turboturbo
Forumguru
Ik leek nu juist uit de reacties op de te maken dat je met de 1.4 al gauw op een flink verbruik zit als je het volle vermogen af en toe aan moet spreken.
Waarbij met de 1.8 gemakkelijker een zuiniger verbruik lijkt te behalen, omdat je maar zelden het volle vermogen nodig hebt.
Wat ik me dan wel weer afvraag; voor de meeste (?) motoren is het niet goed als die niet regelmatig maximaal belast worden om interne aankoek en vervuiling iets tegen te gaan.... Ga je dan niet in je vingers snijden als je een strikt nieuwe rijder bent met de 1.8?
Waarbij met de 1.8 gemakkelijker een zuiniger verbruik lijkt te behalen, omdat je maar zelden het volle vermogen nodig hebt.
Wat ik me dan wel weer afvraag; voor de meeste (?) motoren is het niet goed als die niet regelmatig maximaal belast worden om interne aankoek en vervuiling iets tegen te gaan.... Ga je dan niet in je vingers snijden als je een strikt nieuwe rijder bent met de 1.8?