Mini LED projectje

LED altijd leuk.
Wat was je reden om over te stappen op LED lampen? Aangezien die led lampjes wel een stuk meer kosten dan gewoon een setje lampjes.

Rob

Forumguru
LED altijd leuk.
Wat was je reden om over te stappen op LED lampen? Aangezien die led lampjes wel een stuk meer kosten dan gewoon een setje lampjes.
Vind het vooral uitstraling hebben en past bij deze tijd. Het is alleen nog erg in ontwikkeling dus dat maakt het lastig kiezen welk product het beste resultaat geeft.. vandaar topic gestart om kennis te delen.. in ieders voordeel zoiets

Rob

Forumguru
Ik heb de leverancier van mijn knippers even een mail gestuurd en gevraagd om meer info. Lumen en watt. 27 ledjes zeggen niet zoveel zonder die informatie. Ik ben niet heel tevreden over de lichtsterkte namelijk.. Wel storingsvrij, das dan wel weer fijn.. :pieker:

Zodra ik het weet ga ik het vergelijken met de leds van @dirkkroneman. Daar is die info wel van bekend

Laatst bewerkt:

dirkkroneman

Forumguru
@nietje72 Thanks! Nee hoor, enige zijknippers zijn die in de spiegels en die zijn af-fabriek al LED ;)
Oh dat komt dan wss doordat ik hem linkte vanaf de telefoon. Maar dat zijn idd de juiste, de G3 met 26 SMD's.

Ik heb mijn dagrijlampen vervangen voor led lampen 50 watt, dat geeft een bom licht en stoort de tegenligger niet. Ziet er gelikt uit. De rest v.d. Lampen ga ik tzt vervangen. Ik ben in het bezit van een vcds kabel met 12.12 software, heb daarmee cominghome, cornerlights, needlesweep, volledig setupscreen rns 510, en nog enige andere options ingesteld. Mooie updates voor de octavia o2 !!!

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 81
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rob
Een mooi extra accessoir is de achteruitrijcamera, deze geeft, bij achteruitschakelen, automatisch beeld in mijn rns 510. Dus nog vollop te modden aan de octavia !

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 91

nietje72

Forumguru
Dus afgaand op jullie ervaringen is dit een goede (of beste?) configuratie voor de achterlicht units:

- knippers: http://proledlights.nl/bau15s-p21w-26-smd-5050-g3-can-bus-oranje.html
- stadslichten: https://www.xenonlamp.nl/stadslicht-10-highpower-canbus-2-0-led
- rem-/achterlicht: https://www.xenonlamp.nl/50w-led-remlicht-achterlicht (kleur: wit)

Totale kosten zijn plm. € 125,- voor beide units. Een prijzige optie maar dan is wel de hele achtergevel ook voorzien van Led's. De kentekenverlichting heb ik begin dit jaar al gedaan.

Laat maar weten of ik de bestelling zo kan plaatsen, dan is-ie voor de meeting nog binnen en kan ik ze er meteen in zetten en testen of ze werken met de DRL die dan wordt aangezet. :D

Laatst bewerkt:
ik heb de 50 watters van Xenonlamp in mijn dagrijlichten geplaats, het resultaat is erg goed, opvallend licht maar niet storend voor de tegenliggers. Ik ben er niet zeker van dat je de rest van de aangegeven lampen kunt vervangen zonder storing, kwestie van proberen en anders de lampen terug naar de leverancier.

ertromp

Forumguru
Laat maar weten of ik de bestelling zo kan plaatsen,
Blijft altijd een gok @Nietje. Kan probleemloos werken op de Canbus van de ene Octavia maar een bult meldingen geven op de andere. Dat wordt dus goed kijken of de leverancier retour neemt.

@Nietje, ik heb needle sweep geactiveerd, tevens een achteruitrijcamera gemonteerd, geactiveerd en werkend, LED in mijn dagrijlampen geplaatst, CH en LH geactiveerd en werkend (draadjes 2 en 3 op de bestaande schakelaar gewisseld), cornerlight geactiveerd en automatisch licht aan/uit d.m.v. lichtsensor geactiveerd en werkend.
W.b. het projektje LH en CH en ook van het cameraprojektje wil ik een verslagje samenstellen met enkele foto's, op dit moment heb ik echter tijdsgebrek, maar ik kom hier zeker op terug.
Ik volg met belangstelling jouw ervaringen w.b. de lichtombouw naar LED !

Korte vooruitblik en info w.b. de achteruitkijkcamera.
VAG camera interface (ca. € 125,00) en een goede camera van Pioneer (circa € 125,00) aangeschaft en gemonteerd. Bij inschakelen van de achteruitversnelling een goed beeld van alles wat zich achter de auto afspeelt, tevens werken de parkeersensoren en geluidsignalen. Uiteraard worden de beelden van de camera door mijn RNS 510 weergegeven. Later een uitgebreider verslag.

De interface komt van Navinc Eindhoven, de Pioneer camera hèhè ik bij een autoshop in Breda aangeschaft, is vooral lichtgevoelig en heb daarom deze camera gekozen.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan