Metal Grey

jellemeer79

Actief lid
Dat is inderdaad erg lang, mijne zou over 3 weken worden geproduceerd en dan begin April klaar om op te halen. Wacht inmiddels ook sinds begin Augustus al zijn 3 maanden deels mijn eigen schuld aangezien ik de 2013 Greenline heb geannuleerd en vervangen voor 2014 Greenline Combi.

Moet wel met LM gaan praten dat @Antera er Eibachs onder mag zetten want het schijnt dat Skoda het sportonderstel niet meer leveren voor de Greenlines. :(

Lastig te geloven dat de Greenline Combi niet meer geleverd word met verlaagd onderstel. Voldoen ze zeker niet meer aan de 14 % homologatie.

Kiekerjan

Forumguru
Wat ik denk dat er gaande is:

In eerste instantie hebben ze 14%-typegoedkeuring gekregen op de verlaagde Octavia Combi.

Vervolgens gaan ze ze doodleuk weer met een gewoon onderstel produceren.

Scheelt weer in de kosten...

Of zou ik er naast zitten?

030

Forumguru
Zullen we het weer over Metal Grey hebben?

Ik begreep vanmiddag dat Metal Grey nog maar 1 week extra levertijd betekend.

Frenk21

Forumguru
Zullen we het weer over Metal Grey hebben?

Ik begreep vanmiddag dat Metal Grey nog maar 1 week extra levertijd betekend.

Dat zou mooi zijn. Als ze nu tijd inhalen wordt mijn RS misschien eerder geleverd, al is dat ijdele hoop denk ik.

030

Forumguru
Nou wat ik ook begreep is dat de Greenlines voorrang krijgen. De reden was me echter niet duidelijk.

jellemeer79

Actief lid
Metal Grey Greenlines voorrang vind ik prima, ze zijn de hele tijd naar achtere geschoven. Misschien is het sportonderstel wel een probleem onderdeel en daarom verwijderd.
Blijft feit dat een sport onderstel x€ vertegenwoordigd maar probeer dat maar eens hard te maken bij PON of Skoda.

@Skoda liefhebber 1 mijn LM is Athlon. Maak me niet zoveel zorgen om toestemming, meer dat ik vind dat Skoda/PON de verlaging moeten betalen vanwege niet leveren van sportonderstel.

rtwee

Senior Member
Vandaag in Oostenrijk aangekomen en reed langs een Skoda dealer hier. Dan kijk je natuurlijk toch even. Wat denk je? De metal greys staan hier 'gewoon' al... En ik moet eerlijk zeggen dat het niet mijn kleur is. In het echt toch anders dan op de foto's, maar dat is niet leuk in dit topic natuurlijk... :) Maar andere landen zijn ze dus al. Helaas geen foto gemaakt.

ErwinLippold

Nieuw lid
Eind oktober een Combi Ambition Bsn besteld in Metal Grey, na 2 dagen dubben over kleur en uitvoering, wel of geen panoramadak. Als opties toen Canton, 17" en Sunset gekozen. Levertijd zou week 8 zijn. Op 25 januari liep ik de showroom even in. De verkoper kwam naar me toe en meldde me dat de levering langer zou duren. Waarschijnlijk 4 weken, maar dat was nog niet bevestigd.
Aangezien we op dat moment naast een O3 Combi Elegance in Race Blue -met de nodige opties- stonden die ik wel erg mooi vond, de onderhandelingen maar weer heropend. Een weekje later reed ik en ik heb nog steeds het idee dat het zo heeft moeten zijn....

RaceVrs

Banned
Dat is lekker inderdaad!! Een redelijk gelijke als mijne staat ook op voorraad maar NO WAY dat ik in een witte auto ga rijden, blijf het goedkoop eruit zien. Op de foto best aardig maar in het echt zeet matig, net als de Superb in het wit, vind het geen gezicht. Was er maar een blauwe RS op voorraad!

Frenk21

Forumguru
Helaas zijn de RSsen die ze op voorraad hebben geen diesels en Wit. Absolute no go. Dan moet ik zo vaak poetsen dat het vanzelf een steel grey wordt.:nailbiting::maakmegek:

WouterVdV

Actief lid
Ik ben gaan testrijden met een combi rs in het Moon White... was anders echt wel heel mooi met de antraciet banden en rode remklauwen. Had bijna terug een witte besteld, maar toch net niet :D

Hetgeen ik jammer vind aan het Metal grey is dat deze met de ene belichting wel mooi is en wanneer hij de groen/blauwe schijn heeft vind ik hem niet meer zo mooi. Ook de reden waarom ik uiteindelijk toch de kleur heb laten veranderen

WouterVdV

Actief lid
Vandaag bij de dealer een Superb in Metal Grey gezien

qz2j.jpg

Oogje

Senior Member
Superbs en Rapids zie je overal on Metal Grey. De Octavias zijn er zeldzaam in. Hoogenboom Spijkenisse heeft er pas twee uitgeleverd. Zal bij de andere dealers niet anders zijn.

MaRco2

Forumguru
Eind oktober een Combi Ambition Bsn besteld in Metal Grey, na 2 dagen dubben over kleur en uitvoering, wel of geen panoramadak. Als opties toen Canton, 17" en Sunset gekozen. Levertijd zou week 8 zijn. Op 25 januari liep ik de showroom even in. De verkoper kwam naar me toe en meldde me dat de levering langer zou duren. Waarschijnlijk 4 weken, maar dat was nog niet bevestigd.
Aangezien we op dat moment naast een O3 Combi Elegance in Race Blue -met de nodige opties- stonden die ik wel erg mooi vond, de onderhandelingen maar weer heropend. Een weekje later reed ik en ik heb nog steeds het idee dat het zo heeft moeten zijn....

Mooie combi (letterlijk en figuurlijk) en uitvoering);) Soms zijn concessies doen helemaal niet verkeerd.:thumbsup:

Frenk21

Forumguru
Vandaag vandaag van de dealer te horen gekregen dat de produktieweek 12 definitief is geworden.
Levering afhankelijk van de produktiedag week 14/15:yeehaa:
Laat het echte aftellen nu dan maar beginnen. Nog 5,5 week te gaan.

Bovenaan Onderaan