Metal Grey

MaRco2

Forumguru
Ik ben gaan testrijden met een combi rs in het Moon White... was anders echt wel heel mooi met de antraciet banden en rode remklauwen. Had bijna terug een witte besteld, maar toch net niet :D

:D:D:D:D Is toch vrij normaal, blauwe banden hebben ze niet in de lijst staan.:banghead:

blokart

Senior Member
Vandaag vandaag van de dealer te horen gekregen dat de produktieweek 12 definitief is geworden.
Levering afhankelijk van de produktiedag week 14/15:yeehaa:
Laat het echte aftellen nu dan maar beginnen. Nog 5,5 week te gaan.
Bij skoda is niets definitief en zeker de productieweek niet, helaas, m'n productieweek is sinds januari al minstens 5x veranderd.
kortste was W8 langste was "onbepaald"

jellemeer79

Actief lid
Gefeliciteerd @Oogje het aftellen kan beginnen.
Vandaag informeerde de dealer mij dat mijn auto volgende week geproduceerd gaat worden dus met een beetje geluk rij ik er eind deze maand in.

Frenk21

Forumguru
Bij skoda is niets definitief en zeker de productieweek niet, helaas, m'n productieweek is sinds januari al minstens 5x veranderd.
kortste was W8 langste was "onbepaald"
De dealer heeft in de produktielijst van de fabriek gekeken. Ik mag aannemen dat als hij definitief ingepland staat, dit ook klopt. Ik heb geen zin om nog langer te wachten. De produktie van de metal grey blijkt nog toch wel goed op gang te komen. Nu maar hopen dat de verf straks niet op is:dankje:

yves

Actief lid
Vandaag vandaag van de dealer te horen gekregen dat de produktieweek 12 definitief is geworden.
Levering afhankelijk van de produktiedag week 14/15:yeehaa:
Laat het echte aftellen nu dan maar beginnen. Nog 5,5 week te gaan.
Ik vraag me dan af; contacteert je dealer je uit zichzelf of bellen jullie hem om de x aantal tijd.
Na 2x gevraagd te hebben of ze al iets definitiefs hebben, kreeg ik de indruk dat het al niet meer van harte was...

Proficiat @Oogje trouwens!

Frenk21

Forumguru
@yves , ik heb hem om de zoveel weken gebeld. De dealer vind het misschien niet leuk, maar het is de enige manier om op de hoogte te blijven. Ik heb ook een keer de klantenservice van PON gebeld omdat er veel diverse info op dit forum werd gegeven en ik wilde weten hoe het precies zat. Mag wel denk ik na 5 maanden wachten.

Frenk21

Forumguru
Overigens heeft de LM mijn RS niet bij mijn eigen dealer besteld, maar bij een dealer 200km bij mij vandaan. Kan ik hem wel meteen lekker inrijden als hij er is.:D

Oogje

Senior Member
Ik heb ook iedere paar weken gebeld en de afgelopen week 2 x. Terugbellen is namelijk vrij moeilijk, zo is mijn ervaring.

jfk104

Actief lid
Na berichten van oa @Maik maar even met de dealer gebeld. Ben opgeschoven naar week 22 (+ 7 weken)
Gaf aan dat ik het idee had dat de Greenlines voorrang krijgen, dit idee hadden ze zelf ook. Hij gaf aan dat Pon bezig is om dit terug te draaien en dat oorspronkelijke planning gevolgd moet worden. Dit omdat de dealers het niet meer willen verkopen aan klanten dat planningen te pas en te onpas worden doorgeschoven.

Mooie woorden maar helaas heb ik bij Pon niet het gevoel dat ze hard voor de klanten lopen. Dealers daarentegen......

Ik snap het goed dat dealers het niet kunnen verkopen dat greenline klanten binnen 8 tot 10 weken rijden en de buurman die voor de 2.0 TDI gekozen heeft 20 weken moet wachten. Volgens dealer was er geen sprake van restricties....

jellemeer79

Actief lid
Zolang ze maar van de planning van volgende week afblijven, dan wordt mijn Greenline gebouwd die al in wk47 was besteld dus ik heb lang genoeg gewacht!!!

SNARFB

Senior Member
Gisteren ook een 'slecht nieuws' gesprek met de dealer gehad. Ik wacht al sinds half augustus vorig jaar op mijn 1.2 tsi EBL Metal Grey. Mijn auto zou deze week geproduceerd worden maar is nu weer doorgeschoven naar wk19. Op dit moment staat mijn teller op 7 maanden en zou dus uiteindelijk op 9 maand uitkomen (als ik geluk heb). Ben woest, heb het helemaal gehad met Skoda en ga nu stappen ondernemen tegen Pon. Het verhaal wat ik te horen kreeg van de dealer is dat de Greenlines alle productieslots hebben opgeslokt en nu tijdelijk zijn gestopt met benzine auto's. Dealer zit met de handen in het haar en vindt dit ook buiten alle proportie maar kan niet anders dan machteloos toekijken. Volgens Pon heeft de fabriek dit besloten maar daar geloof ik helemaal niets van. Het lijkt erop dat een particuliere klant niet interessant is.

SkodaManiak

Actief lid
Het is bij ons al bijna zo dat de mensen om ons heen haast niet meer geloven dat we een nieuwe auto gekocht hebben. 28 oktober besteld. Toen week 4, week 8, week 12, nu week 18 en ik lees hier nu al 22 en later.... we rijden nog wel, maar dan lees je ook nog over leverproblemen van de afneembare trekhaken. Ik moet nog zien of wij er deze zomer mee in Oostenrijk komen! Zonder hakie gaat de sleurhut zo moeilijk mee. :arghh:

VWim

Forumguru
Voorlopig rij je zonder afschrijving met je huidige auto. Hoewel ik begrijp dat je graag met je nieuwe auto op stap wilt is het financieel aantrekkelijker om met je huidige auto door te rijden. Die inruilwaarde ligt tenslotte vast.

SkodaManiak

Actief lid
Das waar, daar heb je gelijk aan. Daarom zei ik ook: we rijden nog. Maar het is natuurlijk niet normaal dat de levertijd als maar opschuift. Ik ben ook niet iemand die elke week bij de dealert staat om zijn ongenoegen kenbaar te maken. Ik heb wel iets anders te doen eigenlijk. En als ik met mijn huidige auto maar lang genoeg doorrijd zonder afschrijving, dan wordt ik misschien nog wel eens rijk!:laugh:

Bovenaan Onderaan