Lijst kinderziektes etc. Octavia III

nou als de tank vol is en je rijdt ermee en je stopt ergens (niet extreem hard stoppen) dan hoor je de diesel gewoon klotsen in de tank (binnen in de auto)
 

DoubleJ

Senior Member
Ik hoor het ook, ik mag hopen dat het geen water is, heb hem net twee dagen ;).
Daarnaast hoor ik het duidelijk van achteren komen.
 
Had iets duidelijker moeten verwoorde; ik bedoelde met "deur" je achterdeur; als in de kofferklep. ;)

Ikzelf heb het ook nog niet kunnen ontdekken maar wel gelezen dat het een bekend euvel is.
Dus ik zou zeggen; trek het afdicht rubber op de kofferklep even los.. Gezien her geluid van achter komt..

De dieseltank zal het niet zijn denk ik. Die zitten vol me kamers om schommelingen te dempen..
En als jij m nokkievol tankt dan is er immers ook geen ruimte om te klotsen..
 

widojo

Actief lid
Klotsen van de tank is zoals ze dat zo mooi zeggen geen defect of probleem, maar een product eigenschap. M.a.w, het is zoals het is. Je hoort het alleen als de tank bijna vol is en ik moet zeggen dat ik mij er eigenlijk niet meer aan stoor.

Klotsen van water in de (achter)deur deed zich voor, ik dacht met name bij de Rapid, doordat de gebruikte deurrubbers de afvoergaatjes aan de onderzijde van de deur afsloten en dat hoor je veel duidelijker dan het klotsen van de tank.
 

Octaaf2

Nieuw lid
Enig probleem die ik na 2,5 jaar en 130.000 km heb gehad is een lek aan koelvloeistof pomp waardoor alles plots droog stond. Enige optie was takelen.
 

hemi24

Forumguru
Dit is normaal. Heeft ook een reden, maar kan er zo niet meer opkomen wat het was.

Volgens mij was het bedoelt om het 'schuin gaan hangen' van de wisserbladen tegen te gaan, zodat ze niet op een gegeven moment met het metaal over je ruit schrapen.

Af en toe bij langzaam wissen op de intervalstand behoorlijk irritant wanneer je er op gaat letten: blijft iets te hoog staan en net op het moment dat je denkt "blijft 'ie nou zo staan" worden ze net dat stukje naar beneden getrokken zodat je ze bijna niet meer ziet.
 

leo442

Forumguru
Uit het instructie boekje.

Let op ■ Elke derde keer dat het contact wordt uitgeschakeld, wordt de ruststand van de ruitenwissers vóór gewijzigd. Dit voorkomt het vroegtijdig slijten van de wisserrubbers. ■ De achterruitwisser werkt alleen als de achterklep is gesloten. ■ De ruitenwisserbladen schoon houden. De ruitenwisserbladen kunnen bijvoorbeeld door wasresten van automatische wasinstallaties vervuild zijn » pagina
 

Pendragon

Donateur
Uit het instructie boekje.

Let op ■ Elke derde keer dat het contact wordt uitgeschakeld, wordt de ruststand van de ruitenwissers vóór gewijzigd. Dit voorkomt het vroegtijdig slijten van de wisserrubbers. ■ De achterruitwisser werkt alleen als de achterklep is gesloten. ■ De ruitenwisserbladen schoon houden. De ruitenwisserbladen kunnen bijvoorbeeld door wasresten van automatische wasinstallaties vervuild zijn » pagina
Dat is net wat anders dan wat hij bedoelde. De stand veranderd ook steeds tijdens het gebruik. Soms wat lager, soms wat hoger.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
 
Update lekkage;
Nou het euvel bleek niet geheel verholpen te zijn.. nu was links lekkage vrij.. En nou was het aan de rechterkant feest. En nu is het dus zo dat die rechterkant blijkbaar al die tijd ook gewoon verstopt zat. Monteur had links verholpen, en rechts kwam gewoon het water eruit. Dat had ik zelf ook nog even bekeken na de reparatie. Nu was ik vandeweek bij de bouwmarkt en zag ik dat de binnenkant rechts nat was. Dus ik thyis water erin gieten. Kwam er gewoon uit.... ?..
Nog een keer. Weer gewoon. Bij de derde keer bleef het ineens staan. En toen dus idd na een seconde of 15 ineens lekkage aan de binnenkant. Dus auto weer terug geweest. Dakhemel los geweest en alle slangen zijn doorgespoten. Nu moet het goed zijn. Ik ben benieuwd.

