Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Die zal ie dan niet betaald krijgen door de lease gok ik.. op dat soort tankpassen zit dan autorisatie voor alleen bij pompen voor olie/koelwater/ruitenspul etc.. maar niet bij de dealer.. dus tja: en een fles olie bij de dealer is meteen de hoofdprijs.. beter dan gewoon ergens online scoren
@Disaster-Master : als je je als leaserijder bij een garage meld met een laag oliepeil, gooien ze er een litertje in en krijgen ze dat gewoon betaald, toch?
Wat is het verschil of dat litertje olie onder de motorkap wordt gestopt, of als preventief flaconnetje in de kofferbak terecht komt..?
Volgens mij is de factuur hetzelfde.
En anders tik je de rekening af als leaserijder, daar zal het feest toch niet om over gaan?
Dien je de declaratie in bij moeders de vrouw, of alsnog bij de leasemaatschappij…
Zal dan nog wel een paar jaar duren voordat het bij de Shell in het schap staat. Ik zal de bij de eerste beurt eens om een reserve liter vragen. Eigenlijk gek dat ze die er niet standaard bij doen. Maar goed na een kleine 20.000km stond ie net bij het minimum dus heb tot de beurt ook niks meer nodig. Wat dat betreft beter dan de S3 die ik hiervoor had, die luste er wel pap van.
Bind die fles alleen heel erg goed vast in je wagen !!!
Bij me caddy bedrijfswagen gehad dat deze was gaan lekken.
Afijn de houten bodemplaat zal nooit meer gaan rotten en me gereedschap dat in aanraking ermee was gekomen dat roest de eerste jaren ook niet meer...
Sindsdien geen fles meer in de wagen en ik peil maandelijks wel, en ben ik te laat dan gaat er eerst een oranje lamp branden die je verteld dat je moet bijvullen.
Negeer je dat, tsja dan gaat hij enkele dagen erna rood branden volgens collega en dan ben je dus wel te laat met bijvullen
Das idd een goeie tip, in mn polo een keer 4 liter ruitensproeier vloeistof gehad die leeg liep. Dat stroomde onder de achterbank en werd opgezogen door de schuimrubber vulling. Hele bank moeten slopen om het er weer een beetje uit te kunnen spoelen. Rook wel ‘lekker’ fris.
Hallo,
Ik heb een melding dat ik voor de eerst keer mijn oliepeil moet aanvullen. .....
Wat adviseren jullie en is bv huismerk prima of juist af te raden?
Dank!
@Disaster-Master de dealer vult mijn gte met gastrol magnatec (kost dan ook 80 euro bij de dealer terwijl je dat zelf voor de helft koopt). Als ik me niet vergis is dat de 5w40 variant. Zou ik even op moeten zoeken in mijn factuur..
Recent heb ik mijn onderhoud gehad. Maar de voorschriften voor de 1.4 PHEV zijn blijkbaar anders.
Sowieso blijkt er geen longlife onderhoud mogelijk: voorschrift is jaarlijks of elke 15.000km olie verversen.
Dat is overigens een goed iets: ik denk dat een hoop motorschades in z’n algemeenheid voorkomen worden bij vaker onderhoud.
even op een zijspoor wat info van Carrec (autoweek klokje rond) waar ik het mee eens ben: motoren worden kleiner, maar er moet wel vermogen geleverd worden. Dus de belasting gaat omhoog. Tergelijkertijd zijn de carters kleiner: er zit minder olie in. Want minder olie = sneller opwarmen = efficiënter verbruik. Maarrr: als je dan met minder olie en meer belasting dan de onderhoudsintervallen oprekt tot wel 30.000km… sja.. vaker wisselen kan zeker ellende voorkomen..
Bij de SV650 destijds kon je het echt horen aan de motorloop als de olie ververst was nadat het er 3000km ofzo in had gezeten.. (voorschrift wissel was elke 6000).
Goed. Weer ontopic:
Ondanks dat de 1.4 motor in de PHEV een EA211 motor is moet er dus in PHEV dus 0W20
Terwijl in de O3 met dezelfde motor 5W30 de norm is. Ik denk dat ze dit voor de PHEV wat willen optimalisren vanwege het vele aan-uit gedrag van de motor. Denk ik. En een dunnere olie levert nou eenmaal sneller een sneerfilm omdat ie een stuk vloeibaarder is..
5W40 (of nog erger 10W40) is naar mijn weten voor geen enkele moderne (VAG) motor standaard voorgeschreven. Dat wordt alleen gebruikt als daar een specifieke reden voor is.
Hallo ik wil mijn de olie zelf verversen van mijn skoda. Ik zou mij een auto ramp willen kopen. Is dit ideaal voor de auto of niet. Ik heb twijfel dat alle olie eruit komt als de auto schuin omhoog staat.
Ja hoor. Meestal zit de aftapplug van de motorolie aan de achterrzijde van het carter. Het maakt dan niet uit dat de voorkant van de auto omhoog staat.
Versnellingsbakolie kan je hiermee niet verversen, want daarvoor moet de auto wel horizontaal staan.
Voorheen lukte het de olie vervang waarschuwing resetten makkelijk, maar nu ik de melding "Olie verversen nu" krijg lukt het mij niet. Knop indrukken, contact aan, vasthouden tot vraag gesteld wordt of ik wil resetten werkt niet. Ik krijg die vraag niet en blijf de melding houden.
Wie weet een oplossing?
Ik ben sinds kort in het bezit van een Fabia Combi (6y5) automaat.
Nu is ie wel toe aan een olie beurtje.
Ik weet dat Skoda 5W30 van Shell aanraad, maar aangezien het al een wat oudere auto is, is 5W30 dan nog wel goed, of moet ik dikkere olie gebruiken en welk type raden jullie aan, Vol, half of mineraal olie?
Ik ben een groot voorstander van volsynthetische olie, ook bij oudere auto's. In mijn F1 ging 5W40 Shell Helix Ultra. Als je olie online koopt en zelf ververst is het kostenverschil zeer beperkt, dus voor die paar euro extra heb ik liever goede olie in de wagen.
5W30 (conform VW502.00 of hoger) is in principe de standaard voor deze auto, maar als je wat veel olieverbruik hebt (zoals ik had, ongeveer 1:2000) dan kan je voor 5W40 kiezen. Toen ik overstapte ging m'n olieverbruik omlaag naar 1:8000-10000, dat vond ik wel de moeite waard.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.