Nabespreking Meeting & Tuning @ TVS Engineering te Varsseveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackokkie2

Forumguru
Dat is een vervelende wending aan een mooie dag, tenminste als dat ding ook op die dag verdwenen is( is dat al zeker?). Ik kan helaas niet helpen met de oplossing, ik heb niets verdachts gezien. Ik hoop voor TVS dat hij ergens in een verloren hoekje teruggevonden wordt.

MaRco2

Forumguru
Klopt, maar blijkbaar hebben ze tijdens de meeting niet alle foutcodes gewist, kan geen kwaad om het extra te laten checken.
(en misschien is er in de tussentijd weer een update van Ross tech waardoor er leuke aanpassingen mogelijk zijn.. :D)

Klopt, bij mij stond het afgelopen zaterdag bij Antera helemaal vol met rode foutmeldingen. Zijn nu wel gewist.:)

Levert ook geen vragen op als een monteur kijkt.

CDK

Forumguru
nogmaals.., er is niet gezegd dat het op die dag verdwenen is, maar op dinsdag (maandag was ivm overwerk van de zaterdag bijna iedereen vrij) was hij foetsie maar ik heb het ding niet gezien, eigenlijk niemand, behalve @Antera, hij heeft er 1 gebruikt die uit de kofferbak van iemand kwam, ik ga er dan ook maar van uit dat die persoon ook de rechtmatige eigenaar was ;)

MaRco2

Forumguru
:banghead::D Zo brutaal is niemand. Blijft altijd een bitter smaakje hangen, ook al komt hij ineens tevoorschijn.

Waarzo moet die gestaan hebben? Kan ik ook eens foto's bekijken.:jaja:

• Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Vervelend geval, die verdwenen booster, maar wel eigenaardig dat niemand 'm heeft gezien.

@Corné de Kluijver Hebben ze bij TVS misschien een foto/plaatje van de booster, dat vergemakkelijkt het zoeken.

• Leuk

andrehj

Forumguru
rechts van waar de auto's gechipt zijn
Rechts is nogal een ruim begrip natuurlijk (hangt er nogal vanaf vanaf waar je kijkt). Bedoel je de plek waar de auto's op de brug stonden? (Waren dat niet een Ford Focus (die overigens ook roestte aan de achterwielophanging, maar dat is weer een ander verhaal...), een Audi Q5 en een ANWB auto?)
Zo'n booster heb ik daar i.i.g. ook niet gezien. Lijkt me ook lastig om op zo'n drukke dag zo'n groot ding ongezien mee te nemen.

• Leuk

CDK

Forumguru
ik zal er nog eens naar vragen maandag, maar TVS had eigenlijk gezegd dat ik het hier niet hoefde te vermelden.... maar ik dacht ik ga het toch ff vragen ;)

andrehj

Forumguru
De DSG schakelt nu subliem en het overtreft zelfs m'n verwachtingen. De motor gaat nu verder in de toeren alvorens er een hogere versnelling gekozen wordt door de mechatronic en waarbij de dubbele koppeling merkbaar minder te verduren krijgt dan de af fabriek situatie waarbij bij lage toeren al doorgeschakeld wordt. Gelukkig heb ik zelf geen problemen ondervonden maar ik kan me voorstellen dat dit funest is voor de koppelingsplaten.
Het verbruik is iets hoger als je alleen het gaspedaal gebruikt (dus niet op de cruise rijdt). Maar dat verbruik daar liggen mijn prioriteiten niet. Ik vind een stuk techniek wat lekker loopt (DSG in combinatie met de motor) vele malen belangrijker dan verbruik/emissie. Laten we maar zeggen ieder zo z'n gebrek. :D
Mijn ervaringen met het nieuwe schakelprogramma zijn ietsje minder positief. Ik ben nog steeds erg blij dat ik nu een bruikbare 1e versnelling heb, maar vind dat in de hogere versnellingen de bak nu te lang in een lage versnelling blijft hangen. Als fan van lage toeren voelt dat niet lekker.
Ook merk ik duidelijk een hoger brandstofverbruik. Vooral op korte ritten met koude motor is dat hoger. Ik werk op slechts 6 km van mijn huis. Op dat stukje haalde ik meestal rond de 8.5 l/100 km, maar dat is nu eerder 9.5 l/100 km. Op de snelweg is er uiteraard geen verschil.
Daarom heb ik inmiddels ook een afspraak met TVS gemaakt om de software nog iets aan te laten passen, zodat de schakelmomenten van de versnellingen (op de 1 en 2 na) weer dichter bij de af-fabriek instellingen liggen (die bij een 1.8 veel gunstiger zijn dan bij de 1.4).

CDK

Forumguru
@andrehj, dat moet geen probleem zijn om dat naar wens aan te passen, vrijwel alles is mogelijk! Zo zie je dat alles erg persoonlijk is én dat de standaard software modus dus op emissies afgesteld staat :)

Vanenkelen

Forumguru
Wat ik me eigenlijk ineens afvroeg, hoe rollen ze een 4x4 bij TVS? Volgens mij kan dat niet op de bank die daar staat, of heb ik iets over het hoofd gezien?

Laatst bewerkt:
  • Leuk

CDK

Forumguru
Wat ik me eigenlijk ineens afvroeg, hoe rollen ze een 4x4 bij TVS? Volgens mij kans dat niet op de bank die daar staat, of heb ik iets over het hoofd gezien?
Nee hoor je hebt niets over het hoofd gezien, veel VAG auto's met 4x4 hebben een haldex koppeling, stekkertje los en je hebt een voorwiel aandrijver, die kan dan gewoon de bank op, sommige Audi's hebben ipv haldex een torsen koppeling, die is permanent en daar heb je een 4x4 rollenbank voor nodig.

Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
Ligt eraan, de 4-motion (haldex systeem, op bijv GolfR en de superb van Corne) kunnen ze volgens mij gewoon alle krachten naar de voorwielen laten gaan. De echte permanente 4x4 systemen, denk aan Audi RS4 en RS6 bijvoorbeeld kunnen ze dan niet rollen.

• Leuk

CDK

Forumguru
Ligt eraan, het 4-motion (haldex systeem, op bijv GolfR en de superb van Corne) kunnen ze volgens mij gewoon alle krachten naar de voorwielen laten gaan. De echte permanente 4x4 systemen, denk aan Audi RS4 en RS6 bijvoorbeeld kunnen ze dan niet rollen.
bij mij is het 4x4 als de omstandigheden daarom vragen, is ook niet uit te schakelen, behalve door de stekker van de haldex koppeling los te trekken

Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
En toch heeft jouw systeem volgens mij de mogelijkheid om (bijvoorbeeld door dat stekkertje los te halen) alle aandrijfkrachten naar de vooras te sturen. Waar dit bij de RS6 volgens mij niet mogelijk is. VAG heeft wel degelijk 2 verschillende 4wd systemen zover ik weet.

Canon-Eye

Forumguru
bij mij is het 4x4 als de omstandigheden daarom vragen, is ook niet uit te schakelen, behalve door de stekker van de haldex koppeling los te trekken
Als je daar behoefte aan zou hebben, dan kun je dat "stekkertje los" dus ook wel realiseren met een schakelaartje op je dashboard...

<edit> (of elders onder handbereik)

Laatst bewerkt:
  • Leuk

andrehj

Forumguru
Zijn alle acht posities rondom je versnellingshendel al bezet dan? Ben benieuwd wat daar dan allemaal op zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan