Lijst kinderziektes etc. Octavia III

B.Stuurder

Forumguru
Waarschijnlijk heeft de koppeling even moeite gehad met dat terugschakelen van 7 naar 3, als je dat handmatig zou ( met een manual bak dus) kunnen doen, zou die ook even slippen.
Nu is het wel een situatie die normaal gesproken niet optreedt, terug van 7 naar 3, ik was even wat dingen aan het proberen op een stille weg. (In Duitsland)....

Nog geen echte problemen met mijn O3.
Alleen krijg ik mijn ski-luik niet open.
Binnenkort maar eens lang de dealer. Er is geen beweging in te krijgen.

Joske

Forumguru
Nee geen bagagenet

Jazeker wel.

De 'hendels' kan ik wel bewegen, maar het luik zelf krijg ik niet open. lijkt alsof de sluiting niet los komt.
En ik ga nog geen grof geweld toepassen.
al eens van binnenuit geprobeerd? er zit een letsken aan de kant van de stof/leder waar je ook aan kan trekken // er zitten toch geen kinderstoelen in de weg é? :pieker:

al eens van binnenuit geprobeerd? er zit een letsken aan de kant van de stof/leder waar je ook aan kan trekken // er zitten toch geen kinderstoelen in de weg é? :pieker:

vanuit binnen geprobeerd en vanuit de kofferbak, hendel kan ik 'bewegen' maar luik gaat niet los.
de armleuning heeft vrijspel, zit niets in de weg.

Rebel

Senior Member
Iemand een oplossing voor een krakend panorama dak in gesloten toestand?
Bij elke koetswerkbeweging, vooral torsie, een gekraak van jewelste.
Tot nu toe 1x binnengeweest in de garage.
Zou normaal zijn, wegens het grote frame waar het schuifdak inligt.
Werkt me ondertussen danig op mijn zenuwen...

En dan zijn er nog hier en daar andere interieurgeluiden, vooral bovenzijde deurpaneel bestuurdersdeur, wanneer mijn arm erop rust..

spikehome

Forumguru
Toevallig pas op een zaterdag met een verkoper van de Volkswagen daarover gehad.
Hij zei bij drempels of iets kraakt het bijna altijd.
Neem aan dat het voor alle daken van de vag groep gaat dan.

B.Stuurder

Forumguru
Mijn dak kraakt niet, het panoramadak in mijn Renault deed dat wel bij tijd en wijle. Ik denk dat je net pech hebt, of geluk als je er geen last van hebt.

Rebel

Senior Member
Toevallig pas op een zaterdag met een verkoper van de Volkswagen daarover gehad.
Hij zei bij drempels of iets kraakt het bijna altijd.
Neem aan dat het voor alle daken van de vag groep gaat dan.
Om eerlijk te zijn, ik rijd veel slechte wegen: ongelijke beton, dwarsnaden, kasseien... Belgium's finest

Mijn dak kraakt als de nete bij het open en dicht gaan; op het eerste stuk als hij gekanteld word en bij het sluiten.. bij het gewoon van stand veranderen als hij eenmaal open is hoor ik niks..

Misschien die rubbers maar eens invetten met iets.. iemand tips wasrmee..?

Leon!!

Lid
dak is ook zo'n bron van ergenis bij mij. Frame is al is vervangen. kraakt met rijden. ligt er aan wat voor weer het is. Soms wilt die niet open, en als die open is wilt die ook niet meer dicht.... Er zijn echt dingen die ik pertinent niet meer wil op mn volgende auto dat is een DSG7 en een pano dak

Ja lees idd toch wel wat negatieve verhalen van het dak; ik heb nergens last van behalve dat hij wat kraakt bij het open gaan en dat is idd volgens mij gewoon het rubber..

zal eens kijken wat ze bij de automaterialen zaak hebben.
Heb vorige week van een collega een "rubber stick" geleend; smeer je je rubbers mee in, ziet eruit als een XL pritt stift, en dat voorkomt aanvriezen enzo.. wellicht dat ik het daarmee nog even kan proberen.. ?

Iets om te smeren is makkelijker, i.v.m. knoeien, dan spuiten gok ik zo..

King_pin

Nieuw lid
Iemand een oplossing voor een krakend panorama dak in gesloten toestand?

Sorry Rebel, ik heb zelf ook een panorama dak maar geen gekraak. Had dat bij mijn vorige auto (toyota) er wel last van maar bij de Skoda niet.
Ik had het in de Toyota overigens wel alleen als het had gevroren.

Joske

Forumguru
Ja lees idd toch wel wat negatieve verhalen van het dak; ik heb nergens last van behalve dat hij wat kraakt bij het open gaan en dat is idd volgens mij gewoon het rubber..

zal eens kijken wat ze bij de automaterialen zaak hebben.
Heb vorige week van een collega een "rubber stick" geleend; smeer je je rubbers mee in, ziet eruit als een XL pritt stift, en dat voorkomt aanvriezen enzo.. wellicht dat ik het daarmee nog even kan proberen.. ?

Iets om te smeren is makkelijker, i.v.m. knoeien, dan spuiten gok ik zo..
Dat is een vaseline stick, bij voorkeur zuurvrij.

Bovenaan Onderaan