Mike's Skoda Octavia Combi Rs245

philippe bakker

Forumguru
Idd staan er heel wat in de wachtrij :) Heb je maar een splinternieuwe M2 Competition staan en je krijgt hem niet ingeschreven :(

Voor mijn Cupra betaalde ik 3 jaar geleden 400euro BIV en ongeveer 400euro wegenbelasting.
De huidige Golf R kost mij volgende maand 890euro BIV en ongeveer 400euro wegenbelasting...
Omdat ik hem voor de WLTP heb kunnen inschrijven, vermoeden is dat hij naar een 1400euro BIV gaat...
De staat heeft hierin weer keihard cash geroken ! :(
 

philippe bakker

Forumguru
en dat de 230 afgeschaft is das eerder een economische overweging. het kost waarschijnlijk bakken geld om zo'n een motor conform te krijgen en dachten ze bij Skoda kom we doen er maar eentje vd 2. logisch dat ze voor hun topmodel dan kiezen voor de 245.
 

Tuner111

Forumguru
en dat de 230 afgeschaft is das eerder een economische overweging. het kost waarschijnlijk bakken geld om zo'n een motor conform te krijgen en dachten ze bij Skoda kom we doen er maar eentje vd 2. logisch dat ze voor hun topmodel dan kiezen voor de 245.
Ben je mis in

De 230 was een oudere motorvariant die niet conform met de nieuwe regels te krijgen was. Zo had je in de golf gti ook de 230 en de 245 performance. Deze heeft ook de 230 variant laten vallen door wltp. De gti word nu enkel nog verkocht als performance. De reden voor de 230 versies van zowel de golf als de octavia was voor de mensen die graag wel de gti of de o3 rs hadden maar niet het budget hadden of 230 pk versie genoeg was of ze al die track focused dingen niet wilde hebben. Ook de lease markt zag liever de 230 dan de 245 vanwege zijn mindere uitstoot...


Ik snap de frustratie van de aankopers van deze wagens. Weten dat hij klaar is en ze hem niet op de boot/trein naar hier sturen. Maar jullie zijn niet alleen! Er zijn nog een hele pak modellen die op hold staan tot ze gekeurd geraken. Ikzelf heb het geluk gehad optijd nog besteld te hebben omdat ik wist dat dit er aan zat te komen.

Maar weet mensen jullie wagens komen! En eens jullie ze hebben zijn jullie al dit zo vergeten :D

En weet dat dit niet alleen bij de vag groep is ;)

Een van de hele grote redenen dat alles nu zo loopt is dat alle merken tegelijk moeten gekeurd worden en dat de organisaties die dit moeten doen nu op 300 % draaien om alles er door te krijgen. Het testen zelf is ook niet zo heel simpel en alles varianten en opties worden getest.

Zie een McLaren 720s. Als je daar een mso kleur neemt wordt de wagen de volle 2 kilo lichter en gaat er ook 1a 2 gram van de uitstoot van de wagen af. Wat dan op een andere co2 waarde lijd.. En zo word dus alles getest...
 

philippe bakker

Forumguru
Ben je mis in

De 230 was een oudere motorvariant die niet conform met de nieuwe regels te krijgen was. Zo had je in de golf gti ook de 230 en de 245 performance. Deze heeft ook de 230 variant laten vallen door wltp. De gti word nu enkel nog verkocht als performance. De reden voor de 230 versies van zowel de golf als de octavia was voor de mensen die graag wel de gti of de o3 rs hadden maar niet het budget hadden of 230 pk versie genoeg was of ze al die track focused dingen niet wilde hebben. Ook de lease markt zag liever de 230 dan de 245 vanwege zijn mindere uitstoot...


Ik snap de frustratie van de aankopers van deze wagens. Weten dat hij klaar is en ze hem niet op de boot/trein naar hier sturen. Maar jullie zijn niet alleen! Er zijn nog een hele pak modellen die op hold staan tot ze gekeurd geraken. Ikzelf heb het geluk gehad optijd nog besteld te hebben omdat ik wist dat dit er aan zat te komen.

Maar weet mensen jullie wagens komen! En eens jullie ze hebben zijn jullie al dit zo vergeten :D

En weet dat dit niet alleen bij de vag groep is ;)

Een van de hele grote redenen dat alles nu zo loopt is dat alle merken tegelijk moeten gekeurd worden en dat de organisaties die dit moeten doen nu op 300 % draaien om alles er door te krijgen. Het testen zelf is ook niet zo heel simpel en alles varianten en opties worden getest.