Update DSG;
Nou. Hier us dus ook wat mee. Ik som het even op;

In Drive;
1) Geratel/getik/geklapper van 2>3 en 3>2.
2) Soms van 4>5 bij pakweg 50-52km, dan voelje de overgang, en zodra hij in 5 zit lijkt hem ineens vol aan te grijpen.. lijkt alshof hij eerst een beetje slipt tussen de overgang. Voelt alsof iemand je een duwtje in de rug geeft.
3) Soms van 6>7 en 7>6 een duidelijk voelbare dreun/schok bij de overdracht. Zo rond de 140km.
4) nu voor het eerst mee gemaakt; duidelijk slippende koppeling van 5>6. Toerental sloeg over de 4500rpm door. Je hoirde en voelde het ook...

Bij handmatig;
In elke versnellng een duidelijke schok bij terugschakelen met cruisecontroll aan.

Monteur heeft mee gereden vandaag en dit alles mogen aanschouwen.
Hij was van dezelfde mening; koppeling vervangen. Auto valt nog binnen garantie. As woensdag de afspraak.
Nu moet alleen Wittebrug de garantie goedkeuren gezien de gaantie via hen loopt. Auto gaat mooi naar Duindam.
 

ertromp

Forumguru
Update lekkage;
Nou het euvel bleek niet geheel verholpen te zijn.. nu was links lekkage vrij.. En nou was het aan de rechterkant feest. En nu is het dus zo dat die rechterkant blijkbaar al die tijd ook gewoon verstopt zat. Monteur had links verholpen, en rechts kwam gewoon het water eruit. Dat had ik zelf ook nog even bekeken na de reparatie. Nu was ik vandeweek bij de bouwmarkt en zag ik dat de binnenkant rechts nat was. Dus ik thyis water erin gieten. Kwam er gewoon uit.... ?..
Nog een keer. Weer gewoon. Bij de derde keer bleef het ineens staan. En toen dus idd na een seconde of 15 ineens lekkage aan de binnenkant. Dus auto weer terug geweest. Dakhemel los geweest en alle slangen zijn doorgespoten. Nu moet het goed zijn. Ik ben benieuwd.

Update DSG;
Nou. Hier us dus ook wat mee. Ik som het even op;

In Drive;
1) Geratel/getik/geklapper van 2>3 en 3>2.
2) Soms van 4>5 bij pakweg 50-52km, dan voelje de overgang, en zodra hij in 5 zit lijkt hem ineens vol aan te grijpen.. lijkt alshof hij eerst een beetje slipt tussen de overgang. Voelt alsof iemand je een duwtje in de rug geeft.
3) Soms van 6>7 en 7>6 een duidelijk voelbare dreun/schok bij de overdracht. Zo rond de 140km.
4) nu voor het eerst mee gemaakt; duidelijk slippende koppeling van 5>6. Toerental sloeg over de 4500rpm door. Je hoirde en voelde het ook...

Bij handmatig;
In elke versnellng een duidelijke schok bij terugschakelen met cruisecontroll aan.

Monteur heeft mee gereden vandaag en dit alles mogen aanschouwen.
Hij was van dezelfde mening; koppeling vervangen. Auto valt nog binnen garantie. As woensdag de afspraak.
Nu moet alleen Wittebrug de garantie goedkeuren gezien de gaantie via hen loopt. Auto gaat mooi naar Duindam.
Hoeveel km's heb je gereden nu die DSG klachten naar voren komen?
 
5 is wel erg veel ja.. Zou je ook haast denken dat dat met rijstijl te maken heeft.. In mijn geval gaat de koppeling vervangen worden. En om te voorkomen dat hij op den duur weer stuk gaat ga ik ermee naar een DSG specialist. Nog even kijken welke. En of er genoeg uit de geldboom geplukt kan worden hiervoor. Is toch zo'n 500 euro ofzo... De koppeling is garantie. Maar het moet wel heel blijven. Schijnt ook voor een groot deel software matig te zijn.. dus daar kan soieso aan gewerkt worden..
 

Frenkie

Forumguru
Dat is net wat anders dan wat hij bedoelde. De stand veranderd ook steeds tijdens het gebruik. Soms wat lager, soms wat hoger.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
Inderdaad. Dat is wat ik bedoelde. Tijdens het wissen staat de ruitenwisser ook niet elke keer op de zelfde stand. Maar goed, ik ga er mee leren leven.
 
Bovenaan Onderaan