Mistlampen met corner functie

RCS

Lid
RCS,

Lijkt me dat er toch iets niet helemaal lekker is gegaan met het hercoderen...
Bij mij gaat de desbetreffende mistlamp netjes aan als ik richting aangeef.

Coderingen zijn te vinden op pagina 16 van het volgende topic:

http://www.octavia-forum.de/forum/viewtopic.php?f=16&t=28618&hilit=corner&start=225

Met dank aan onze duitse vrienden...

Bij de dealer in Emmen weten ze hoe het wel moet..!

Hoi hemi24,

Bedankt voor je reactie. Nou ben ik niet echt technisch. Zowel byte 14 als 17 moeten veranderd worden. Is dat dan voor beiden de onderste instelling?

Geändert werden muss Byte 14 und 17 im BordnetzSG.
Byte 14:
Xenon0+NBL0+Corner0 = 00000000
Xenon0+NBL0+Corner1 = 10000000
Xenon0+NBL1+Corner0 = 00000001
Xenon0+NBL1+Corner1 = 10000001
Xenon1+NBL0+Corner0 = 00010000
Xenon1+NBL0+Corner1 = 10010000
Xenon1+NBL1+Corner0 = 00010001
>> Xenon1+NBL1+Corner1 = 10010001

Byte 17:
AFL0+Corner0 = 00000000
AFL0+Corner1 = 00000001
AFL1+Corner0 = 01110000
>> AFL1+Corner1 = 01110001

hemi24

Forumguru
haha, niet technisch/geen verstand van bits en bytes en bij beroep vul je IT in? ;)
Dan ben jij zeker diegene die de papierlade van de printer mag vullen. :D

Maar gezien je uitvoering lijkt me dat inderdaad de juiste codering:

Xenon met AFL aanwezig, net als mistlichten met zowel dagrijlicht en cornerfunctie.

...sorry van de flauwe opmerkingen...

RCS

Lid
haha, niet technisch/geen verstand van bits en bytes en bij beroep vul je IT in? ;)
Dan ben jij zeker diegene die de papierlade van de printer mag vullen. :D

Maar gezien je uitvoering lijkt me dat inderdaad de juiste codering:

Xenon met AFL aanwezig, net als mistlichten met zowel dagrijlicht en cornerfunctie.

...sorry van de flauwe opmerkingen...

Hallo hemi24,

Bedankt voor je reactie en antwoord. Excuses aanvaard. Overigens werk ik aan de "overhead" (ook wel indirecten) kant van de IT, vandaar.

newbeetle

Nieuw lid
cornerlights

Sinds gisteren en met behulp van een welwillende dealer doen bij mij de corner lights het ook. Allen bedankt voor jullie hulp en antwoorden.
ik heb een octavia elegance businness van 30-10-09 maar bij mij doen de cornerlights het ook niet de dealer zegt dat hij ze niet aankrijgt omdat ik meedraaiende xenon heb heeft iemand hier ook problemen mee en RCS bij welke dealer heb jij dat laten doen

RCS

Lid
ik heb een octavia elegance businness van 30-10-09 maar bij mij doen de cornerlights het ook niet de dealer zegt dat hij ze niet aankrijgt omdat ik meedraaiende xenon heb heeft iemand hier ook problemen mee en RCS bij welke dealer heb jij dat laten doen

hallo newbeetle,
Bij mij heeft Versluis in Zoetermeer dat gedaan. Mijn eigen dealer zei in eerste instantie ook dat het niet kon, maar bij Versluis hadden ze vernomen dat het wel kon en wilden ze er ook tijd in steken.. Ik heb ook meedraaiende xenon dus dat moet geen enkel probleem zijn. Mijne komt uit april 2009. Succes!

rbo

Senior Member

Nou je moet je dit dus niet wijs laten maken , ik heb een octavia 1.9 TDI combi met DSG van 29-4-2009 en ook met draaiende xenon en ook met cornerlichten die gewoon werken.In het begin werkte het bij ook niet ,maar dealer heeft dit toen geactiveerd en toen werkte het.

hemi24

Forumguru
Bij mij werkt het ook gewoon naast de Xenon met AFS: Xenon zwenkt mee, en beneden 40 km/h werkt de cornerfunctie via de mistlampen... (MJ 2010).

Bij de vestigingen van Broekhuis in het noorden van het land, weten ze precies hoe dit geactiveerd moet worden!

skodaoctavia2

Actief lid
dat moet dan bij mij ook lukken via de mistlampen,ga je het bochtje om gaat de mistlamp aan die kant aan, ook maar even bij de dealert langs,

Ralph

Lid
zou dat ook werken bij mijn RS. Want de mistlampen gaan bij mij inderdaad ook niet aan. Volgens de dealer is dit ook niet aan te zetten.... (vepreda)

Roger007

Nieuw lid
Cornerlights na rijden op de snelweg

Hallo heeft iemand van jullie ook de ervaring dat na een rit op de snelweg op een of andere manier de ccornerlights het niet meer doen op het moment dat je weer binnen de bebouwde kom komt, en bochten neemt onder 40 km/uur?

Bij mij is het vaak (80-90% van de gevallen) zo dat de cornerlight het na een snelwegrit niet meer doen. Het lijkt of de computer niet in de juiste stand terug komt. Als ik onderweg de cornerlights uitzet en weer aanzet (in maxi display) doet hij het vaak wel weer.
Bij een nieuwe rit (opnieuw starten) doen de cornerlights het wel gewoon weer.

Wie herkent dit?

