Lijst kinderziektes etc. Octavia III

hemi24

Forumguru
-mijn PDC blijft wel erg lang in beeld, ook nadat ik weer aan het rijden ben

Dan blijf je te lang onder de 10 km/h hangen..!

Slecht sluitende (of openende) portieren zou ik even mee terug gaan naar de dealer, voor een na-stel actie.
 

Joske

Forumguru
-achterklep sluit slecht: flink gooien om dicht te krijgen
heb ik ook.. een keertje meer gooien en sluit gemakkelijker ;)

uitleg dealer: overdruk dat in de cabine, niet op tijd, weg kan.. (aangezien er wel degelijk overdrukflapjes voorzien zijn ter hoogte van reservewiel)
oplossing: zet een raam open voor dat je de koffer dicht gooit... yeah right :maakmegek: (werkt vast wel, maar wie doet dat nu?? :banghead:)
 

Marcooctavia

Forumguru
heb ik ook.. een keertje meer gooien en sluit gemakkelijker ;)

uitleg dealer: overdruk dat in de cabine, niet op tijd, weg kan.. (aangezien er wel degelijk overdrukflapjes voorzien zijn ter hoogte van reservewiel)
oplossing: zet een raam open voor dat je de koffer dicht gooit... yeah right :maakmegek: (werkt vast wel, maar wie doet dat nu?? :banghead:)
Achter klep is met 5 min. Af te stellen en dan hoef je niet meer hard te gooien.
Ik heb ze vaker over de vloer gehad steld niets voor.

Marco.
 
D

Deleted member 20094

Nu ruim 3 maand en bijna 14.000km verder......nog niets vreemds of irritants vernomen.
Gewoon een top auto. :thumbsup:
 

StefanN

Forumguru
heb ik ook.. een keertje meer gooien en sluit gemakkelijker ;)

uitleg dealer: overdruk dat in de cabine, niet op tijd, weg kan.. (aangezien er wel degelijk overdrukflapjes voorzien zijn ter hoogte van reservewiel)
oplossing: zet een raam open voor dat je de koffer dicht gooit... yeah right :maakmegek: (werkt vast wel, maar wie doet dat nu?? :banghead:)
We hebben een auto..... geen vliegtuig....
Cabine druk.... pfffff

groet Stefan
 

ElScorpione

Forumguru
Ze hebben wel de pieptoontjes gejat uit het vliegtuig. Elke keer als ik moet tanken of vloeistoffen moet bijvullen, denk ik de 'fasten seatbelts' lampjes aan gaan :D

Mijn linkerbuitenspiegel kraakt bij het inklappen. Moet een nieuwe spiegel op volgens de dealer. 550 euro......
 

MacRembrandt

Forumguru
IMG_2797_zpsfhwejtne.jpg
 

elsinga

Forumguru
Heb ik bij mijn Mondeo ook gehad, los draadje bij het stuur... Was gelukkig pas na ruim 3 jaar en dus bijna einde lease, dus heb ik het zo gelaten.
 

Skoda79

Senior Member
heb ik ook.. een keertje meer gooien en sluit gemakkelijker ;)

uitleg dealer: overdruk dat in de cabine, niet op tijd, weg kan.. (aangezien er wel degelijk overdrukflapjes voorzien zijn ter hoogte van reservewiel)
oplossing: zet een raam open voor dat je de koffer dicht gooit... yeah right :maakmegek: (werkt vast wel, maar wie doet dat nu?? :banghead:)


Hier ook een slecht sluitende achterklep, ook als er portier open staat.
Dealers zijn nogal snel van dit soort bull-sh*t opmerkingen/oplossingen ipv even mee te denken.
 

Pendragon

Donateur
30k verder. Heerlijke auto. Paar puntjes.

-Kraken van b stijlen of in de buurt ervan. Nog niet duidelijk wat het is. Ga bij de beurt vragen.
- achterklep moet altijd hard dicht.
-stuiteren van de auto op slecht wegdek. Ik had gehoopt dat dit beter zou worden met de Eibach veren, maar vind het nog steeds niet ok. Zal wel komen door de onbegrijpelijke starre achteras.
-wielnaaf logo's moeten al vervangen worden. Zien er niet meer uit

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
 
Inmiddels mijn score lijst met mijn O3. Die staat op 3.

Gekocht met 56000km. De vorige eigenaar had mankementen niet in de gaten óf had er geen omkijken naar.
Gekocht met 12 maanden garantie. Dit had een ZekerSkoda polis moeten zijn maar achteraf bleek toch van niet.
Die kocht de dealer niet meer af bij de importeur maar bied wel dezelfde garantie. Ben ik het niet mee eens. Er was immers geadverteerd met ZekerSkoda dus dan moet dat er gewoon bij zitten. Heb nu, zoals je hieronder kunt lezen, 3x aanspraak moeten maken op de garantie. Maar dan moet ik elke keer naar Noordwijk waar ik steeds 3 weken moet wachten voordat ik er terecht kan. Wil ik elders geholpen worden; dan is het gezeur met akkoord (wat wel steeds werd gegeven). Met een ZekerSkoda polis zou ik hier geen last van hebben.


Aircopomp;
Die is vervangen want die liep aan. Hier kwam ik binnen een week na aanschaf achter.
Soort komend en gaand helikopter geluid bij warme motor. Dealer in Noordwijk wimpelde het af alszijnde een "comfort probleem" omdat alles het deed en technisch in orde was. Nou; nee; het ding loopt aan en is dus niet technisch in orde. En dat 4 dagen voor vakantie naar Frankrijk. Na wat gezeur akkoord voor garage hier in Den Haag (Duindam) want in Noordwijk kon ik pas 2 weken ná de vakantie terecht, en die was er in 1 minuut uit; aircopomp. Ja; dat zij ik ook al in Noordwijk. Dus vervangen. De volgende dag. Chappeu Duindam.



