Motorolie ... vragen

Captain Hook

Forumguru
Mijn mening is dat die 2 tientjes extra per jaar voor Castrol LL olie het mij waard zijn om het eventuele risico niet te lopen
Je kunt het ook omdraaien! ;)
Waar is het bewijs dat je met die duurdere 'merk' olie GEEN risico loopt?

Ik bedoel maar... :koffie:

Ik rij al jaren met long-life olie Total quarts 5w30 acea c3
Vraagje --Kan ik olie (met dezelfde eigenschappen) van een ander merk bijvullen zonder kwaliteisverlies .
- Is de long life olie van de Action betrouwbaar en evenwaardig.

Pindasaus

Forumguru
In het boekje van de auto staat aan welke specificatie de olie moet voldoen. Dat kan bijvoorbeeld VW 504.00 of VW 508.00 zijn. Als de olie daaraan voldoet, is het goed. Naar mijn weten verkoopt de Action dergelijke olie niet.

Maggy

Forumguru
Bijvullen met olie van een ander merk dat voldoet aan de gestelde kwalificaties kan zonder problemen.
Of action olie daar aan voldoet? Geen idee. Mijn voorkeur heeft het niet, tenzij je een olieboot hebt, daar kun je alles in kwakken ( zoals de polo van mijn dochter, die zuipt olie, in dat geval is elke olie goed)

gehaktbal

Forumguru
Hee daar issie weer, een olie-topic!! :D

Ben het eens met @Pindasaus.
Als viscositeit en specificatie overeen komen, boeit het merk niet en is de goedkoopste de enige juiste.

3... 2... 1...

LOW-Popcorn-1.jpg

Tees

Donateur
Wat...? Waaaaaaat?!?!? Action olie?!? Kán niet goed zijn :nailbiting: ;) :tegek:

Serieus: moeten we niet eens, net als het 'Grote Bandentopic', het 'Grote Olietopic' aanmaken? Er komen hier heel vaak dit soort vragen langs, beter de boel te clusteren.

Arjan1985

Forumguru
Toch is niet alles van de Action slecht hoor. Maar dat is een andere discussie. Heb nog wel tips.
De enige manier om een uitspraak te doen of de action olie slecht is, is door het onder de microscoop te leggen en te vergelijken met de duurdere olie.
En daarnaast met exact 2 dezelfde auto’s 100000 km rijden. De 1 met action olie en de andere met de voorgeschreven olie.
En dan beide blokken compleet uit elkaar halen en onder de loep leggen.
Ondanks dat ik ook maandelijks olie bijtank in de Fabia 1 gebruik ik toch de voorgeschreven olie en geen action olie.

Bovenaan Onderaan