hemi24
Forumguru
actieradius O3 1.6 TDI niet kloppend met tankinhoud? is dat ook een kinderziekte? MY2016?
Bedoel je dat je bij 0 km actieradius nog met geen mogelijkheid 50 liter in de tank kunt krijgen?
actieradius O3 1.6 TDI niet kloppend met tankinhoud? is dat ook een kinderziekte? MY2016?
Ik heb nu ook inmiddels 15.000 km gereden.
Overall geen echte klachten.
Maar wel enkele zaken die me opvallen:
Columbus > De FM radio heeft moeite om snel een andere frequentie te kiezen als de kwalieit van het signal minder gaat worden. Het geluid moet soms al helemaal weg zijn, voordat hij eindelijk overgaat naar een andere frequentie. We hebben het dan over NPO Radio 2 - route A2 - tussen Budel en Eindhoven - pas in Eindhoven gaat hij eindelijk switchen.
Columbus > De DAB laat ook te wensen over - onder viaducten (A2 Best), of bij het knoppunt Vonderen (A2/A73) is het op eens gewoon stil ...
Columbus > Tijdens het onbewuste verbinden met mijn smartphone (S4 Mini) is de SMS functie niet altijd beschikbaar. Hiervoor moet ik dan handmatig de bluetooth op mijn smartphone even uitzetten en weer opnieuw aanzetten. De SMS template, waarin de navigatie gegevens automatisch worden opgenomen, gebruik ik best vaak.
In mijn linker buitenspiegel zie ik - als het buiten donker is - de lampjes van mijn verlichtingsschakelaar (Oranje van de stand "Auto" en groen als het licht aan is).
Het groene lampje in de binnenspiegel was ook even wennen.
Bij 11.000 km bijna 1 liter olie moeten bijvullen - onverwacht.
Het gebruik van de handrem bij uitgetrokken elbogsteun is onhandig. Waarom niet direct een automatische handrem? De Hill-assist zit ja ook al op ...
Tijdens het rijden op precies 125 km/h een hoog toeren-achtig geluid. Bij precies 120 of 130 weer stil.
Het puntje met het "tegen" sturen tussen 100 en 130 km/h heb ik ook. Ik heb wel lane assist, maar deze staat uit. Heb ook nu winterbanden (Dunlop Winter Sport 4D) op de originele velgen.
Als ik lange stukjes recht door rij en dan op eens een scherpe bocht heb (snelweg afrit of zo) dan voel je de airco weer op gang komen - best grappig soms - als of de sensor even een fris windje nodig had om te voelen, dat de temperatuur omhoog of omlaag moet
Verder een prima wagen. Wel mis ik het verwarmbaar stuur van mijn Opel Astra in de koude dagen. Had het liefst ook de stand verwarming willen pakken, maar jammer genoeg worden we hier in Nederland op deze beschikbare optie gediscrimineerd.
Ik verheug me iig op de nog resterende 165.000 km ...
waarom gebruik je de handrem eigenlijk als ik vragen mag, ik leef altijd zonder handrem, een handbak in de 1 en mijn automaat in de "P"
als je rijdt heb je ook de hele tijd je voet op het gaspedaal, ?
Ik weet niet of je in de onderstaande link dat kan zien of dat daar alleen nog openstaande recall kan zien :Verder zeer tevreden.
- Bij het reservewiel zit een sticker met code 5514. Uitgevoerd in december 2014. Welke recall was dit?
En je gelooft het niet... vandaag deed het linker raam het gewoon weer en was de auto functie bij het rechter raam kapot.
Ik had vorige week ineens het zelfde probleem. Ik heb hem persoonlijk altijd wat frisser staan (19), maar mijn vriendin heeft hem wat hoger staan (22-24). Ik merkte ineens dat ik het wel erg warm kreeg, dus ik vroeg of haar kant wat lager mocht. Toen merkte ik nog steeds geen verschil en ging ik bij de roosters voelen. Rechts was bijna koud te noemen, links werd steeds warmer. Ook nadat het systeem aan beide kanten op LO gezet was, bleef er hete lucht uit komen. Ik stond al op het punt van stoppen, omdat ik absoluut niet tegen hoge temperaturen kan. Uiteindelijk de ventilatie uit gezet aangezien we op de Duitse Autobahn zaten en stoppen er even niet in zat. Na een halve minuut als test weer aangezet, en alles was weer normaal.Ik had afgelopen zaterdag een probleempje op de snelweg. Ik had de Sync aan en beide waren op 20.5 graden. Opeens kwam uit de linker ventilatie hete lucht net alsof het op 30 graden stond. De rechterzijde was normaal? . Erg vreemd. Ik heb toen verschillende zaken bekeken/gedraaid en uiteindelijk de airco een paar minuten aangezet. Daarna weer uit en het probleem was weg.