RCS

Lid
Hallo heeft iemand van jullie ook de ervaring dat na een rit op de snelweg op een of andere manier de ccornerlights het niet meer doen op het moment dat je weer binnen de bebouwde kom komt, en bochten neemt onder 40 km/uur?

Bij mij is het vaak (80-90% van de gevallen) zo dat de cornerlight het na een snelwegrit niet meer doen. Het lijkt of de computer niet in de juiste stand terug komt. Als ik onderweg de cornerlights uitzet en weer aanzet (in maxi display) doet hij het vaak wel weer.
Bij een nieuwe rit (opnieuw starten) doen de cornerlights het wel gewoon weer.

Wie herkent dit?
Ja, dit vermoeden had ik ook al dat dit bij mij het geval was. Nadat ik de motor opnieuw gestart heb doen ze het weer. Bij mij doen ze het ook niet wanneer ik mijn richtingaanwijzer gebruik. Hier zal ik binnenkort nog even naar laten kijken. Mijn eigen dealer wilde hier niets aan doen omdat ik ondertussen bij een "andere" dealer was geweest. Sowieso wilden zij er vanaf het begin al niets aan doen. Drie maal raden waar ik mijn eerste beurt zeker niet laat uitvoeren?

hemi24

Forumguru
Roger kun je wellicht een foto maken van de optie die je aan- en uitzet in het Maxidot?

Bij mijn O2 kun je wel de cornerlights deactiveren in het maxidot, maar dat is enkel het fixeren van de zogenaamde "swiveling" funcitie van de Xenon (het meesturen ervan).

De cornerfunctie over de mistlampen is kan ik nergens aan- of uitzetten, tenzij ik de mistlampen vóór aan zet, of de dagrijverlichting actief is...

Is trouwens een snelwegrit bij jouw per definitie >150km/h?

Roger007

Nieuw lid
Ik heb het nog eens uitgeprobeerd, en ik kan ook de cornerlights niet uitzetten, maar alleen de swiffeling vastzetten met die functie. deze conclusie had ik nooit getrokken. De dealer heeft voor mij de cornerlights aangezet met hun computer.

Een snelwegrit is voor mij niet >150, ik houd mij toch wat beter aan de snelheid (120-130), wordt me anders tot iets te duur al die boetes. Maar dat maakt volgens mij niet uit voor het niet meer functioneren van de cornerlights.

Ik denk dat ik toch de dealer maar eens ga bellen.

Stylist

Senior Member
Gisteren toevallig bij de dealer geweest (S-Point A'dam) om swiveling niet meer werkte. Was toch in de buurt en had zelf nog geen tijd gehad om er naar te kijken.
Had ik per ongeluk 'Travel Mode' aangezet. Nou ja opgelost dus.... mijn schuld.

Vraag ik daarna om dan -ik was er toch- om dan gelijk de cornerfunctie aan te zetten op de mistlampen. Want dat is standaard op de BL-uitvoering, staat in het Maxidot menu op aan, maar werkt niet.
Zegt die geinporem: kan niet en mogen we niet. U heeft Xenon die mee beweegt en dát is de cornerfunctie. En de lampen voor cornerfunctie zitten er bij u ook niet in....
Dus ik zeg: nou...denk het wel, op het Skoda-forum staat het toch heel duidelijk van wel. Waarop hij zegt: niks met het Skoda-forum te maken, we doen er niks mee.

Ik ben maar weg gegaan. Als dat je klant bedienen is....gelukkig de auto er alleen gekocht door de leasemaatschappij en woon ik heel ver van Amsterdam.

Michel

Forumguru
Dat is wel een beetje rare reactie. Mijn auto komt ook bij S-Point vandaan en bij aflevering waren zowel de cornerfunctie op de mistlampen als de bewegende Xenon geactiveerd. In een later stadium heb ik nog wel voor een luttel bedrag de dagrijverlichting door ze in laten schakelen. Dat wilde ze bij de aflevering al gaan doen, als ik erop stond, maar op dat moment vond ik het niet nodig. Dit werd zonder morren aangeboden.

floris

Lid
dat klopt wel met wat ze tegen mij zeiden. ergens rond april is de cornerfuncte uit de standaard lijst gehaald bij de EBL maar het stond nog wel in de folders. en bij somige zit het dus wel in de auto, zoals bij mij maar wordt het niet aangezet en mag je eerst ....euro aftikken!

hemi24

Forumguru
Een snelwegrit is voor mij niet >150, ik houd mij toch wat beter aan de snelheid (120-130), wordt me anders tot iets te duur al die boetes. Maar dat maakt volgens mij niet uit voor het niet meer functioneren van de cornerlights.

Zou kunnen dat het te maken had met de functie "snelwegverlichting":
Bij snelheden boven 150km/h worden je dimlichten automatisch geactiveerd, wat weer wordt gedeactiveerd, als je enige tijd onder de 65km/h rijdt...
Het had gekund dat één en ander een conflict met elkaar veroorzaakte...

hemi24

Forumguru
dat klopt wel met wat ze tegen mij zeiden. ergens rond april is de cornerfuncte uit de standaard lijst gehaald bij de EBL maar het stond nog wel in de folders. en bij somige zit het dus wel in de auto, zoals bij mij maar wordt het niet aangezet en mag je eerst ....euro aftikken!

Mijn auto (MJ2010) was af fabriek ook niet (meer) geprogrammeerd met de corner functie via de mistlampen, wat overigens iets heel anders is dan de bochtenverlichting over de Xenon..! De laatste is de (de)activeren in het maxidot en is onderdeel van het AFS.

De (bij)verlichting via de mistlampen is later zonder extra kosten door mijn vaste dealer geprogrammeerd...

Bovenaan Onderaan