Nabespreking Meeting & Tuning @ TVS Engineering te Varsseveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pendragon

Donateur
Bij mij waren ook alle lampjes uit behalve ABS, die ging later vanzelf ook uit. Ik heb daarna niks meer gezien.

VEEJAY

Forumguru
Als mijn ECU weer eens geflashed wordt zit hij ook altijd vol met foutmeldingen in VCDS, gaat vanzelf weer weg. Overigens, mijn ervaring is dat je het beste op meerdere banken kunt rollen om een indicatie te krijgen van je vermogen (eigen ervaring).

Mijn vorige O2 2.0TDI had op de bank 162pk, wilde toen niet meer tunen naar 175pk, vond ik het geld niet waard. Toen kreeg ik van de tuner een maatchip met maar liefst 198PK, daar wilde ik dan wel voor betalen. Echt een hoop lol mee gehad, het was een leasesletauto. Na 4 jaar originele software weer terug laten zetten, gewassen en keurig weer ingeleverd.

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Het blijft apart.:) Zou dat bij de SEAT Leon FR en VW Golf VII ook het geval zijn?
dat lijkt me wel, deze auto's gebruiken dezelfde motoren, afstelling kan uiteraard verschillen ivm de uitstoot/milieu/bijtelling regels

ertromp

Forumguru
En geen broodjes, goodies, biertje, etc en gezellige forumleden om je heen :D.
Maar ja als je echt wilt weten wat je auto presteert :D Je zult maar net die ene Octavia hebben die fors onder de opgegeven specs functioneert. Je zult net zien dat dat onze @Flem_nl overkomt die heeft voldoende meegemaakt

rcFred

Senior Member
@MaRco2 ik heb ook een geprint a4tje meegekregen, na de run bleef ik nog even hangen en toen ik rond 17.00 ging kijken bij de balie lag m'n uitdraai klaar. Omdat ze nogal wat te verwerken hadden, konden ze het niet meteen uitdraaien als iemand gelijk weg zou gaan.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Rosinfield

† In Memoriam
Veejay haalde me de woorden uit de mond. Om het echt te weten hoeveel extra pk's meer je hebt, moet je meerdere banken gebruiken. Sommige extra waardes die hier worden weergegeven, lijken me wel aan de erg hoge kant.

VEEJAY

Forumguru
Toch wel een compliment dat ik in staat ben de woorden uit ome Ros zijn mond te halen :)

Zonder vervelend te doen, als ik ergens rol waar mijn auto niet getuned is krijg ik altijd minder dan wanneer ik bij de tuner rol. Mijn vorige O2 heeft me totaal 300 euro aan rollengeld gekost en ik wist 300 euro armer nog niet hoeveel PK hij exact had.

De enige troost die ik had was dat het vlot aanvoelde en de zaak heel bleef.

Vagtechniek.nl heeft overigens een BTW actie op hun rollenbank nu, maar ik mag geen reclame maken dus fluister het even. Zeg niet tegen ze waar je auto getuned, is anders krijg je misschien commentaar waar je misschien niet op wacht. Er is altijd een correctiefactor die de bediener van de rollerbank kan opgeven (hier kan je dus plussen of minnen). Ook de versnelling waarin men weet verschilt, de ene doet het in de 4 en de andere in de 3, welke is beter?

Laatst bewerkt:

VEEJAY

Forumguru
Heb je ze gebeld om dit te vragen? Moet je eens opletten wat er allemaal kan qua prijs als ze opeens platgebeld worden voor een enkel een run ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan