Nabespreking Meeting & Tuning @ TVS Engineering te Varsseveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cordoba

Forumguru
Zo, ik ga de auto wassen en een stukje uitproberen met de wax die ik van Steve heb gekocht gisteren.
Niet in het zonlicht begreep ik? Niet op kunststof (heb ik niet) iemand nog belangrijke tips?

Het beste even aparte vraag stellen in het detailing/cleaning deel. Overigens niet in de zon, is afhankelijk van het product dat je gebruikt. Ik gebruik veel spullen van Poorboy's en dat is één van de weinige merken die zowel in de zon als in de schaduw goed verwerkt kunnen worden. Wat er verder ontbreekt in je lijstje is volgens mij de tape (om kunststof delen af te plakken, omdat je ongemerkt toch kunststof meepakt). Nu is het wel zo dat bij sommige producten je niet, of veel minder last hebt van witte plekken op zwarte kunststof, en het spul dat je bij Steve hebt gekocht, kan die prettige eigenschap ook wel eens hebben.

Steve

Senior Member
Zo, ik ga de auto wassen en een stukje uitproberen met de wax die ik van Steve heb gekocht gisteren.
Niet in het zonlicht begreep ik? Niet op kunststof (heb ik niet) iemand nog belangrijke tips?
De roze smartwax kun je prima in de zon aanbrengen en mocht je iets van kunststof raken geen enkel probleem, de wax bevat namelijk geen krijt.

Dun aanbrengen tot je net ziet dat je wax hebt aangebracht, alles wat je teveel aanbrengt (dikke laag) is zonde van het product en verdwijnt in de wasmachine.

Afnemen kan met een dun aangebrachte laag al na 5 minuten maar mocht je de volgende dag iets tegenkomen wat je bent vergeten is dat geen enkel probleem.
Het neemt nog net zo makkelijk af als net na het aanbrengen.

VEEJAY

Forumguru
@Neptukker, waarom eerst de DSG gedaan en daarna de motor? Straks heeft je motor een andere karakter en dan moet de DSG misschien opnieuw afgesteld worden? Of begrijp ik het niet goed??

Neptukker

Forumguru
Ik denk dat dat gaat meevallen en daardoor niet relevant is maar ik kan altijd binnen een jaar bij TVS terecht mocht ik aanpassingen wensen (maar ik ga daar niet van uit). JD heeft bewandelt vaker deze weg.

• Leuk
Waarderingen: CDK

MeneerB

Forumguru
Weet iemand of er toevallig een O3 1.8TSI op de rollenbank heeft gestaan ?
Ben wel benieuwd of deze ook gemiddeld +20 pk heeft.

ertromp

Forumguru
Weet iemand of er toevallig een O3 1.8TSI op de rollenbank heeft gestaan ?
Ben wel benieuwd of deze ook gemiddeld +20 pk heeft.
Nee helaas,die is niet op de bank geweest. Wellicht een volgende keer (mocht het zover komen) die van jou? :D

Antera

Donateur
Je krijgt de zelfde fouten als je de accu los haalt. Niks om je zorgen over te maken. Volgensmij zijn ze bij jou wel gewist, dat heb ik iig aan mijn collega gevraagd.

De ecu legt de communicatie met de Gateway plat op moment van flashen, dat is de enige fout die je zal zien. Wel in alle componenten aan de Gateway.

Over de uitdraaien en dergelijke, we blijven ook mensen en 25 uitdraaien verwerken op 1 dag is best wat werk. Alle mailcontact telefoontjes en het werk wat er staat gaat natuurlijk ook gewoon door. We doen ons best.

Je krijgt veel meer foutmeldingen en nee worden niet gewist bij de dealer of door het los halen van de accu polen. Enigste manier met VCDS

Blacky

Forumguru
Ik merkte het probleem pas toen ik bijna thuis was. Ik heb na aankomst thuis een mail gestuurd en hoop morgen een antwoord te krijgen. Dat ik terug moet jammer, maar zo door blijven rijden gaat niet. Moeten dan alleen even wanneer.

Ben vandaag gebeld en heb een afspraak voor volgende vrijdag en laat dan weten hoe het afgelopen is.

Steve

Senior Member
Dat is nog zacht uitgedrukt :) Het lijkt wel een golfslagbad en vandaar ook de matige uitslag. Binnenkort gaat de auto weg voor controle en reparatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan