Nabespreking Meeting & Tuning @ TVS Engineering te Varsseveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hetzer

Forumguru
4wd rollenbank, is wel wat duurder dan een 2wd..
Dat zal de reden zijn, denk ik.

Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
Als je de motor wil oververhitten gewoon er achteruit op zetten idd. Enig idee wat rijwind doet voor je koeling? Zonder rijwind (of kunstmatig aangemaakte aan de voorzijde van een rollenbank) krijgt je radiator de koelvloeistof niet omlaag. Enige is dan de ventilator die in je auto zit als koeling. En dat is niet bedoeld om je blok te koelen bij belasting. Alleen om hem na te koelen of als de auto langzaam beweegt, waar dus rijwind ontbreekt.

Lijkt mij logisch dat je zonder koeling niet kunt rollen, dat begrijpt iedereen ;)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Oh :geek:. Ik dacht dat de ze uitstroomopening van de gekoelde airco lucht op de motor richtten.:cool:
(i.p.v. in interieur)

• Leuk

andrehj

Forumguru
Gisteren ben ik bij TVS terug geweest om mijn schakelprogramma te laten verfijnen. Hij schakelt nu weer eerder op, marginaal hoger dan voor de eerste aanpassing, maar eerder dan na de eerste aanpassing.
Het idee hierachter is dat hierdoor met lagere toerentallen (en een lager verbruik) bij lage snelheden kan rijden.
Deze verfijning was kosteloos, dus hier zit een tevreden klant.:thumbsup:

• Leuk

rcFred

Senior Member
Ik zat me van de week af te vragen, zal de koppelkromme er iets anders uitzien met gebruik van "mode selection" in de sportstand. Helaas kwam dit niet bij me op toen mijn auto op de rollenbank stond bij TVS.

• Leuk

andrehj

Forumguru
@andrehj Ik ben benieuwd of je verwachtingen over een poosje ook uit blijken te komen.
Ik kwam net thuis (na een ritje van 6 km) met een verbruik van 8.0 liter. Vanochtend was het wat drukker (en kouder!) en had ik 9.0 liter. Voor de laatste wijziging lagen beide getallen (dus met de hogere motortoerentallen) minimaal 0.5 liter hoger.
Het blijft wel voor een groot deel een gevoelskwestie, want om dit goed te bepalen moet je veel meer metingen doen onder zo gelijk mogelijke condities.
Maar daarvoor ga ik (gelukkig) veel te weinig met de auto naar mijn werk.

CoesDoes

Forumguru
Ik zat me van de week af te vragen, zal de koppelkromme er iets anders uitzien met gebruik van "mode selection" in de sportstand. Helaas kwam dit niet bij me op toen mijn auto op de rollenbank stond bij TVS.
Ik heb er nog naar gevraagd toen ik daar was, volgens hun zou de geselecteerde modus niet uitmaken.
Ik hoop dat er tijdens tuning wel van de verschillende modus gebruik gemaakt kan worden.

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb de indruk dat het geen invloed op mijn verbruik heeft. Moet er wel bij zeggen dat ik voornamelijk snelweg kilometers rijd

Noord26

Forumguru
Voornamelijk snelweg betekend ook veruit het meeste in de hoogste versnelling. En de verhouding (toerental bij welke snelheid van het hoogste verzet) van de versnellingsbak zelf veranderd natuurlijk niet.

Der Einser

Forumguru
Misschien is hun 1e meting veel betrouwbaarder dan bij anderen.
JD heeft een zeer goede reputatie, dus Zij zullen dit heus niet zomaar publiceren.

MaRco2

Forumguru
Yep, met de correctie van Antera (op allebei de banken geweest) moest er bij TVS nog een correctie bijgeteld worden (dus een lagere output, kan natuurlijk aan omstandigheden liggen).

Er staat ook ACT bij, dus niet Skoda, misschien dat daar wel bepaalde verschillen in zitten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan