De Nieuwe O3 TSI's met 140pk presteerde verrassend goed. Ik heb er twee gezien die in praktijk ongetuned boven de 160pk presteerde. Lang leve de VAG motoren. Verder prachtige bolides allemaal van groot tot klein!
Voor de geïnteresseerden een foto erbij van de resultaten. Meer foto's komen na het weekend als ik weer in de buurt ben van een computer, rest heb ik met de camera gemaakt.
Super geregeld en gezellig dagje gehad, wanneer is de volgende meeting? Bekijk bijlage 21006
Wow! Dan ben ik benieuwd wat de resultaten na tuning zullen zijn!
Uitgaande van 20% extra komt er dan dik 190pk uit dat blokje!
Yep.geldt dit voor alle nieuwe o3 tsi's? m.a.w. waren het 2 van de 2 die je hebt gezien?
Let wel op het verlies. Zie de uitdraai van @rcFred deze komt aan ca. 142pk met een berg koppel dat zeker!! En in die 142 zal zeker nog marge inzitten. Zie dit stuk http://www.skodaforum.nl/forum/thre...ering-te-varsseveld.20481/page-11#post-323085
Zijn jullie de enige O3(C) 1.4's geweest op de dyno of waren het er meer? Of te wel, waren er ook met een O3(C)1.4 die geen extra pk's hadden.....Dat was een erg prettige verrassing.
De mijne deed ietsje minder dan de eerdere, maar ik had ook maar 1 run. Blijkbaar hadden ze haast ("Doe deze er dan maar even snel tussendoor" hoorde ik zeggen) en ik had er niet op gerekend. De vorige dag had ik Tango Euro95 getankt voor 165,9 in Almelo.
Dus als we 2,9% erbij optellen, komen we aan 171 pk en 298 Nm? Vooral dat laatste is enorm en vrijwel net zo hoog als mijn best gemodificeerde V6 3.0 liter in de MR2.
Alle O3 1.4's die gerold zijn hadden 160pk of meer krukasvermogenwaren er ook met een O3(C)1.4 die geen extra pk's hadden.....
Dus toch... Je snap mijn interesse, ik wil ook weten of ik die PK's extra heb....Alle O3 1.4's die gerold zijn hadden 160pk of meer krukasvermogen
Mijn (ongetunede) S2 (1.8 TSI met DSG) is ook op de rollenbank geweest. Benzine was gewoon standaard de goedkoopste euro 95. Koppel was precies 250 Nm, maar bleef veel langer (tot in hogere toeren) hoog, zodat het uiteindelijke vermogen op maar liefst 186 pk uit kwam! Niet slecht voor een motor die volgens de folder 160 pk heeft.
ik verwacht niet dat er uit de nieuwe 1.4 TSI's veel winst te behalen valt, aangezien ze standaard al het opgegeven krukas vermogen als wielvermogen blijken te hebben.
Dus toch... Je snap mijn interesse, ik wil ook weten of ik die PK's extra heb....
Dat wil ik ook zeker. Heb helaas geen testbank in m'n garage staan.....Best kans van wel. Meten = weten!
Het blijft apart. Zou dat bij de SEAT Leon FR en VW Golf VII ook het geval zijn?
Afspraak maken met TVS misschien?!Dat wil ik ook zeker. Heb helaas geen testbank in m'n garage staan.....
In een paar woorden: erg gezellig en goed georganiseerd! Het weer zat ook erg mee!
Ik was op doorreis naar de Eiffel dus kon niet te lang blijven hangen. Toen ik alle mooie bolides zag had ik mijn ongewassen Octavia met 16" ballonbanden snel achter de bosjes aan de zijkant van het pand geparkeerd.
Je krijgt veel meer foutmeldingen en nee worden niet gewist bij de dealer of door het los halen van de accu polen. Enigste manier met VCDS
de golf heeft een andere 1.4 TSI, met ACT dus cilinderuitschakelingHet blijft apart. Zou dat bij de SEAT Leon FR en VW Golf VII ook het geval zijn?