skodaoctavia2
Actief lid
dan moet dat toch ook mogelijk zijn bij de 2008 uitvoering elegance??
Gisteren toevallig bij de dealer geweest (S-Point A'dam) om swiveling niet meer werkte. Was toch in de buurt en had zelf nog geen tijd gehad om er naar te kijken.
Had ik per ongeluk 'Travel Mode' aangezet. Nou ja opgelost dus.... mijn schuld.
Vraag ik daarna om dan -ik was er toch- om dan gelijk de cornerfunctie aan te zetten op de mistlampen. Want dat is standaard op de BL-uitvoering, staat in het Maxidot menu op aan, maar werkt niet.
Zegt die geinporem: kan niet en mogen we niet. U heeft Xenon die mee beweegt en dát is de cornerfunctie. En de lampen voor cornerfunctie zitten er bij u ook niet in....
Dus ik zeg: nou...denk het wel, op het Skoda-forum staat het toch heel duidelijk van wel. Waarop hij zegt: niks met het Skoda-forum te maken, we doen er niks mee.
Ik ben maar weg gegaan. Als dat je klant bedienen is....gelukkig de auto er alleen gekocht door de leasemaatschappij en woon ik heel ver van Amsterdam.
dan moet dat toch ook mogelijk zijn bij de 2008 uitvoering elegance??
dankje Hemi24 hier kan ik wat mee. de duitsers zijn ook aardige hobbyisten zie ik . ik ga mijn garage morgen gelijk eens na vragen wat ik erin heb. cheers
Slechte zaak van de dealer.... Hij kan aan de hand van het chassisnr. exact zien welk type/uitrusting je hebt!Vandaag een mailtje gekregen van dealer. Na contact met de importeur vraagt hij me dit:
Zou u voor mij ééns kunnen kijken of er in u mistlampen onderin de voor bumper 2 fittingen zitten met een lampje daarin?
Als dit het geval is moet het mogelijk zijn om het te laten werken. Wij zullen dan contact met u opnemen voor een afspraak
om te kijken of we dit werkend kunnen krijgen. Mocht er alléén aan de buitenzijde een lampje zitten dan is het niet mogelijk.
Er is mij verteld dat we een codering kunnen omzetten, echter geven zij mij niet de garantie dat het voor 100% gaat lukken
wel willen wij nog een poging wagen om het werkend te krijgen.
Eh... daar heb ik nog niemand over gehoord bij wie het geactiveerd is. Dan heb je dus drie lampen: mistlicht, daglicht en nog een lamp voor cornerlighting ?
Morgen eens kijken bij daglicht...
Eh... daar heb ik nog niemand over gehoord bij wie het geactiveerd is. Dan heb je dus drie lampen: mistlicht, daglicht en nog een lamp voor cornerlighting ?
Volgens mij zitten de lampen voor de dagverlichting aan de buitenkant van armatuur. Deze lampen waren bij mij gedeactiveerd toen ik de auto in ontvangst nam. De cornerverlichting werkte wel vanaf dag één.
Hoi Stylist,Vandaag een mailtje gekregen van dealer. Na contact met de importeur vraagt hij me dit:
Zou u voor mij ééns kunnen kijken of er in u mistlampen onderin de voor bumper 2 fittingen zitten met een lampje daarin?
Als dit het geval is moet het mogelijk zijn om het te laten werken. Wij zullen dan contact met u opnemen voor een afspraak
om te kijken of we dit werkend kunnen krijgen. Mocht er alléén aan de buitenzijde een lampje zitten dan is het niet mogelijk.
Er is mij verteld dat we een codering kunnen omzetten, echter geven zij mij niet de garantie dat het voor 100% gaat lukken
wel willen wij nog een poging wagen om het werkend te krijgen.
Vandaag ben ik voor een tweede keer in een paar weken tijd aangesproken door iemand die aangaf dat er iets niet goed was met mijn auto.
In dit geval had ik te maken met een bewaker bij mijn opdrachtgever die vrij stellig en nors aangaf ik onterecht mistlampen voer en dat één van de twee ook nog defect was. Het kwam echt zo over alsof ik een overtreding op "zijn" terrein beging, terwijl hij in feite natuurlijk niets te maken heeft met de toestand van mijn auto.
Ik heb hem daarop maar rustig uitgelegd dat dit standaard is en ook niet zomaar even is uit te schakelen. En ja, die ene mistlamp is dus niet stuk. Heb hem dus maar even gedemonstreerd hoe het allemaal werkt, waarna we op vriendelijke toon afscheid van elkaar namen.
Moraal van dit verhaal: er is nog erg veel verwarring en/of onbegrip als het om dit type verlichting gaat.
En het blijft een feit dat sommige "bewakers" het net niet gered hebben om politie agent te worden.
waar is het fout gegaan in je leventje rbo? Ik begin medelijden met je te krijgen....