Tot mijn verbazing en die van de dealer
is het ook op een Ambition BL mogelijk de corner funktionaliteit te configureren...
=Gr Bas
Dûh... auto's van een zelfde type, maar andere uitvoering zijn technisch nagenoeg hetzelfde. Zeker als het om electronica gaat.
Veel van de opties zijn een kwestie van een bitje omzetten, maar dat verkopen ze dan als "extra".
Weet je trouwens dat veel hifi-systemen ook zo gebouwd zijn ? Als er verschillende upgrades in een serie zijn, is de electronica vaak hetzelfde, maar het frontje anders. Je laat 1 knop weg en je hebt een goedkoper systeem, zodat je die als low end optie extra kan verkopen. In ieder geval is altijd goedkoper om alles in 1 serie te maken dan in aparte series. Zeker in grote aantallen.
O, nog een voorbeeld: Windows 7. De installatie is voor iedereen hetzelfde. 1 bestandje bepaalt welke versie je hebt ! En dus wat je wel of niet ziet.
Mijn neefje heeft net een nieuwe Audi A4. En raad eens: 20 mille duurder en dezelfde motor, transmissie, knopjes etc. Hij opnoemen wat er allemaal in zat en ik maar zeggen: heb ik ook... Moewaah. Het is allemaal volksverlakkerij !