Nabespreking Meeting & Tuning @ TVS Engineering te Varsseveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

CoesDoes

Forumguru
Normaal wel, door omstandigheden wordt het zaterdag in Dongen. (Nog steeds bij jou in de buurt dus ;) )

Antera

Donateur
Klopt inderdaad nog steeds dezelfde locatie alleen anders werkplaatst wegens stukken met de brug :mad:

ertromp

Forumguru
powerboxen ben ik persoonlijk niet zo'n fan van....
Sluit ik me bij aan.
Voor zover ik er kennis van heb wordt vnl. de hoeveelheid in te spuiten brandstof verhoogd bij zo'n powerbox.
Met andere zaken zoals de luchtverhouding en plaats waar de zuiger exact staat tijdens de verbrandingsslag wordt geen rekening gehouden waardoor er kans is op motorschade.
Wacht met ecu's die nog niet te programmeren zijn gewoon op het moment dat het wel kan en dan wordt het optimale voor je auto gemaakt. Ook ben ik overtuigd van de opmaat tuning want de ene motor van een bepaald bouwjaar hoeft absoluut niet hetzelfde programma in de ecu te hebben staan dan de andere. Dat viel me ook weer op tijdens deze meeting en heeft TVS me laten zien in hun werkplaats waar ze programmeer werk doen en tijdens het moment dat mijn auto van nieuwe software werd voorzien.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
De ene box is de andere niet. Die van JD bevalt me uitstekend.
ook wel geheel van een andere prijsklasse als ik het goed voorheb? maar inderdaad, sommige pwboxen doen wel degelijk goed hun werk andere al dan niet goedkopere varianten daarentegen kunnen wel degelijk motorschade veroorzaken.

ertromp

Forumguru
De ene powerbox is de andere niet, voor geïnteresseerden die

http://home.versatel.nl/leeoscar/PDFdoc/DHZ Powerbox.pdf
En zo'n type zou ik nooit in m'n auto willen hebben!
Dat is er zo een die alleen de in te spuiten brandstof verhoogd. Absoluut schadelijk voor je motor aangezien zoals ik eerder aangaf de hoeveelheid lucht belangrijk is maar ook wil je niet de gehele slag van de zuiger de volle hoeveelheid brandstof inspuiten. Dan eerder zo'n box van Jd maar let wel dat is eigenlijk een volledige externe computer waar het nodige voor betaald moet worden.

• Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
De ene powerbox is de andere niet zullen we maar zeggen.

Voor geïnteresseerden die zelf eens aan de slag willen, beneden een handleiding, deze wordt bij Riptjoening(C) voor 5 euro te downloaden in de doe het zelf gedeelte van onze webshop.

Ik zet hem voor het Skodaforum hier gratis!!!1!1! neer. Veel leesplezier...

http://home.versatel.nl/leeoscar/PDFdoc/DHZ Powerbox.pdf

Haha, die krijgt veel koppel en ook nog eens veel roet Veejay ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan