Dit is normaal. Heeft ook een reden, maar kan er zo niet meer opkomen wat het was.
Dat is net wat anders dan wat hij bedoelde. De stand veranderd ook steeds tijdens het gebruik. Soms wat lager, soms wat hoger.Uit het instructie boekje.
Let op ■ Elke derde keer dat het contact wordt uitgeschakeld, wordt de ruststand van de ruitenwissers vóór gewijzigd. Dit voorkomt het vroegtijdig slijten van de wisserrubbers. ■ De achterruitwisser werkt alleen als de achterklep is gesloten. ■ De ruitenwisserbladen schoon houden. De ruitenwisserbladen kunnen bijvoorbeeld door wasresten van automatische wasinstallaties vervuild zijn » pagina
Hoeveel km's heb je gereden nu die DSG klachten naar voren komen?Update lekkage;
Nou het euvel bleek niet geheel verholpen te zijn.. nu was links lekkage vrij.. En nou was het aan de rechterkant feest. En nu is het dus zo dat die rechterkant blijkbaar al die tijd ook gewoon verstopt zat. Monteur had links verholpen, en rechts kwam gewoon het water eruit. Dat had ik zelf ook nog even bekeken na de reparatie. Nu was ik vandeweek bij de bouwmarkt en zag ik dat de binnenkant rechts nat was. Dus ik thyis water erin gieten. Kwam er gewoon uit.... ?..
Nog een keer. Weer gewoon. Bij de derde keer bleef het ineens staan. En toen dus idd na een seconde of 15 ineens lekkage aan de binnenkant. Dus auto weer terug geweest. Dakhemel los geweest en alle slangen zijn doorgespoten. Nu moet het goed zijn. Ik ben benieuwd.
Update DSG;
Nou. Hier us dus ook wat mee. Ik som het even op;
In Drive;
1) Geratel/getik/geklapper van 2>3 en 3>2.
2) Soms van 4>5 bij pakweg 50-52km, dan voelje de overgang, en zodra hij in 5 zit lijkt hem ineens vol aan te grijpen.. lijkt alshof hij eerst een beetje slipt tussen de overgang. Voelt alsof iemand je een duwtje in de rug geeft.
3) Soms van 6>7 en 7>6 een duidelijk voelbare dreun/schok bij de overdracht. Zo rond de 140km.
4) nu voor het eerst mee gemaakt; duidelijk slippende koppeling van 5>6. Toerental sloeg over de 4500rpm door. Je hoirde en voelde het ook...
Bij handmatig;
In elke versnellng een duidelijke schok bij terugschakelen met cruisecontroll aan.
Monteur heeft mee gereden vandaag en dit alles mogen aanschouwen.
Hij was van dezelfde mening; koppeling vervangen. Auto valt nog binnen garantie. As woensdag de afspraak.
Nu moet alleen Wittebrug de garantie goedkeuren gezien de gaantie via hen loopt. Auto gaat mooi naar Duindam.
Toch vreemd dat 5 versnellingsbakken achter elkaar niet goed zijn. Zou dan toch een ander probleem de oorzaak kunnen zijn? Wellicht je collega zelfCollega heeft ook een O3 met DSG. Nog geen ton op de teller staan en al aan de 5e bak toe
Inderdaad. Dat is wat ik bedoelde. Tijdens het wissen staat de ruitenwisser ook niet elke keer op de zelfde stand. Maar goed, ik ga er mee leren leven.Dat is net wat anders dan wat hij bedoelde. De stand veranderd ook steeds tijdens het gebruik. Soms wat lager, soms wat hoger.
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk