Nabespreking Meeting & Tuning @ TVS Engineering te Varsseveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaRco2

Forumguru
Ondanks een wat latere aankomst door werkafspraken en vertraging in Duitsland (ik vraag me af of dat nu wel de snelste route was...), toch nog een leuk deel mee kunnen pakken van de meeting en ook nog op de dyno gekund.

Wat forumleden gesproken, super gezellig en prima georganiseerd.:)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MaRco2

Forumguru
De Nieuwe O3 TSI's met 140pk presteerde verrassend goed. Ik heb er twee gezien die in praktijk ongetuned boven de 160pk presteerde. Lang leve de VAG motoren;). Verder prachtige bolides allemaal van groot tot klein!

Dat was een erg prettige verrassing.:)

De mijne deed ietsje minder dan de eerdere, maar ik had ook maar 1 run. Blijkbaar hadden ze haast ("Doe deze er dan maar even snel tussendoor" hoorde ik zeggen) en ik had er niet op gerekend. De vorige dag had ik Tango Euro95 getankt voor 165,9 in Almelo.:)

Dus als we 2,9% erbij optellen, komen we aan 171 pk en 298 Nm? Vooral dat laatste is enorm en vrijwel net zo hoog als mijn best gemodificeerde V6 3.0 liter in de MR2.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MaRco2

Forumguru
Voor de geïnteresseerden een foto erbij van de resultaten. Meer foto's komen na het weekend als ik weer in de buurt ben van een computer, rest heb ik met de camera gemaakt.
Super geregeld en gezellig dagje gehad, wanneer is de volgende meeting?:deuk: Bekijk bijlage 21006


Heb je die ter plekke gekregen? Ik heb er alleen eentje als pdf gisteren via de mail gekregen.:)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
ik verwacht niet dat er uit de nieuwe 1.4 TSI's veel winst te behalen valt, aangezien ze standaard al het opgegeven krukas vermogen als wielvermogen blijken te hebben.
 

MaRco2

Forumguru
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Flem_nl

Forumguru
Dat was een erg prettige verrassing.:)

De mijne deed ietsje minder dan de eerdere, maar ik had ook maar 1 run. Blijkbaar hadden ze haast ("Doe deze er dan maar even snel tussendoor" hoorde ik zeggen) en ik had er niet op gerekend. De vorige dag had ik Tango Euro95 getankt voor 165,9 in Almelo.:)

Dus als we 2,9% erbij optellen, komen we aan 171 pk en 298 Nm? Vooral dat laatste is enorm en vrijwel net zo hoog als mijn best gemodificeerde V6 3.0 liter in de MR2.
Zijn jullie de enige O3(C) 1.4's geweest op de dyno of waren het er meer? Of te wel, waren er ook met een O3(C)1.4 die geen extra pk's hadden.....
 

MaRco2

Forumguru
Mijn (ongetunede) S2 (1.8 TSI met DSG) is ook op de rollenbank geweest. Benzine was gewoon standaard de goedkoopste euro 95. Koppel was precies 250 Nm, maar bleef veel langer (tot in hogere toeren) hoog, zodat het uiteindelijke vermogen op maar liefst 186 pk uit kwam! Niet slecht voor een motor die volgens de folder 160 pk heeft.

Opvallende waarden in vergelijking met de 1.4TSI, nu ben ik benieuwd wat de nieuwe 140 pk in de Superb gaat doen. Als deze al leverbaar is?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MaRco2

Forumguru
In een paar woorden: erg gezellig en goed georganiseerd! Het weer zat ook erg mee!

Ik was op doorreis naar de Eiffel dus kon niet te lang blijven hangen. Toen ik alle mooie bolides zag had ik mijn ongewassen Octavia met 16" ballonbanden snel achter de bosjes aan de zijkant van het pand geparkeerd. :)

LOL:-) Ik kwam daar min of meer vandaan (en vantevoren uit Drenthe). Ben vanaf Aachen tot Arnhem door Duitsland gereden. Dus de omgekeerde richting.:)
 

MaRco2

Forumguru
Je krijgt veel meer foutmeldingen en nee worden niet gewist bij de dealer of door het los halen van de accu polen. Enigste manier met VCDS

Mmm nu vraag ik me af of door de run, waardoor alle dashlampjes foutmeldingen suggereren, die foutmeldingen ook blijven staan en zichtbaar zijn als de diagnosestekker er weer in gaat.

Bij mij zijn ze niet d.m.v. de ''laptop'' eruit gehaald, maar na een kwartier (het was wat onduidelijk) wachten zelf even een rondje gereden (zo ging het met eerdere dyno's ook), waardoor alle lampjes uit gaan.

Behalve ABS duurde wat langer en bandenspanningscontrolesysteem bleef branden, even resetten en het was o.k.

Totdat de melding later onderweg (ik was pas na 20u thuis, had nog een klantenafspraak in Winterswijk daarna) weer ging branden.

Maandag controle en alles was o.k. en na de reset is alles tot op heden uitgebleven.

Misschien dat @Antera dat zaterdag kan checken of er niets achtergebleven is (en kan wissen) als er dan toch een paar VAG-Com dingetjes gedaan worden?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan