Lijst kinderziektes etc. Octavia III

Rallye

Forumguru
Toch vreemd dat 5 versnellingsbakken achter elkaar niet goed zijn. Zou dan toch een ander probleem de oorzaak kunnen zijn? Wellicht je collega zelf

Groet Stefan
Maar welke rijstijl zou dit kunnen veroorzaken, dan? Remmen en gasgeven tegelijk? Is het de eerste automaat van die collega?

StefanN

Forumguru
Ik ben niet bekend met met een dsg dus weet ook niet hoe je m moet slopen. Maar kan me voorstellen dat er teveel mee "gespeeld " word... auto /manueel.
Sport, normaal enz.....

Groet Stefan

B.Stuurder

Forumguru
Misschien getuned door een beunhaas en de bak niet laten aanpassen of geen rekening gehouden met het maximale koppel?

Update;
Vorige week de auto bij de dealer gezet voor de dsg.
Nu hebben ze in 2 dagen rijd (?) alleen een software update gedaan. Nu heb ik de auto niet nodig voor woon werk dus of hij nu 2 dagen binnen staat bii de dealer of bij mij buiten op straat zal me een zorg zijn. Maar wel vreemd dat ze m 2 dagen nodig hadden voor uiteindelijk slechts een update.

Ik was enigsinds verbaasd; want Auto Honselerdijk had hem al geupdate. En dat kon ik ook zien. Maar blijkbaar was het niet de niewste. Zo ook is de mechatronic van update voor zien.

Onderaan de streep is het niet verholpen.
Dealer had al aangegeven dat als dit niet hielp de mechatronic vervangen moet worden. Prima; heb garantie tot volgend jaar dus laat maar komen.

Ikzelf denk overigens dat het gewoon in de koppeling zit maar dat zien we wel als ze die mechatronic vervangen hebben eind deze maand..

Verder de auto met ozon laten behandelen.
Ook de airco heeft ie mee genomen in de reiniging..
Hoop dat die muffe geur nu eindelijk tot het verleden behoord..

Ozon behandeling gaat vaak wel, zo ook bij mij, icm bekleding reiniging.

Er is lekkage geweest aan het panoramadak. Dat moet bij de vorige eigenaar al zo zijn geweest en ik gok voor een langere tijd. Stilstaand water heeft een behoorlijk muffe geur.

Ik heb eerst de bekleding laten shamporellen. Daarna dus een ozon behandeling. Ozon word aangemaakt door een aparaat wat in de auto gezet word. Het apparaat veranderd de zuurstofmoleculen in de auto in ozon. Ozon is een onstabiel gas waar niets in kan overleven. Eventuele schimmels en bacteriën etc gaan allemaal dood. En zo ben je dan van de geur af.

Een rokers auto krijg je hiermee weer 100% fris ruikend. Al moet het wellicht een paar keer herhaald worden.

Hier wat uitgebreider leesvoer;
https://www.itecluchtreiniger.nl/lu...heid/ozon-geurbestrijding-en-luchtdesinfectie

Ozon behandeling gaat vaak wel, zo ook bij mij, icm bekleding reiniging.

Er is lekkage geweest aan het panoramadak. Dat moet bij de vorige eigenaar al zo zijn geweest en ik gok voor een langere tijd. Stilstaand water heeft een behoorlijk muffe geur.

Ik heb eerst de bekleding laten shamporellen. Daarna dus een ozon behandeling. Ozon word aangemaakt door een aparaat wat in de auto gezet word. Het apparaat veranderd de zuurstofmoleculen in de auto in ozon. Ozon is een onstabiel gas waar niets in kan overleven. Eventuele schimmels en bacteriën etc gaan allemaal dood. En zo ben je dan van de geur af.

Een rokers auto krijg je hiermee weer 100% fris ruikend. Al moet het wellicht een paar keer herhaald worden.

Hier wat uitgebreider leesvoer;
https://www.itecluchtreiniger.nl/lu...heid/ozon-geurbestrijding-en-luchtdesinfectie

Kijk, zo leer je nog eens wat :) wel balen dat je nu al die tijd rond rijdt met een slechte DSG bak... hopelijk wordt het snel opgelost voor je :)

ElScorpione

Forumguru
Misschien moet ik mijn euvel met de verkeersbordweergave in de Columbus dan ook maar onder dit topic scharen. Zie youtube filmpje. De optie verkeerstekens weergeven is (na een reset) eventjes beschikbaar en verdwijnt dan vervolgens. Dealer heeft het tot op heden niet kunnen oplossen. Nieuwe software op apparaat heeft niet geholpen. Andere kaarten ook niet.

Misschien moet ik mijn euvel met de verkeersbordweergave in de Columbus dan ook maar onder dit topic scharen. Zie youtube filmpje. De optie verkeerstekens weergeven is (na een reset) eventjes beschikbaar en verdwijnt dan vervolgens. Dealer heeft het tot op heden niet kunnen oplossen. Nieuwe software op apparaat heeft niet geholpen. Andere kaarten ook niet.

Zou er iets met de sensor aan de hand zijn? Eerste wat in me opkomt is dat het systeem ziet dat de sensor/functie aanwezig is; systeem doet even praten met de sensor. Sensor zegt ik doe het niet; heb geen zin. En dat het systeem dan de optie laat verdwijnen??

Ik heb geen sensor voor verkeersbordherkenning. Ze moeten vanuit de kaarten database komen.
Jawel;

Traffic Sign RecognitionWith the Traffic Sign Recognition system, you will never again overlook a no passing or speed limit sign. A multifunction camera capable of recognizing signs monitors the area in front of the car and compares any signs found with examples stored in its database. The speed limit or no passing warning that is displayed on the instrument panel or on the navigation system panel can save you from many unpleasant consequences.

tp-business-6reasons-06.jpg

ElScorpione

Forumguru
Nee. Maar volgens de handleiding komen deze uit de database van de navigatie kaarten. Dat was in mijn O2 op de amundsen zelfs zo.

B.Stuurder

Forumguru
Dan zou je denken dat die database niet meer aanwezig is of niet meer reageert. Als de dealer er nieuwe software op zet dan zou dat wel eens alleen het kaartmateriaal kunnen zijn en niet deze database.
Of zeg ik nu iets geks?

Ah; is het wellicht zo dat jij gewoon linksboven in je kaart op je navigatie systeem de maximale snelheid wil zien van de weg waar je rijd?

Zoals hier;
columbus.png

Want dat is volgens mij een andere optie dan verkeersbord herkenning

B.Stuurder

Forumguru
Ja, dat heb ik ook op de geïntegreerde TomTom, maar in de screenshot werd gesproken over een camera. Het kan wel in de software van de navi zitten, maar dat zou dan een andere functionaliteit zijn dan waarover in de screenshot wordt gesproken en dit zou je dan ook niet aan hoeven te zetten?

ElScorpione

Forumguru
Ah; is het wellicht zo dat jij gewoon linksboven in je kaart op je navigatie systeem de maximale snelheid wil zien van de weg waar je rijd?

Zoals hier;
columbus.png

Want dat is volgens mij een andere optie dan verkeersbord herkenning
Yep! Dat wil ik ja.

Er staan twee 'bullets' in de screenshot, waar 'in de database van de navigatie' er eentje van is. Dus volgens mij is het of/of en niet en/en.

Bovenaan Onderaan