Motorolie ... vragen

Hakar

Donateur
Ik heb even moeten spieken wat mijn garage er de afgelopen jaren in heeft gepompt.
Vol synthetisch 5W30 blijkt.
Met nu 250.000 op het klokkie nog geen lekkage aan het blok opgemerkt.
Wel eens aan een slangetje, maar dat was gevolg van ouderdom en verdroging

Welke Longlife olie kan ik het beste gebruiken voor het verversen van mijn Skoda Yeti uit 2010 1200 tsi ??

Arjan1985

Forumguru
beetje laat, maar ik knal exact deze olie er ook in mede door tips van andere forum gebruikers. We zouden dat eens in bulk goedkoop moeten kunnen inkopen.

gehaktbal

Forumguru
@Arjan1985 Waarom? Pas je zoekcriteria aan naar wat @Tees zegt en je zal zien dat er genoeg alternatieven zijn waarbij je heus niet voor het naampje betaalt.

Bij de laatste beurt 4 liter Pemco er in gemikt. Dat was de goedkoopste op autodoc. Natuurlijk wél opgelet dat de juiste VW-specificatie er op staat.

Eltjo

Forumguru
Mannol 7715, lijkt me prima keuze, zeker als je toch nog wat andere dingen bijbesteld en op gratis verzenden uitkomt.
Vanwege dat laatste heb ik het vaak bij de Lidl gehaald die 507 LL 5W-30 af en toe in de winkels heeft.

Tees

Donateur
Gaat je motor er spontaan van vastlopen? Vast en zeker niet. Gaat het op lange termijn nadelige effecten hebben? Misschien. Hoe groot die effecten zijn, is heel moeilijk te zeggen en verschillen de meningen over.

Mijn mening is dat die 2 tientjes extra per jaar voor Castrol LL olie het mij waard zijn om het eventuele risico niet te lopen

gehaktbal

Forumguru
Vanwege dat laatste heb ik het vaak bij de Lidl gehaald die 507 LL 5W-30 af en toe in de winkels heeft.
@Eltjo
denzel-training-day.png

Eltjo

Forumguru
Ik ben geen oliegarch of aanbidder van een merk.

Het rijgedrag zal oneindig veel meer bedragen dan het merk van de olie (binnen het VW 507 kader) op de achteruitgang van je motor.

Arjan1985

Forumguru
Helemaal eens. Ik ben nog steeds zoekende naar het perfecte motorblok dat ik ongehoord kan (mis) bruiken zonder warm te rijden etc. Tot nu toe nog niet gelukt. Ik houd me aanbevolen zal wel een nieuw topic openen.

Arjan1985

Forumguru
:ot:
Haha Nouja ze zijn wel onverwoestbaar denk ik. Ik wil het topic niet kapen en zou ook even niet weten waar het naar verplaatst moet worden, want het gaat helemaal de verkeerde kant op. Maar ik heb vóórdat ik de Octavia 3 FL kocht wel de rekensom gemaakt om een gebruikte kleine EV te kopen. Temeer we soms wel 4 korte ritjes tot 15 km op een dag hebben. Ik moet toch maar aan de EV inderdaad. Eye opener. Thanks @hemi24 ;)
We zijn wel met een schuin oog aan het kijken voor en opvolger voor de Fabi 1.

Bovenaan Onderaan