Nabespreking Meeting & Tuning @ TVS Engineering te Varsseveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

LT83

Forumguru
Haha, lijkt mij logischer dat ze deze gewoon zelf kwijt zijn geraakt Corne.
Als er al mensen verkeerde bedoelingen hebben (lijkt mij sterk) steek je deze niet even onder je jas ;)

ertromp

Forumguru
Update van mijn ervaringen na de TVS meeting:
Nu 2 weken verder met de motortuning en DSG aanpassingen aan mijn Octavia 1.4 TSI kan ik alleen maar zeggen dat het top gedaan is door TVS. Wat een kennis en kunde. Tja dat er foutcodes niet gewist zijn dan kan gebeuren tijdens zo'n hectische dag maar ook dat kan gefixt worden :D.

De DSG schakelt nu subliem en het overtreft zelfs m'n verwachtingen. De motor gaat nu verder in de toeren alvorens er een hogere versnelling gekozen wordt door de mechatronic en waarbij de dubbele koppeling merkbaar minder te verduren krijgt dan de af fabriek situatie waarbij bij lage toeren al doorgeschakeld wordt. Gelukkig heb ik zelf geen problemen ondervonden maar ik kan me voorstellen dat dit funest is voor de koppelingsplaten.
Eigenlijk is het jammer dat de fabriek op basis van emissies zoveel genot om zeep moet helpen.
Ook de combinatie van de DSG aanpassingen samen met motortuning is perfect. De motor pakt in alle toeren lekker op en inhaalacties op 80km/h wegen hoef ik nu niet meer ver het gaspedaal in te trappen.
Rustig het gaspedaal intrappen en de bak schakelt nu 1 versnelling terug wat voldoende is met het hogere koppel om een goede inhaalsprint te maken.
Geinig vind ik zelf dat de motor bij gebruik van alleen gaspedaal (dus zonder cruise) langer in een versnelling blijft rijden en wanneer je de cruise aanzet er gelijk een versnelling opgeschakeld wordt.
Dus eerst zat ik bij gebruik gaspedaal zo tussen de 50 - 60 km/h in de 6e versnelling en dat is nu bij alleen gaspedaal de 5e versnelling geworden. Schakel je dan de cruise in dan wordt er wel weer gelijk naar de 6e versnelling doorgeschakeld.
Het verbruik is iets hoger als je alleen het gaspedaal gebruikt (dus niet op de cruise rijdt). Maar dat verbruik daar liggen mijn prioriteiten niet. Ik vind een stuk techniek wat lekker loopt (DSG in combinatie met de motor) vele malen belangrijker dan verbruik/emissie. Laten we maar zeggen ieder zo z'n gebrek. :D

Ook heb ik geen rollenbank laten doen omdat ik echt zelf het gevoel wil hebben dat ik er content mee ben en dat er merkbaar instellingen verbeterd zijn en dat het voelbaar is dat de motor beter presteert. Dat voel ik zelf wel en daar heb ik geen uitdraai voor nodig :D
De prijs wat ik uiteindelijk moest betalen voor de tuning en DSG aanpassingen vind ik super want ten eerste is m'n rijplezier ondanks dat ik die in de originele situatie ook al had toch weer toegenomen en ik ben ervan overtuigd dat m'n DSG preventief aangepakt is voordat je echt de rekeningen gepresenteerd krijgt.
Al met al super tevreden en voor degen die twijfelen: TVS is echt aan te raden!

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen van degenen die hun auto hebben laten tunen en/of de DSG hebben laten aanpassen. Laat wat van je horen!

VWim

Forumguru
Haha, lijkt mij logischer dat ze deze gewoon zelf kwijt zijn geraakt Corne.
Als er al mensen verkeerde bedoelingen hebben (lijkt mij sterk) steek je deze niet even onder je jas ;)
Waarom lijkt je dat sterk? Gelegenheid maakt de dief...

Of het nu wel of niet door een forumlid is gedaan, het zal voor TVS toch een wrange nasmaak zijn van een meeting.

