Ben je mis in
De 230 was een oudere motorvariant die niet conform met de nieuwe regels te krijgen was. Zo had je in de golf gti ook de 230 en de 245 performance. Deze heeft ook de 230 variant laten vallen door wltp. De gti word nu enkel nog verkocht als performance. De reden voor de 230 versies van zowel de golf als de octavia was voor de mensen die graag wel de gti of de o3 rs hadden maar niet het budget hadden of 230 pk versie genoeg was of ze al die track focused dingen niet wilde hebben. Ook de lease markt zag liever de 230 dan de 245 vanwege zijn mindere uitstoot...
Ik snap de frustratie van de aankopers van deze wagens. Weten dat hij klaar is en ze hem niet op de boot/trein naar hier sturen. Maar jullie zijn niet alleen! Er zijn nog een hele pak modellen die op hold staan tot ze gekeurd geraken. Ikzelf heb het geluk gehad optijd nog besteld te hebben omdat ik wist dat dit er aan zat te komen.
Maar weet mensen jullie wagens komen! En eens jullie ze hebben zijn jullie al dit zo vergeten
En weet dat dit niet alleen bij de vag groep is
Een van de hele grote redenen dat alles nu zo loopt is dat alle merken tegelijk moeten gekeurd worden en dat de organisaties die dit moeten doen nu op 300 % draaien om alles er door te krijgen. Het testen zelf is ook niet zo heel simpel en alles varianten en opties worden getest.
Zie een McLaren 720s. Als je daar een mso kleur neemt wordt de wagen de volle 2 kilo lichter en gaat er ook 1a 2 gram van de uitstoot van de wagen af. Wat dan op een andere co2 waarde lijd.. En zo word dus alles getest...