Metal Grey

Rooie

Actief lid
Kan mij iemand uitleggen waarom er gestopt is met platin Grey terwijl metal Grey niet te leveren is?
Iemand geeft de opmerking dat op andere modellen (fabia/superb) het wel wordt afgeleverd. Hoe kan dat?
Wordt het in andere landen ook niet uitgeleverd (Duitsland, Tjechie)?

Dit zijn toch heldere vragen die door iemand van Pon (die een beetje Tsjechisch kan) aan de fabriek kan worden gesteld.
En als ze slim zijn daar in Tjechie en bij Pon geven ze juist korting als je van kleur Metal Grey afziet:pieker:.

Oogje

Senior Member
Wordt het in andere landen ook niet uitgeleverd (Duitsland, Tjechie)?
According to the Briskoda forum all Octavia's in Metal Grey have been delayed, so it seems it isn't a Dutch / PON problem.

There are however some very nice pics of a Metal Grey Superb in that forum, that show the color in different lighting:

12304723743_bb17028b3c_b.jpg
12304716623_c0fa90cb57_b.jpg

12304707203_b4f4d6f68b_b.jpg

JanH211

Nieuw lid
Gisteren al gemeld in het andere onderwerp, maar mijn Metal Grey zou in eerste instantie in week negen gebouwd worden. Gisteren te horen gehad dat hij pas in week 22 geleverd gaat worden, ivm de kleur. Heb geen leer en dat scheelt dus drie weken....... Anders was het week 25 geweest.

Hij is trouwens begin november besteld.

BSdV

Actief lid
Wel erg mooi die metal grey, zou ik als ik geen haast met een nieuwe auto zou hebben wel een paar weken extra op willen wachten. Al moet ik zeggen dat ik onze titanium grijs toch ook wel erg fraai vind.

jfk104

Actief lid
zojuist met de dealer gesproken...

Geen (extra) vertragingen bekend. Vooralsnog nog steeds 30 april aflevering.

Mettes

Forumguru
Dealer heeft mij gemeld dat mijn RS metal-grey momenteel op aflevering 28 april staat.(ipv begin juli)
Als dit klopt dus een meevaller.(wagen is 20 januari besteld )

Skoda_Fan

Actief lid
Week 45 bested week 50 in productie en ik ga hem nu 14 feb halen. (2.0TSI/COMBI/Black Metalic/Hand). Ik had hem begin jan (week 2) al kunnen halen maar 14 feb heeft andere redenen....:jaja:

jellemeer79

Actief lid
Week 45 bested week 50 in productie en ik ga hem nu 14 feb halen. (2.0TSI/COMBI/Black Metalic/Hand). Ik had hem begin jan (week 2) al kunnen halen maar 14 feb heeft andere redenen....:jaja:

Dat zijn de betere levertijden maar geen Metal Grey - dat is de kleur waar iedereen op wacht

llpineapple1

Nieuw lid
Naar aanleiding van de negatieve berichten even nagevraagd bij de dealer. Momenteel staat de productieweek op week 12. Ondanks dat dit (al?) over 6 weken is, is dit nog niet zeker. Begin december besteld...

Oogje

Senior Member
Naar aanleiding van de negatieve berichten even nagevraagd bij de dealer. Momenteel staat de productieweek op week 12. Ondanks dat dit (al?) over 6 weken is, is dit nog niet zeker. Begin december besteld...
Je schrijft dit bericht alsof je het lang vindt duren, maar besef je wel dat je zeer recent pas besteld hebt, he. Er zijn hier diverse mensen op het forum die besteld hebben in de periode tussen augustus en november 2013 ;)

llpineapple1

Nieuw lid
Je schrijft dit bericht alsof je het lang vindt duren, maar besef je wel dat je zeer recent pas besteld hebt, he. Er zijn hier diverse mensen op het forum die besteld hebben in de periode tussen augustus en november 2013 ;)

Bij de bestelling van de auto is productieweek 8 toegezegd, in dit kader vind ik verschuiving naar week 12 (zonder zekerheid) inderdaad lang duren. Het kan natuurlijk altijd erger...

Maik

Actief lid
Bij de bestelling van de auto is productieweek 8 toegezegd, in dit kader vind ik verschuiving naar week 12 (zonder zekerheid) inderdaad lang duren. Het kan natuurlijk altijd erger...
Nou, bij mij is productieweek 4 toegezegd... Nu week 14... Toch 10 weken verschil...

Rooie

Actief lid
Is deze levertijd al naar je bevestigd?

Frenk21

Forumguru
Vandaag contact gehad met LM. Produktiedatum nog steeds week 12. Lijkt nu redelijk vaste datum. Dus hopenlijk rijden in week 15.

yves

Actief lid
Vandaag contact gehad met LM. Produktiedatum nog steeds week 12. Lijkt nu redelijk vaste datum. Dus hopenlijk rijden in week 15.
Zelfde hier, volgens mijn dealer (BE) zijn er geen problemen en blijft levertermijn op half april.

GuusNieuwlaat

Nieuw lid
De wagen die ik besteld heb, met de kleur metal grey schijnt volgens onze lease maatschappij ook nog gewoon eind maart/begin april geleverd te worden.

Vind trouwens wel dat men er erg gemakkelijk om gaat met uitstel en vooruit schuiven van leverdata...

Bovenaan Onderaan