Panoramadak lekkage;
Bij aankoop zaten er bovenin op de linker en rechter A stijl lekkage plekken van het panorama dak.
Zou de dealer naar kijken bij de afleverbeurt op mijn verzoek om zeker te stellen dat het niet meer lekt.
Er hing een muffe geur in de auto; maar er stond ook een heel smerig vanille geurdoosje in de kofferbak. Die geur zou wel weg moeten trekken maar dat deed het niet. Er vanuitgaande dat de boel niet meer lekte de bekleding laten champorellen om van de geur af te komen. De dag erna weer opnieuw muffe geur.

Toen zélf vandaag panoramadak op lekkage gecontroleerd.
Wat blijkt; het loopt zo via de linker stijl de vloermat op. Was ik met 2 minuten achter.
Heeft de dealer dus niet naar gekeken. Hier is het laatste woord nog niet over gezegd. Beetje voor lul de bekleding laten reinigen (was immers niet vies). Nu gaat hij dus maandag naar de dealer om de lekkage van het panoramadak te verhelpen. Hiervoor ook weer hemel en aarde moeten bewegen. Ik kon pas 21 juli terecht samen met het volgende onderwerp; de DSG. Mijn reactie: je denkt toch zeker niet dat daar met en lekkend dak zó lang op ga wachten. Kan dat niet eerder? Nee meneer het zit vol. Toen begon om 14.00 uur het getouwtrek bij andere dealers, Duindam, Wittebrug Delft/Honselersdijk waar ik eerder terecht kon. Daarna gezeur over het (weer) onderling regelen van de factuur. Om 16.30 had ik dan eindelijk mijn afspraak voor elkaar bij Wittebrug Honselersdijk. Had met ZekerSkoda polis zoveel makkelijker geweest en hoofdpijn bespaard. Dus de discussie over dit onderwerp begint morgen.


DSG automaat;
Hij leek zo soepel en smooth. Ik was zelfs verbaasd bij aanschaf want ik had een schokkerige bak verwacht na bijna 60.000km. En ja; inderdaad; bij de rit over de heuvels van Luxemburg was er duidelijk een schok voelbaar van 6 naar 7 en terug. Later merkte ik op van 4 naar 5 dat dat licht slippend verloopt. Grijpt in ieder geval niet snel genoeg aan voor mijn gevoel. En de bak rateld tussen de 2 en 3. Dus het is feest in het koppelingshuis.
Gaat nog een leuke discussie worden.


Tot zover mijn update / gespuig ;)
 
Brengt mij nog op een vraag aan O3 rijders met DSG en de 1.4TSI;
Bij uitrollen zonder gas; en je schakeld handmatig terug bij 1500-2000 toeren; gaat dit soepel of is er duidelijk een schok voelbaar? Bij mij wel namelijk bij elke versnelling. Maar alleen bij handmatig. Niet in D; dan gaat het goed (afgezien de ratel tussen 2/3)

Maar ik heb het vermoede dat de bak niet voorsynchroniseert bij handmatig schakelen.
Als iemand dat zou kunnen bevestigen?
 

Frenkie

Forumguru
Ik heb er ondertussen ook een. Met het slechte weer van de laatste tijd in Brabant heb ik het niet eerder gemerkt, echter mijn vriendin wel. Sinds gisteravond is het mij ook opgevallen. Mijn ruitenwisser aan de passagierskant gaat meestal niet volledig naar beneden. Vaak blijft het uiteinde in het hoekje op de ruit staan. Soms wat hoger, soms lager, maar meestal in zicht. Ik begin me er nu al aan te irriteren. Gelukkig gaat hij maandag weg voor de 30k beurt, dus hopelijk kunnen ze er iets aan doen.
 

Pendragon

Donateur
Ik heb er ondertussen ook een. Met het slechte weer van de laatste tijd in Brabant heb ik het niet eerder gemerkt, echter mijn vriendin wel. Sinds gisteravond is het mij ook opgevallen. Mijn ruitenwisser aan de passagierskant gaat meestal niet volledig naar beneden. Vaak blijft het uiteinde in het hoekje op de ruit staan. Soms wat hoger, soms lager, maar meestal in zicht. Ik begin me er nu al aan te irriteren. Gelukkig gaat hij maandag weg voor de 30k beurt, dus hopelijk kunnen ze er iets aan doen.

Dit is normaal. Heeft ook een reden, maar kan er zo niet meer opkomen wat het was.
 
Ahja ok bedankt. Ik dacht dat dit ook zo was. Dan zal de bak waarschijnlijk niet voor synchroniseren bij handmatig schakelen. De F2/O3 etc gebruiken allemaal dezelfde bak; DQ200
 
Update;
Lekkage dak is verholpen. Afvoer gaatje was verstopt.
Waarom het dan aan de binnenkant lekt snap ik niet zo goed dan.. Je zou denken het water loopt niet weg dus dan blijft het gewoon staan toch? Het afvoer gaatje aan de rechterkant was gewoon vrij.. dus het kan niet zo zijn dat hij dan overloopt ofzo.. anyway. Verholpen.

DSG heeft nieuwe software. Hij schakeld iets anders nu. Toerental valt langzamer terug zie ik op de teller tijdens het wisselen van versnelling. Alleen is volgens mij het probleem nog niet opgelost. Van het weekend even rijden ermee en als hij het dan weer/nog steeds doet gaat hij weer terug..
 
Bovenaan Onderaan