Lijst kinderziektes etc. Octavia III

B.Stuurder

Forumguru
Wat je zegt klopt wel. Maar Sommige problemen zijn niet echt gevaarlijk of duur perse. Maar zijn vaak irriterend of afleidend. Allebij kan ik dus welbegijpen dat het een klacht kan opleveren.
Ik ageer ook niet tegen klachten op dit draadje, voor de duidelijkheid.
 

elsinga

Forumguru
Geen idee of het meer voorkomt, maar bij 65k is de lager van het linker voorwiel bij mijn Octavia vervangen. Er was tijdens het rijden een geluid hoorbaar en ik dacht zelf al aan het lager en dat bleek te kloppen.
 

AndreM

Forumguru
Geen idee of het meer voorkomt, maar bij 65k is de lager van het linker voorwiel bij mijn Octavia vervangen. Er was tijdens het rijden een geluid hoorbaar en ik dacht zelf al aan het lager en dat bleek te kloppen.
Komt dat niet door die zendmast die je in de auto gebouwd hebt?
Extra gewicht mast+zendapparatuur+auto+Mn. Elsinga ;)
 

elsinga

Forumguru
LOL! Nee, door de krachten op de antenne komt de voorkant van de auto extra omhoog, dus wordt het lager daar juist minder belast! Die antenne is dus eigenlijk een soort van preventief ding! ;)
 
Heb er nu bijna een ton op staan, maar geen enkele rammel. Enige wat ik heb is bij koud weer de Columbus een eigen leven gaat leiden. Reageert nergens op, en dan springt die opeens naar alle zenders
 

Marcooctavia

Forumguru
Wel een paar kleine probleempjes gehad.
Vanaf dag 1 de bestuurdersstoel schiet soms uit zijn vergrendeling.
Omdat het soms was, was dit moeilijk aan te tonen maar uiteindelijk de stoel rails vervangen en probleem opgelost.

Krakende draagarm rubbers probleem opgelost.

Bij 90K lekkage waterpomp deze is vervangen inkl. distributieriem.
Is toch wel snel na 90K

Verder prima auto wil er voorlopig niet vanaf.

Marco.
 

oct@3C

Lid
Ook hier de O3C niet geheel klachtenvrij ..... :nono:.

Binnen 3 maanden na levering (05.01.2016):
- Waterpomp vervangen ivm gierend geluid;
- Tot 2x toe het gehele inbouwframe van het Panodak vervangen ivm lekkage;

Enkele dagen terug de 1e OH-beurt laten uitvoeren waarbij het volgende tevens is uitgevoerd:
- remblokken + remschijven voor vervangen ivm trillen bij afremmen;
- DSG-bak "gereset" ivm slippen/gieren bij optrekken, schokkend schakelen en inhouden;
- klokkend geluid bij warme motor bij stationair draaien;
(blijkt een eigenschap van de 1.2 tsi te zijn, openen en sluiten van klep in hogedrukpomp ....)
- smeren van rempedaalmechaniek ivm kraken;

En omdat het "resetten" van de DSG-bak geen effect heeft gehad, wordt over 2 weken de koppeling in zijn geheel vervangen ....... :itwasntme:

Kortom ...... ben blij dat het een leasewagen is.
Ondanks de probleempjes blijft het een fijne wagen en een plezier om in te rijden.
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Tot dusver 1 dingetje: de gordel van de passagier rolt stroef in en uit en is niet in hoogte te stellen, tenzij je heel veel kracht uitoefend, zoveel dat dat alleen staand naast de auto kan.
 

B.Stuurder

Forumguru
Probleem is opgelost, bleek dat de kap om het mechanisme scheef zat, wellicht bij het inbouwen van de bekleding gebeurd.
 

Leon!!

