaken voor lief) :maakmegek:

Bovenaan Onderaan