Zie een McLaren 720s. Als je daar een mso kleur neemt wordt de wagen de volle 2 kilo lichter en gaat er ook 1a 2 gram van de uitstoot van de wagen af. Wat dan op een andere co2 waarde lijd.. En zo word dus alles getest...
Wel ja de 230 was een oudere variant dus zou het hun teveel geld kosten om aan te passen
 

dirkie996

Forumguru
Ben je mis in

De 230 was een oudere motorvariant die niet conform met de nieuwe regels te krijgen was. Zo had je in de golf gti ook de 230 en de 245 performance. Deze heeft ook de 230 variant laten vallen door wltp. De gti word nu enkel nog verkocht als performance. De reden voor de 230 versies van zowel de golf als de octavia was voor de mensen die graag wel de gti of de o3 rs hadden maar niet het budget hadden of 230 pk versie genoeg was of ze al die track focused dingen niet wilde hebben. Ook de lease markt zag liever de 230 dan de 245 vanwege zijn mindere uitstoot...


Ik snap de frustratie van de aankopers van deze wagens. Weten dat hij klaar is en ze hem niet op de boot/trein naar hier sturen. Maar jullie zijn niet alleen! Er zijn nog een hele pak modellen die op hold staan tot ze gekeurd geraken. Ikzelf heb het geluk gehad optijd nog besteld te hebben omdat ik wist dat dit er aan zat te komen.

Maar weet mensen jullie wagens komen! En eens jullie ze hebben zijn jullie al dit zo vergeten :D

En weet dat dit niet alleen bij de vag groep is ;)

Een van de hele grote redenen dat alles nu zo loopt is dat alle merken tegelijk moeten gekeurd worden en dat de organisaties die dit moeten doen nu op 300 % draaien om alles er door te krijgen. Het testen zelf is ook niet zo heel simpel en alles varianten en opties worden getest.

Zie een McLaren 720s. Als je daar een mso kleur neemt wordt de wagen de volle 2 kilo lichter en gaat er ook 1a 2 gram van de uitstoot van de wagen af. Wat dan op een andere co2 waarde lijd.. En zo word dus alles getest...
Voila, da's dan weer 'n uitleg die alleen Bram uit z'n hoed kan toveren:sterretjes:. Ik heb het geluk dat ik mij nog 'n 230pk, financieel, kon veroorloven en ik geen race/ track ambities heb.:banghead:.
Man, man, Brammeke, ge kunt ze ook nogal uit uw botten slaan, se.:maakmegek:
 

Tuner111

Forumguru
Voila, da's dan weer 'n uitleg die alleen Bram uit z'n hoed kan toveren:sterretjes:. Ik heb het geluk dat ik mij nog 'n 230pk, financieel, kon veroorloven en ik geen race/ track ambities heb.:banghead:.
Man, man, Brammeke, ge kunt ze ook nogal uit uw botten slaan, se.:maakmegek:

Mss slecht verwoord... ik wil niet zeggen dat de 230 voor armen is hé :D

Maar een feit is wel dat de 230 versie daarvoor op de markt is gekomen om meer keuze te geven aan de klanten. tussen een 230 en 245 was er tot vorig jaar wel een verschilleke in prijs. waardoor mensen die niet de hoofdprijs van een rs 245 wilden geven en dan voor een 230 kozen. Welke versie je nu ook hebt het blijven zeer leuke wagens om mee te rijden.

en ik slaag helemaal niks uit mijn botten ik heb deze info uit een hele goede bron. don't believe me, you're problem ;)

Wel ja de 230 was een oudere variant dus zou het hun teveel geld kosten om aan te passen

Ja daar heb je idd gelijk in :)
 

leon-cupra

Forumguru
Merci voor de uitleg Bram, ten minste iemand die mij een deftige uitleg kan geven.
Als je beetje de (auto-)actualiteit volgt, moet je niet de slimste zijn om te weten waarom jouw wagen er nog steeds niet is. :pieker:

En de reacties zijn niet altijd even serieus, maakt het forum net leuk ...... tot ergernis van bepaalde personen :deuk:
 

philippe bakker

Forumguru
Als je beetje de (auto-)actualiteit volgt, moet je niet de slimste zijn om te weten waarom jouw wagen er nog steeds niet is. :pieker:

En de reacties zijn niet altijd even serieus, maakt het forum net leuk ...... tot ergernis van bepaalde personen :deuk:
Ja moest het hier om data en technische weetjes gaan dan was ik hier al weg. Ik zie dit als een online Skoda cafe ( waar ik al wat zatjes ben)
 
Bovenaan Onderaan