maarten77
Actief lid
Hoe zou dat komen, eigenlijk?
De diesel heeft een 6 traps en de benzine een 7 traps dsg.
Hoe zou dat komen, eigenlijk?
En ook dit is volgens onderzoek niet de oplossing. ( geen idee meer in wel tijdschrift ik dit las maanden geleden )Wat echt helpt is aan aanvullende rijcursus. Legio goedkoper als een stuk duurdere auto en toepasbaar in elk voertuig wat je bestuurt.
Omdat de DSG-7 over het algemeen een 'droge' koppeling is welke minder koppel kan verwerken.
Bij jouw 1.8: moet ie ook terugschakelen bij versnellen of heeft ie de reserve ook in zijn 6/7 versnelling?
Ik heb de 1.8TSI zowel in handgeschakelde versie als nu met DSG-7 gereden en ben erg positief over dit blok. Het rauwe herken ik totaal niet, integendeel. Het klinkt makkelijk, maar je moet er echt gewoon mee rijden, dan weet je wel waarom dit blok zijn meerprijs wat mij betreft waard is. De 1.4TSI komt niet tekort, maar de 1.8TSI is gewoon in de praktijk soepeler, sterker en sneller. En ik naam aan dat dat zaken zijn die je wel aanspreken, anders had je deze vraag waarschijnlijk hier niet gesteld
De DSG schakelt al heel snel terug, zeker als ik onder de 2000rpm zit. Beetje afhankelijk hoe vlot en diep ik het gaspedaal intrap.
Van oorsprong ben ik een "op koppel" rijder en met mijn 2 vorige handgeschakelde diesels ging dat prima.
Vond ik heel prettig rijden. Maar omdat ik nu niet meer hoef te schakelen en de DSG dit prima voor mij oplost heb ik er niet zo'n moeite mee dat hij soms wel 2 a 3 stappen teruggaat.
Laatst heb ik nog in een Porsche Cayenne GTS gereden (405PK uit een ongeblazen V8) en die deed precies hetzelfde. Beetje vlotter accelereren en dan hop gelijk een tandje terug.
Als testje zal ik eens de handmatige modus gebruiken en vanuit de "kelder" accelereren.
Kijken hoe dit gaat.
Gaat dat over een octavia ? Want zelfs mijn 2005 octavia heeft geen starre achteras meer.Marco,
Merkte jij ook nog iets aan het verschil tussen multilink achteras (1.8) of 'starre achteras' (1.4).
De meeste Octavia drie hebben een torsie als en geen multi link. Alleen de 4x4 en de 2.0 TDI hebben dat geloof ik te herinneren. Zie ander topic.
Marco,
Merkte jij ook nog iets aan het verschil tussen multilink achteras (1.8) of 'starre achteras' (1.4). Ik zag er op een ander draadje een hele discussie over. Waarbij door sommigen gesteld wordt dat je het verschil niet voelt en dat journalisten elkaar allemaal maar na-kakelen dat multilink een betere wegligging zou hebben en dat de starre as meer zou 'dribbelen'. Ik ben totaal niet technisch onderlegd om daar een oordeel over te hebben.
Bij de proefrit met de 1.4 heb ik het dribbelen trouwens wel 1x gemerkt bij een wat scherpe bocht en 1x bij een drempel die ik met 1 wiel nam en met het andere niet. Moet er direct bij zeggen dat ik dat totaal niet als storend ervaarde. Bij sommige dingen is het: pas als je het weet ga je er op letten en zal je het (misschien) merken. Maar wellicht denk jij er anders over, aangezien je beiden hebt gereden.
Ik heb niet genoeg in een Octavia zónder multilink-as gereden om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Met mijn vorige en huidige auto (beide 1.8TSI) had ik geen last van dribbelen in ieder geval. Maar zoals anderen ook al zeiden, ik denk dat je je niet teveel voor moet stellen hoor, van dat verschil. Zeker in gewoon dagelijks gebruik niet.Marco,
Merkte jij ook nog iets aan het verschil tussen multilink achteras (1.8) of 'starre achteras' (1.4). Ik zag er op een ander draadje een hele discussie over. Waarbij door sommigen gesteld wordt dat je het verschil niet voelt en dat journalisten elkaar allemaal maar na-kakelen dat multilink een betere wegligging zou hebben en dat de starre as meer zou 'dribbelen'. Ik ben totaal niet technisch onderlegd om daar een oordeel over te hebben.
Bij de proefrit met de 1.4 heb ik het dribbelen trouwens wel 1x gemerkt bij een wat scherpe bocht en 1x bij een drempel die ik met 1 wiel nam en met het andere niet. Moet er direct bij zeggen dat ik dat totaal niet als storend ervaarde. Bij sommige dingen is het: pas als je het weet ga je er op letten en zal je het (misschien) merken. Maar wellicht denk jij er anders over, aangezien je beiden hebt gereden.