Mistlampen met corner functie

RCS

Lid
Gisteren toevallig bij de dealer geweest (S-Point A'dam) om swiveling niet meer werkte. Was toch in de buurt en had zelf nog geen tijd gehad om er naar te kijken.
Had ik per ongeluk 'Travel Mode' aangezet. Nou ja opgelost dus.... mijn schuld.

Vraag ik daarna om dan -ik was er toch- om dan gelijk de cornerfunctie aan te zetten op de mistlampen. Want dat is standaard op de BL-uitvoering, staat in het Maxidot menu op aan, maar werkt niet.
Zegt die geinporem: kan niet en mogen we niet. U heeft Xenon die mee beweegt en dát is de cornerfunctie. En de lampen voor cornerfunctie zitten er bij u ook niet in....
Dus ik zeg: nou...denk het wel, op het Skoda-forum staat het toch heel duidelijk van wel. Waarop hij zegt: niks met het Skoda-forum te maken, we doen er niks mee.

Ik ben maar weg gegaan. Als dat je klant bedienen is....gelukkig de auto er alleen gekocht door de leasemaatschappij en woon ik heel ver van Amsterdam.

Die geinporum had ik ook. Ik wilde graag dat er nog gekeken werd naar de corner-lights omdat ze niet aan gaan bij het gebruik van de richtingaanwijzer. Werd me doodleuk medegedeeld dat ik al hiervoor bij een andere dealer was geweest (geen wonder want de bereidheid bij hun was nul komma nul) dus dat zij er niets meer mee gingen doen. Ook mijn vraag voor een update van het Columbus-systeem werd geweigerd. Alleen bij problemen. Als ik begin dat er op het internet één en ander staat wordt dat resoluut van de hand gewezen alsof het complete onzin is en je niet alles moet geloven wat er op de diverse forums geschreven wordt. Kennelijk hebben ze bij S-Point geen last van economische crisis en kan men het zich veroorloven om op deze manier met klanten om te gaan. Ik kom hier in ieder geval nooit meer terug en mijn eerste beurt gaat naar een wel welwillende dealer. Jammer voor de verkopers en monteurs want die zijn wel welwillend en aardig.

skodaoctavia2

Actief lid
dankje Hemi24 hier kan ik wat mee. de duitsers zijn ook aardige hobbyisten zie ik . ik ga mijn garage morgen gelijk eens na vragen wat ik erin heb. cheers

nomad

Senior Member
dankje Hemi24 hier kan ik wat mee. de duitsers zijn ook aardige hobbyisten zie ik . ik ga mijn garage morgen gelijk eens na vragen wat ik erin heb. cheers

Je heb geen 30 bits gateway, maar een 22 en je moet ook de cornerlights er wel in hebben, dus speciale lampen en een regelapparaat.

Stylist

Senior Member
S-point maar even een mailtje gedicht t.a.v. de directie met de verwijzing naar de reacties over hun optreden en verwijzing naar hoe het wel kan. Kijken of dat wat helpt. Reputatie komt te voet, maar gaat te paard.

Stylist

Senior Member
Ben in mailwisseling. Tenslotte heb ik de EBL gekocht vóór de modificatie in mei, dus het wordt nu voorgelegd aan de importeur. We wachten af.

Roger007

Nieuw lid
Ik snan niet dat ze daar zo moeilijk doen. Bij mij werkte de cornerlights eerst ook niet, maar met een kort bezoek aan de dealer werd de auto op hun computer aangesloten en werd deze functie zonder vedere kosten geactiveerd. Ik heb een EBL van 1 sept 2009, medio sept gewoon aangezet.

Stylist

Senior Member
Vandaag een mailtje gekregen van dealer. Na contact met de importeur vraagt hij me dit:

Zou u voor mij ééns kunnen kijken of er in u mistlampen onderin de voor bumper 2 fittingen zitten met een lampje daarin?
Als dit het geval is moet het mogelijk zijn om het te laten werken. Wij zullen dan contact met u opnemen voor een afspraak
om te kijken of we dit werkend kunnen krijgen. Mocht er alléén aan de buitenzijde een lampje zitten dan is het niet mogelijk.
Er is mij verteld dat we een codering kunnen omzetten, echter geven zij mij niet de garantie dat het voor 100% gaat lukken
wel willen wij nog een poging wagen om het werkend te krijgen.

Eh... daar heb ik nog niemand over gehoord bij wie het geactiveerd is. Dan heb je dus drie lampen: mistlicht, daglicht en nog een lamp voor cornerlighting ?

Morgen eens kijken bij daglicht...

Ronnie

Forumguru
Vandaag een mailtje gekregen van dealer. Na contact met de importeur vraagt hij me dit:

Zou u voor mij ééns kunnen kijken of er in u mistlampen onderin de voor bumper 2 fittingen zitten met een lampje daarin?
Als dit het geval is moet het mogelijk zijn om het te laten werken. Wij zullen dan contact met u opnemen voor een afspraak
om te kijken of we dit werkend kunnen krijgen. Mocht er alléén aan de buitenzijde een lampje zitten dan is het niet mogelijk.
Er is mij verteld dat we een codering kunnen omzetten, echter geven zij mij niet de garantie dat het voor 100% gaat lukken

Eh... daar heb ik nog niemand over gehoord bij wie het geactiveerd is. Dan heb je dus drie lampen: mistlicht, daglicht en nog een lamp voor cornerlighting ?

Slechte zaak van de dealer.... Hij kan aan de hand van het chassisnr. exact zien welk type/uitrusting je hebt!

Michel

Forumguru

Nee, als het goed is zitten er twee lampen in:
- één lamp voor mistverlichting én cornerverlichting (dit wordt dus door één en dezelfde lamp gedaan)
- één lamp voor de dagverlichting

Volgens mij zitten de lampen voor de dagverlichting aan de buitenkant van armatuur. Deze lampen waren bij mij gedeactiveerd toen ik de auto in ontvangst nam. De cornerverlichting werkte wel vanaf dag één.

hemi24

Forumguru
Volgens mij zitten de lampen voor de dagverlichting aan de buitenkant van armatuur. Deze lampen waren bij mij gedeactiveerd toen ik de auto in ontvangst nam. De cornerverlichting werkte wel vanaf dag één.

Wazig, bij mij was de instelling precies omgekeerd...

Maar goed, er zitten max 2 lampen in, zoals al eerder gemeld.
Via de zoekfunctie van dit forum zou je zelfs de codering moeten kunnen vinden...

RCS

Lid

Hoi Stylist,
Er zitten inderdaad slechts twee lampen in. De dagrijverlichting (middelste foto) zit aan de buitenkant (rond lampje). De mistlichten zitten in een soort eigen refelectorbehuizing en lijken halogeenlampen te bevatten. Deze fungeren ook als de corner-lights (linker foto). Bijgevoegd wat foto's ter verduidelijking. Succes ermee!

Bijlagen

• IMG00003-20091218-0859.jpg
    IMG00003-20091218-0859.jpg
    87,2 KB · Weergaven: 79
  • IMG00004-20091218-0900.jpg
    IMG00004-20091218-0900.jpg
    87,1 KB · Weergaven: 72
  • IMG00005-20091218-0900.jpg
    IMG00005-20091218-0900.jpg
    90,3 KB · Weergaven: 73

Stylist

Senior Member
Zoals ik al dacht...vandaag even gekeken en buiten dag en mislicht geen ander gaatje. Maar dat is ook niet nodig.

@RCS: bedankt voor de info !

Michel

Forumguru
Vandaag ben ik voor een tweede keer in een paar weken tijd aangesproken door iemand die aangaf dat er iets niet goed was met mijn auto.

In dit geval had ik te maken met een bewaker bij mijn opdrachtgever die vrij stellig en nors aangaf ik onterecht mistlampen voerde en dat één van de twee ook nog defect was. Het kwam echt zo over alsof ik een overtreding op "zijn" terrein beging, terwijl hij in feite natuurlijk niets te maken heeft met de toestand van mijn auto.

Ik heb hem daarop maar rustig uitgelegd dat dit standaard is en ook niet zomaar even is uit te schakelen. En ja, die ene mistlamp is dus niet stuk. Heb hem dus maar even gedemonstreerd hoe het allemaal werkt, waarna we alsnog op vriendelijke toon afscheid van elkaar namen.

Moraal van dit verhaal: er is nog erg veel verwarring en/of onbegrip als het om dit type verlichting gaat.

rbo

Senior Member
Vandaag ben ik voor een tweede keer in een paar weken tijd aangesproken door iemand die aangaf dat er iets niet goed was met mijn auto.

In dit geval had ik te maken met een bewaker bij mijn opdrachtgever die vrij stellig en nors aangaf ik onterecht mistlampen voer en dat één van de twee ook nog defect was. Het kwam echt zo over alsof ik een overtreding op "zijn" terrein beging, terwijl hij in feite natuurlijk niets te maken heeft met de toestand van mijn auto.

Ik heb hem daarop maar rustig uitgelegd dat dit standaard is en ook niet zomaar even is uit te schakelen. En ja, die ene mistlamp is dus niet stuk. Heb hem dus maar even gedemonstreerd hoe het allemaal werkt, waarna we op vriendelijke toon afscheid van elkaar namen.

Moraal van dit verhaal: er is nog erg veel verwarring en/of onbegrip als het om dit type verlichting gaat.

En het blijft een feit dat sommige "bewakers" het net niet gered hebben om politie agent te worden.

Bovenaan Onderaan