LT83

Forumguru
Of wat gedaan is, wie zegt dat hij gestolen is Wim? Misschien zijn ze hem zelf wel kwijtgeraakt een paar dagen geleden en er nu pas achter gekomen dat hij weg is. Ik weet niet of je weleens een accubooster hebt gezien, maar dat is geen olievuldop zegmaar!! En het lijkt mij sterk omdat het een drukbezochte meeting was en het meenemen van die accubooster 99% zeker niet onopgemerkt zou blijven!

ertromp

Forumguru
Waarom lijkt je dat sterk? Gelegenheid maakt de dief...

Of het nu wel of niet door een forumlid is gedaan, het zal voor TVS toch een wrange nasmaak zijn van een meeting.
Jammer dat je niet zelf op de dag bent geweest. Dat soort "handelingen" vind ik totaal niet in lijn met de dag die we daar gehad hebben en de forumleden die daar geweest zijn.
Hopelijk komt dat apparaat weer snel boven water voor TVS.

VEEJAY

Forumguru
Ook toevallig, bij Seat-Online was er een keer iets kwijt: ook wat gestolen

MexxT
18-07-2013, 17:13
Het was een geslaagd weekend.
Op sommige kleinigheden na, verliep alles naar mijn mening goed. En is iedereen tevreden naar huis gegaan.

Het enige vervelende is dat er helaas wat meegenomen is, wat niet van die gene is. Het betreft een oliedop van de Grijze Polo R36.
Het vervelende is dat het een klanten auto is, en wij voor de kosten op moeten draaien. We willen graag de projecten laten zien, maar als er gestolen wordt dan blijven de motorkappen voortaan dicht.

we hebben wel het een en ander op camera staan, en heb ook een vermoeden wie het geweest is.

Ik geef diegene ook de kans hem terug te sturen, of terug te brengen, dan zullen we verder geen stappen ondernemen of aangifte bij de politie doen.

Tips, namen, bevestigingen of andere info word uiteraard beloond!

Gr Max
TVS Engineering

Laatst bewerkt:

Neptukker

Forumguru
Ik moet wel bekennen dat ik een paar Skoda keycords meegenomen heb. :pardon:

Ik heb ff snel alle foto's in dit topic gescand en zie zo ook nergens zo'n ding op staan.
Onze VCDS deskundige had wel zo'n mooi ding om zijn laptop te voeden als de 12v op auto's niet wou meewerken maar die is vast van hem zelf. Niks vreemds gezien of gehoord die dag.

Neptukker

Forumguru
Update van mijn ervaringen na de TVS meeting:
Nu 2 weken verder met de motortuning en DSG aanpassingen aan mijn Octavia 1.4 TSI kan ik alleen maar zeggen dat het top gedaan is door TVS. Wat een kennis en kunde................................................................................. Ik ben benieuwd naar andere ervaringen van degenen die hun auto hebben laten tunen en/of de DSG hebben laten aanpassen. Laat wat van je horen!
Mischien is het beter om deze ervaringen te delen in: http://www.skodaforum.nl/forum/forums/tuners.27/
Op die manier zijn ervaringen later makkelijker te vinden voor geïnteresseerden in tuning (door TVS).

Antera

Donateur
Ik moet wel bekennen dat ik een paar Skoda keycords meegenomen heb. :pardon:

Ik heb ff snel alle foto's in dit topic gescand en zie zo ook nergens zo'n ding op staan.
Onze VCDS deskundige had wel zo'n mooi ding om zijn laptop te voeden als de 12v op auto's niet wou meewerken maar die is vast van hem zelf. Niks vreemds gezien of gehoord die dag.

Dat ding was niet van mij maar van de eigenaar van de auto zelf die deze toevallig in de kofferbak had staan. Als het met mijn 12V lader niet kan dan hebben ze of pech of ze moeten een 230V aansluiting regelen :-)

CDK

Forumguru
Dat ding was niet van mij maar van de eigenaar van de auto zelf die deze toevallig in de kofferbak had staan. Als het met mijn 12V lader niet kan dan hebben ze of pech of ze moeten een 230V aansluiting regelen :-)
Bedankt voor de opheldering! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan