Lijst kinderziektes etc. Octavia III

Oli-vRS

Nieuw lid
Zijn er nog mensen die een rammel hebben in het linker portier ? Als je het éénmaal hoort is het vreselijk irritant.
(er ligt niets in mijn deurbak te rollen)
 

CDK

Forumguru
Weet je zeker dat het in je portier zit? Dacht ik ook namelijk, maar Skoda is berucht om z'n losliggende brandstofleiding in de rechter kokerbalk van het chassis....
De oplossing is om op een brug de kunststof beplating gedeeltelijk los te maken en in de gaten in die chassisbalk proppen schuimrubber te proppen.
 

DannyG

Forumguru
Weet je zeker dat het in je portier zit? Dacht ik ook namelijk, maar Skoda is berucht om z'n losliggende brandstofleiding in de rechter kokerbalk van het chassis....
De oplossing is om op een brug de kunststof beplating gedeeltelijk los te maken en in de gaten in die chassisbalk proppen schuimrubber te proppen.

Dit komt me bekend voor! Hij gaat daar voor binnen twee weken naar de garage. Ik heb lange tijd gedacht dat het de dakhemel of het frame van het panodak was dat rammelde, maar na een korte proefrit bleek de garagist opgemerkt te hebben dat het in de gordelkast rechts achter zat. Waarschijnlijk dus wat jij zegt @Corné de Kluijver . Ben eens benieuwd of ze het gaan oplossen :).

Vandaag nog gemerkt dat aan de rand van het bedieningspaneel van het panodak (daar waar de twee verschillende kunststof materialen mekaar raken), het nogal begint te trillen. Op zich klinkt het niet hard, maar het zit vlak bij m'n hoofd en bijgevolg ontzettend irritant. Is eenvoudig te verhelpen door een smal stukje plastic of zo tussen de twee materialen te steken. Enfin ... ook dat even over twee weken aan de garagist melden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Leon!!

Lid
nou de auto is terug. volledig gereset ivm vele foutmeldingen. Vooralsnog schakelt die weer als vanouds. afgelopen duizenden kilometers kwam de naald van de toerenteller geregeld naar boven bij het schakelen wat resulteerde in een schok. Dat is nu weer voorbij. maar volgens mij moet die bak weer leren hoe ik rij want is nu wel heel "zopig" en suf dus ben benieuwd

de auto gaat wederom naar de garage. weer problemen met schakelen. Waarschijnlijk koppeling kapot van de oneven versnelling
 

ertromp

Forumguru
Gaat lekker zeg bij jouw garage @Leon!!
Alleen resetten is niet de optie voor de dsg7 bakken
Dat wordt een complete koppelingen set
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

King_pin

Nieuw lid
Heb gezocht naar deze kinderziekte maar niet gevonden in de lijst.
ik stapte gisteren in de auto ... stond de tijdsindicator ineens op 0.08 hr...
de tijd was gereset. Trip teller was ook gereset. Out of the blue.
Normaal?
 

Rofffel

Forumguru
Wat een geweldig handige lijst! Gebruik makend van de ervaringen van anderen, daar kom je het verst mee.
Vooral de xenonunits die voor 02-2014 vervangen moeten worden ben ik erg dankbaar voor.
 

Rallye

Forumguru
Rammel links lijkt de gordel te zijn - tenminste, dat is de inschatting van mijn garage. Over twee weken krijg ik een nieuwe gordel.
 

B.Stuurder

Forumguru
Versnelling slipt. Bij 70 km in 7e versnelling in Sport, vol gas, DSG gaat terug naar 3e versnelling en slipt even hoorbaar, 1 seconde. Was reproduceerbaar ook. Auto was goed warm, net kortstondig 200 km/h gereden.
 
Okay; dan ben je aan de beurt. 2e koppelingsplaat versleten. Komt door de manier waarop de bak geprogrammeerd is. Zou kijken of je dit onder garantie kan claimen en dan daarna naar TVS gaan om de bak van aangepaste software te voorzien zodat hij niet opnieuw overmatige slijtage voor zn kiezen krijgt..
 
Oei.. 3000km is rap.. meestal is de bak bij zo'n 60000 aan de beurt. Zo ook hier met de lease tourans op het werk. Denk dat er al 4 van de 5 geweest zijn
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik ga eens kijken of het geen incident was en anders moeten ze er wat aan doen, waarna ik de auto in elk geval op de versnellingsbak zal laten tunen. Dat zal dan wel verbetering geven of niet? Of zou nu tunen van de bak al verdere problemen voorkomen?
 

B.Stuurder

Forumguru
Ja, maar als hij slipt en met weinig km zoals bij mij, lost een tuning dan het probleem op of is het al te laat? Anders laat ik hem straks tunen en gaat hij alsnog kapot en dan is het natuurlijk mijn schuld omdat ik de bak heb laten tunen.
 

Tuur71

Senior Member
Deze info vind ik op de site van TVS.

3) Wegrijden in de 2
Om gemoedelijk weg te kunnen rijden vanuit stilstand rijdt een DSG bak weg in de 2.

Dit kan sterk verschillen per software versie.

Ook is het afhankelijk van enkele andere factoren, waar onder de stuurhoek.

Eigenlijk is het zo dat de bak in zowel de 1 en 2 tegelijk wegrijdt.

Als het gas iets te diep wordt ingetrapt, rijdt de auto toch weg en de 1, wat een abrupte ongewenste acceleratie veroorzaakt. Het kan ook voorkomen dat de bak, bijvoorbeeld op een kruispunt soms toch nog wegrijdt in de 1.

Wij kunnen uw D en S individueel programmeren, en zo de bak software matig meer forceren zo veel mogelijk in de 2 te blijven, en de 1 te mijden. De eerste versnelling geheel elimineren is helaas niet mogelijk.

Vind het dan wel vreemd dat zij dan voorstellen om de 2 juist meer te gebruiken om soepeler weg te rijden. Dit zou dan meer slijtage opleveren lijkt mij?
 

CDK

Forumguru
@Tuur71, er is een verschil tussen de natte 6 natte 7 en droge 7 bak. Bij de droge 7 is het wenselijk (lees noodzakelijk) om juist wel een echte 1e versnelling te hebben.
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Ja, maar als hij slipt en met weinig km zoals bij mij, lost een tuning dan het probleem op of is het al te laat?

Het is de bedoeling om problemen te voorkomen. In jouw geval kunnen ze problemen oplossen. Voor een bak met zo weinig kilometers als de jouwe is het natuurlijk niet te laat. Er is uiteraard ALTIJD slip aanwezig, dat zorgt er namelijk voor om comfortabel van versnelling te kunnen wisselen.
 
Bovenaan Onderaan