Lid
niet heel actief op het forum, maar toch even een lijstje na 94500 kilometer (is gelukkig lease auto)
- iedere beurt vraag ik om de draagarmrubbers te smeren. na +- 15k gaat alles toch weer kraken
- pano dak, is al vervangen maar gaat nog steeds met herrie open of opent niet. kraakt met rijden
- xenon unit vervangen bij 35k
- bij de 65000 kilometer begon de dsg lastig te doen. schokken en slippen, maar kon ook zo weer weg zijn. bij de 90.000km beurt dit aangekaart maar niets gevonden. Werd wel wat erger kilometers daarna, maar afgelopen zondag melding bij het starten van storing in versnellingsbak en wegrijblokkering aan. auto weer uit en aan. kon weer rijden. vandaag langs dealer voor uitlezen, en mocht gelijk blijven staan. als ik het goed begreep kon er niet worden uitgelezen door een storing welke niet verwijderd kon worden.
 

B.Stuurder

Forumguru
Die versnellingsbak is toch echt een zwak punt en ik ben er van overtuigd dat dat komt door hoe deze is geprogrammeerd. Dat vroege opschakelen omdat het beter is voor het milieu molt alle techniek. En een kapotte versnellingsbak is natuurlijk niet slecht voor het milieu. Als we maar aan de door bureaucraten verzonnen regeltjes voldoen, dan zal het wel goed zijn, pffff
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Jedewe

Forumguru
Ik moet zeggen het enige wat ik heb gehad was een resonantie rechts, in de deur dacht ik, bleek de brandstof leiding te zijn. Voor de rest helemaal niets. ( O3, 05-2014 )
 

Leon!!

Lid
niet heel actief op het forum, maar toch even een lijstje na 94500 kilometer (is gelukkig lease auto)
- iedere beurt vraag ik om de draagarmrubbers te smeren. na +- 15k gaat alles toch weer kraken
- pano dak, is al vervangen maar gaat nog steeds met herrie open of opent niet. kraakt met rijden
- xenon unit vervangen bij 35k
- bij de 65000 kilometer begon de dsg lastig te doen. schokken en slippen, maar kon ook zo weer weg zijn. bij de 90.000km beurt dit aangekaart maar niets gevonden. Werd wel wat erger kilometers daarna, maar afgelopen zondag melding bij het starten van storing in versnellingsbak en wegrijblokkering aan. auto weer uit en aan. kon weer rijden. vandaag langs dealer voor uitlezen, en mocht gelijk blijven staan. als ik het goed begreep kon er niet worden uitgelezen door een storing welke niet verwijderd kon worden.

nou de auto is terug. volledig gereset ivm vele foutmeldingen. Vooralsnog schakelt die weer als vanouds. afgelopen duizenden kilometers kwam de naald van de toerenteller geregeld naar boven bij het schakelen wat resulteerde in een schok. Dat is nu weer voorbij. maar volgens mij moet die bak weer leren hoe ik rij want is nu wel heel "zopig" en suf dus ben benieuwd
 

Canon-Eye

Forumguru
volgens mij moet die bak weer leren hoe ik rij want is nu wel heel "zopig" en suf
Je kunt 'm ook naar een stoomcursus sturen bij een van de bekende 'bakkenbijschoolinstituten' als DSG-dokter, VAGTechniek, JD, etc.
Dan schakelt-ie meteen zoals jij het wilt...
 

CDK

Forumguru
Die versnellingsbak is toch echt een zwak punt en ik ben er van overtuigd dat dat komt door hoe deze is geprogrammeerd. Dat vroege opschakelen omdat het beter is voor het milieu molt alle techniek. En een kapotte versnellingsbak is natuurlijk niet slecht voor het milieu. Als we maar aan de door bureaucraten verzonnen regeltjes voldoen, dan zal het wel goed zijn, pffff

Daarom gewoon preventief je dsg aanpassen als je zelf de auto aanschaft, op termijn voorkomt dit kosten en overlast. Dat het voor leaserijders anders ligt snap ik, al zou ik zelf waarschijnlijk de centen er wel voor over hebben in combinatie met een chipje.
 
Bovenaan Onderaan