Mijn skoda RS eerste Skoda

Der Einser

Forumguru
Veel beter inderdaad, nu nog even zakken en hij is weer dichter bij af :D

Keep up THE Good work!

Ps: als ik wist dat je velgen zocht,... Ik heb nog een set 17" RH zw3 NIEUW IN DOOS.

Kippie-style

Forumguru
Veel beter inderdaad, nu nog even zakken en hij is weer dichter bij af :D

Keep up THE Good work!

Ps: als ik wist dat je velgen zocht,... Ik heb nog een set 17" RH zw3 NIEUW IN DOOS.

Dank je.
Ik wist niet dat jij wat had liggen ;)

Gisteren weer bezig geweest nu alle 4 de velgen gemonteerd 40 bouten later zat het eronder, schroefset voor naar max laag geschroefd.
Zo ziet dat erui.
ba2e7a5e.jpg

u9ene5e4.jpg

ypybu8a2.jpg

Toen ben ik gaan meten hoeveel band ik moet krijgen om de kast voor wat voller te krijgen.
Ik heb een achtervelg ook voor gemonteerd dus 9j met 205/40 dat staat zo
jajavyty.jpg

4anaha8u.jpg

Ik ga dus naar alle waarschijnlijkheid voor naar een band 205/50r17 dit om te corrigeren achter kan ik dan altd nog met de hoogte spelen.

Desperado

Forumguru
Ziet er erg gelikt uit! Maar daarmee wil je niet in Ede rijden. Der liggen hier drempels daar kom je volgens mij schuin nog niet overheen.

Kippie-style

Forumguru
Ziet er erg gelikt uit! Maar daarmee wil je niet in Ede rijden. Der liggen hier drempels daar kom je volgens mij schuin nog niet overheen.

Dat dacht ik hier ook naar de garage hebben ze net ook een nieuwe hoge drempel en zon schrapen kom ik erop.
En wie laag wil zijn moet omrijden he :D

Ziet er zeker goed uit, maar veelste laag om er nog fatsoenlijk mee te kunnen rijden. Met zo'n lage auto hoef ik hier ook niet mee aan te komen, die komt de parkeerplaats niet op.

Kippie-style

Forumguru
Ziet er zeker goed uit, maar veelste laag om er nog fatsoenlijk mee te kunnen rijden. Met zo'n lage auto hoef ik hier ook niet mee aan te komen, die komt de parkeerplaats niet op.

Met de band die erop komt kom ik weer een cm of 1,5 omhoog dus dan sta ik weer ong op zelfde hoogte als nu. Sta nu ook op 205/50 op 17"

ventovice

Senior Member
205/40 (zoals voorgeschreven) heeft een 82 mm hoge wang (40% * 205 mm);
205/50 heeft een 102,5 mm hoge wang (50% *205 mm)
Dat is ruim 2 cm verschil; dat zal de kasten vast wel vullen...

, maar of het een goed idee is? De teller zal flink gaan afwijken en bovendien zal de trekkracht toch merkbaar afnemen met zo'n verschil (...ook in de omtrek, namelijk)
Bovendien gaat dat er raar uitzien tov achter (215/40), denk ik..

Wat zit er nu op die vóórvelg dan? ...die is idd wel wat te klein in omtrek...
Ik zou, zoals jij zelf ook al zei, 215/40 achter doen en dan gewoon 205/40 vóór...,
maar het is jouw auto; doe wat jij wil! Succes!

Maar mooi is-ie wel! ;)

Laatst bewerkt:

Kippie-style

Forumguru
205/50 ?
Wat een ballonnen :D

Jah maar op 8.5j valt dat wel mee :D

205/40 (zoals voorgeschreven) heeft een 82 mm hoge wang (40% * 205 mm);
205/50 heeft een 102,5 mm hoge wang (50% *205 mm)
Dat is ruim 2 cm verschil; dat zal de kasten idd wel vullen...

, maar of het een goed idee is? De teller zal flink gaan afwijken en bovendien zal de trekkracht toch merkbaar afnemen met zo'n verschil (...ook in de omtrek, namelijk)

Maar mooi is-ie wel! ;)

Denk dat de afwijking wel mee zal vallen rijd nu ook op die maat origineel staat de rs op die maat banden. Zal iets verschil inzitten omdat de rh wielen 1.5J groter zijn. En trekkracht is beter dan dat ik op 19" reed :D en anders compenseren we dat met de motorische tuning eerst de uiterlijke maar afmaken. ;)

Kippie-style

Forumguru
Vandaag weer een ebay aankoop gedaan wilde camera in kentekenverlichting maar niet te vinden voor de 1U.
Dus andere oplosing en de camera zit dan ook meteen in het midden.
aradu4yb.jpg

u6ynadyz.jpg

En meteen maar zon draadloos setje meebesteld
y6apyvus.jpg

Volgende week even langs de bandenman en 2 bandjes aanschaffen voor de rh wss word het toch 205/45R17 miss de mogelijkheid bij hem te passen ;)

CDK

Forumguru
Daar wil ik wel een link van hebben als dat mag..... geniaal die Chinezen!

Edit: link heb ik ondertussen via fb ;)
alleen nog niet van de draadloze set :)

Laatst bewerkt:

Jee13

Forumguru
Dat camera mooi in het midden zit en kantelbaar is, geeft wel een voordeel

Maar je zal toch ergens gat in de klep moeten boren denk ik

CDK

Forumguru
Maar je zal toch ergens gat in de klep moeten boren denk ik
Dat besefte ik ook net inderdaad, dat is dan direct weer het grote nadeel, maar misschien dat het draadje alsnog via de kentekenverlichting naar binnen kan?

Desperado

Forumguru
Maar dan heb je neem ik aan wel een radio nodig met een groot beeldscherm. Of heb je daar een apart schermpje voor?
En wat kost dat???????

Desperado

Forumguru
Voor de kosten hoeft het dus niet over te gaan. Maar ehm....wat is dat toch dat iedereen opeens een camera achter neemt. Zijn jullie oud geworden of vrouw en lukt zelf parkeren niet meer :D:deuk::pardon:

Blackokkie2

Forumguru
Zou ik ook best willen hebben maar is op mijn Amundsen niet aan te sluiten, toch? En dan moet je alweer met een apart scherm gaan werken, vind ik niet zo mooi.

Bovenaan Onderaan