Mini LED projectje

Rob

Forumguru
Vooralsnog schiet mijn LED projectje niet zo op...
Afgelopen weekend de bau15s-p21w-26-smd-5050-g3 canbus van Proledlights ontvangen. Resultaat valt me opnieuw tegen.
Auto in m'n garage met de neus op een paar centimeter van de muur gezet, links LED geïnstalleerd en alarmlichten aan. Ik zag amper schijnsel van de LED. En dat dus binnen. Buiten in het zonlicht was de LED knipper nog minder zichtbaar.

En sorry, ik was erg snel met demonteren van de LED knipper. Achteraf dacht ik pas, ohja, een video zou wel handig zijn geweest voor 't forum.... Ik moet er nog een beetje aan wennen:pardon:

Einde van het l(i)edje is dat ik nog steeds geen enkele gloeilamp definitief heb vervangen voor LED:banghead:
Schiet lekker op zo...:wavecry:

dirkkroneman

Forumguru
Hmm vreemd, ik hoorde zaterdag nog (vrijgezellenfeest) van jongens in de auto achter mij dat de LED's superstrak en lekker fel waren. Jij bent er a.s. zaterdag ook bij?

Rob

Forumguru
Nee ik ben er helaas niet bij.
Retourtermijn bij Proledlights is 7 dagen dus kan ze ook niet veel langer hier houden.

Misschien is het lampglas bij de 02 PFL transparanter waardoor het feller is?

dirkkroneman

Forumguru
Hmm oke, nou nee volgens mij is het glas van de richtingaanwijzer zelfs matter. Maar wellicht dat het juist daardoor komt? Maar achter is wel transparant en ik vind ze minstens zo fel als de gloeilampjes.

nietje72

Forumguru
Nee, maar we hebben het er wel uitvoerig over gehad en het resultaat bij Dirk bekeken. Hij had z'n O2 PFL naast een O2 FL staan en we kwamen inderdaad tot de constatering dat het glas van de achterlicht unit van de PFL helderder is. Het stond bij hem in ieder geval erg goed. Vooral de knippers en de achteruitrij lampen waren goed zichtbaar. De FL heeft meer 'strepen' in het rode gedeelte van het glas waardoor jouw bevinding ook verklaarbaar is @Octavia 1.2TSI DSG . Ik ga alleen de 2 'stadslichten' boven elkaar aan de uiteinden vervangen door LED want die heeft @ertromp nu ook brandend gekregen icm met de DRL. Die mogen daarom wel wat feller branden. De combilampen dimlicht/remlicht en dimlicht/mistlamp laat ik zoals het is. Die zijn ook kostbaar want je hebt 1 setje à plm € 45,- per kant nodig. Hooguit vervang ik de achteruitrijlampen nog een keer maar ook die zijn bij Superskoda €45,- een setje. Dan heeft voetverlichting m'n voorkeur.

• Leuk
Waarderingen: Rob

Rob

Forumguru
thanks voor je aandacht en de uitleg over de led knippers @nietje72 ! Nog maar eens op zoek naar een geschikt alternatief. Het hele Led gebeuren raakt bij mij nu een beetje van de baan. Al dat bestellen en proberen en weer terugsturen werkt nogal demotiverend, haha! Er zou is een goeie winkel moeten komen waar je dergelijke producten gewoon offline :D kan proberen en kopen.

DRL+achterlicht lijkt mij ook nog wel wat. Ff wachten op de volgende meeting ;)

nietje72

Forumguru
thanks voor je aandacht en de uitleg over de led knippers @nietje72 ! Nog maar eens op zoek naar een geschikt alternatief. Het hele Led gebeuren raakt bij mij nu een beetje van de baan. Al dat bestellen en proberen en weer terugsturen werkt nogal demotiverend, haha! Er zou is een goeie winkel moeten komen waar je dergelijke producten gewoon offline :D kan proberen en kopen.

DRL+achterlicht lijkt mij ook nog wel wat. Ff wachten op de volgende meeting ;)
Graag gedaan @Octavia 1.2TSI DSG! Gezien de vele topics en reacties over LED's is het misschien wel een idee om er in de volgende meeting extra aandacht aan te besteden. Kunnen we wellicht een (internet)leverancier zo gek krijgen om op die meeting een demo te laten verzorgen en een deel van z'n assortiment mee te laten nemen. Zien=kopen in dit geval. :thumbsup:

Rob

Forumguru
Graag gedaan @Octavia 1.2TSI DSG! Gezien de vele topics en reacties over LED's is het misschien wel een idee om er in de volgende meeting extra aandacht aan te besteden. Kunnen we wellicht een (internet)leverancier zo gek krijgen om op die meeting een demo te laten verzorgen en een deel van z'n assortiment mee te laten nemen. Zien=kopen in dit geval. :thumbsup:

Goed idee:thumbsup: Onder het motto "Led" there be light :D;)

CDK

Forumguru
Onder dat motto ga ik ook nog maar eens naar de knippers kijken, ben benieuwd of storingsvrije knipperlicht leds voor m'n S2 zijn....

Rob

Forumguru
Onder dat motto ga ik ook nog maar eens naar de knippers kijken, ben benieuwd of storingsvrije knipperlicht leds voor m'n S2 zijn....

Zijn er zeker. Gaat bij jou toch alleen om de voorkant? Achter al led-unit toch? Check check dubbelcheck

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Grootste probleem van storingsvrije LED ligt eigenlijk bij de boordcomputer die vastgestelde waardens ergens heeft opgeslagen aan de hand van de gloeilampen.

En hier op forum en op ander NL forum is er al door diverse mensen gezocht waar deze waardens met VCDS eventueel zijn in te stellen.
Maar tot heden nog nergens gevonden.

En eigenlijk is dit van de zotte, want je wil een energiebesparende led gebruiken en moet een energieverslindende weerstand gebruiken om de melding te laten verdwijnen.

Maar koop je nu een nieuwe wagen met af fabriek bijvoorbeeld daglichtverlichting dan zal je geen melding zien ( of led's moeten defect zijn ) en ook geen grote weerstanden die de boel bedonderen.

Dus de beste oplossing zou zijn dat de fabrikanten van de wagens hun BC in de wagens zover gaan vrijgeven dat er een keuze is om gloeilamp of LED te kiezen.
En liefst ook benaderbaar met VCDS maar al zou het alleen maar bij de dealer te doen zijn dan zou ik en velen met mij al tevreden zijn dan telkens dat gekloot met weerstanden.

Rob

Forumguru
De 02 FL (en misschien de 03 ook wel) hebben PY21W, meestal aangeduid als Bau15S. Volop te vinden.
De PY24W is iets lastiger te vinden en veelal ook duurder

Bovenaan Onderaan