Lijst kinderziektes etc. Octavia III

Vanochtend de O3 bij de dealer neer gezet voor het vervangen van de Mechatronic.
Word voor 95% onder garantie vanuit de importeur vergoed. De overige 5% (ongeveer 180 euro ex) zal worden betaald door Wittebrug gezien ik daar de auto vandaan heb met 1 jaar garantie. Dus dat heeft Duindam dan mooi geregeld. Enige wat even tegen zat is dat er net een afwijkend type besteld moest worden i.v.m. de software versie die elders (motor? bak? weet ik ff niet meer) zat en daardoor moest er een ander komen. Dus nu is de auto donderdag pas klaar.

We gaan het zien :)
 

B.Stuurder

Forumguru
Vanochtend de O3 bij de dealer neer gezet voor het vervangen van de Mechatronic.
Word voor 95% onder garantie vanuit de importeur vergoed. De overige 5% (ongeveer 180 euro ex) zal worden betaald door Wittebrug gezien ik daar de auto vandaan heb met 1 jaar garantie. Dus dat heeft Duindam dan mooi geregeld. Enige wat even tegen zat is dat er net een afwijkend type besteld moest worden i.v.m. de software versie die elders (motor? bak? weet ik ff niet meer) zat en daardoor moest er een ander komen. Dus nu is de auto donderdag pas klaar.

We gaan het zien :)
Mooi! Ik las op een Skoda forum in India, dat iemand ook problemen had gehad met de mechatronics in de 7DSG met een 1.8tsi. Wat voor bak zit er in jouw 1.4? @Disaster-Master
 
DQ200; zit in alle TSI O3's met uitzondering van de 4x4 en de RS.
DQ200 zit volgens mij ook in de 1.8.. en in een gros handje diesels..
 

micky

Forumguru
Inderdaad. Dat is wat ik bedoelde. Tijdens het wissen staat de ruitenwisser ook niet elke keer op de zelfde stand. Maar goed, ik ga er mee leren leven.

Dat hoort zo, dat is om er voor te zorgen dat het rubber niet altijd dezelfde kant op gevouwen is in ruststand en voorkomt dus het klapperen schrapen van het wisserblad


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
 

micky

Forumguru
Misschien getuned door een beunhaas en de bak niet laten aanpassen of geen rekening gehouden met het maximale koppel?

Dan nog heeft mijn DSG het sowieso 110.000km volgehouden zonde aanpassing en met chip, daarna de auto ingeleverd.....


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
 
Update over de DSG;

op de pagina terug had ik al gemeld dat de mechatronic vervangen is..
Nu gaat naar alle waarschijnlijkheid halverwege oktober een nieuwe koppeling er in.. ikzelf had al het idee dat het vervangen van de mechatronic geen soelaas zou gaan bieden. Maar héé; als de dealer er onder garantie een nieuwe in wil monteren? Dan heb ik daar geen moeite mee. Als het niet zou helpen dan kom ik wel terug. En zodoende was ik er vannochtend.

Klachten zijn nog het zelfde;
Hij hikt soms van 1 naar 2. Klapperen van de bak bij uitrollen van 3 naar 2 is er ook nog steeds.
Maakt een soort "kgrrk" geluid. Zie filmpje. Dat doet ie 2x..

Bij wisselen vooruit en achteruit en ditzelfde geluid. Zie filmpje beneden. Maar alleen zodra hij in R gaat.

Zowel in 4 als in 5 (om beide koppelingen te testen) vanaf zo'n 1500RPM vol gas zonder kickdown weg gereden maar ik ervaarden geen slippende koppeling.

Filmpje bij stilstaan R naar D;

Filmpje bij rijden en terug schakelen van 3 naar 2;
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Dan heb je straks weer voor ca. €2.600,- aan nieuwe onderdelen in je O3
Dan in 1 streep naar bijvb de DSG-Dokter om je DSG-7 aan te laten passen betreffende de software anders sta je er na een x aantal km's weer
 
Ja dat laatste was ik van plan; maar volgend jaar pas wanneer vakantie geld binnen is.. de geldboom is hier aardig leeg.. de winterbanden moeten over paar maanden ook gekocht worden ;)
 

MacRembrandt

Forumguru
-Kraken van b stijlen of in de buurt ervan. Nog niet duidelijk wat het is. Ga bij de beurt vragen.

@Pendragon, ben je er al achter wat dit was?
Sinds afgelopen week kraakt mijn O3 combi (27k km) ter hoogte van de b-stijl. Het klinkt alsof het glas in de deur kraakt.
Maar vandaag kwam ik erachter dat als ik op de deurbekleding druk in de bovenhoek (ter hoogte van het rode lampje) dat dat kraakt als een gek. En dat alleen bij de bestuurder. Andere kant kraakt niet.
Tijdens het rijden houdt het gekraak aan. Wordt er helemaal gek van.:tegek:

Nog 2200km tot de beurt. Kijken of ik het zolang volhoud......:bloos:
 

Pendragon

Donateur
@MacRembrandt bij mij is het naar verloop van tijd verdwenen. Kraken in de auto komt nog wel heel af en toe voor maar niet specifiek bij de b stijlen. Denk dat het nog moest zetten ofzo succes bij de dealer. Hoop dat ze wat voor je kunnen doen. Kunstof is altijd lastig.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
 

Mali

Forumguru
heb ook dezelfde kraak, oorzaak .....ikzelf ben zo'n bestuurder de vaak met de linker elleboog op de deurstijl leunt tijdens het rijden .
jammer maar helaas.
 

AndreM

Forumguru
Kraken uit de deuren zijn hoogstwaarschijnlijk de raamsnoren, zoals ze het bij de dealer noemen.
Dit zijn de raamrubbers die in de deur doorlopen en na verloop van tijd stroef worden.
Tijdens het rijden beweegt de deur namelijk een weinig en dat is precies genoeg om het kraken te veroorzaken.

Diegene die deze klacht hebben moeten maar eens opletten als het regend of het dan ook kraakt, dan zal het geluid bijna zeker weg zijn.

De dealer gebruikt daar een speciaal smeermiddel voor waardoor je ramen niet vet worden.
De deurbekleding zal dan ook verwijderd moeten worden. :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

MaRco2

Forumguru
Daar heb ik (momenteel) echt geen last van.
Geen kraakjes of piepjes bij mij (behalve de sensoren :cool:)

Ondanks 18"en Eibach nergens last van (111.000 km).


Ik denk dat de eerste octavia's vooral last hebben. Dit is dan ook de laatste auto waar ik een eerste versie van koop. In het vervolg wacht ik wel tot er 1 of meerdere updates geweest zijn. Ik koop altijd gebruikt, dus kwestie van even doorsparen voor een wat jongere versie.

Mijn Combi is één van de allereerste op Nederlands kenteken (13-06-2013) en ik herken 99% van wat langskomt niet.

Het enige wat ik gehad heb was de te lange chroomlijst in het r.v. portier een keer de melding van uitschakeling start/stop, had weer met iets externs te maken.
 

ElScorpione

Forumguru
Mijn exemplaar heeft sinds kort last van een 'krakende' stoelzitting (bestuurder). Als je op de zijkanten van de stoel drukt, dan hoor je het schuimrubber kraken.
 

B.Stuurder

Forumguru
Niet om de ergernissen te bagatelliseren, maar moeten we verwachten dat een auto perfect is? Het blijft een constructie van samengevoegde onderdelen van divers materiaal dat ook nog eens in grote series wordt geproduceerd, met minimale persoonlijke aandacht.

Ik heb diverse dingetjes met auto's gehad, maar eigenlijk nooit zo heel kritisch geweest. Behalve dan met de Laguna die ik heb gereden, de eerste met de "bolle kont" bij de station destijds. Die stond bij wijze van spreken meer op de brug dan dat ik er in kon rijden met behoorlijk ingrijpende technische problemen.
 

vleier

Forumguru
Niet om de ergernissen te bagatelliseren, maar moeten we verwachten dat een auto perfect is? Het blijft een constructie van samengevoegde onderdelen van divers materiaal dat ook nog eens in grote series wordt geproduceerd, met minimale persoonlijke aandacht.

Ik heb diverse dingetjes met auto's gehad, maar eigenlijk nooit zo heel kritisch geweest. Behalve dan met de Laguna die ik heb gereden, de eerste met de "bolle kont" bij de station destijds. Die stond bij wijze van spreken meer op de brug dan dat ik er in kon rijden met behoorlijk ingrijpende technische problemen.

Wat je zegt klopt wel. Maar Sommige problemen zijn niet echt gevaarlijk of duur perse. Maar zijn vaak irriterend of afleidend. Allebij kan ik dus welbegijpen dat het een klacht kan opleveren.
 

B.Stuurder

Forumguru
:ot:
Laat me eens raden:
* Na 2 jaar begon de CD-speler kuren te vertonen (2 CD"s per dag). Schoonmaken helpt niet, buiten garantie en leasemij wil niet vervangen. Zeer storend.
* Intercooler vervangen (vervormd !?)
* Turbo vervangen
* Koppelingsplaten vervangen na 20.000 kilometer (slechte serie volgens de dealer). Bij vochtig weer slipt de koppeling nog steeds bij max. koppel in hogere versnellingen. Dealer kan probleem niet vinden.
* Onderdelen uitlaat vervangen na 20.000 kilometer.
* Handsfree-card vervangen.
* Ruitenwisser achter maakt slechts halve slag
* Scharnier tankdeksel vervangen (klep ging open tijdens rijden)
* Volgens de boordcomputer zijn de "markeringslichten" defect. Ook de dealer weet niet waar deze zich bevinden. Alle lampen doen het. Ik kijk dus al bijne 1 jaar tegen de melding "SERVICE" aan.
* Roest bij de scharnieren van de deuren en bij de as van de ruitenwisser achter.
* De laatste maanden lijkt de computer in de war bij het starten. Vaak dient er vaker dan 1 keer op de startknop gedrukt de worden.
* Vastgelopen rem (opgehaald en naar garage gebracht)
Jij mag nooit meer raden. :laugh:
Het merendeel herken ik ja.
 
Bovenaan Onderaan