Als je de motor wil oververhitten gewoon er achteruit op zetten idd. Enig idee wat rijwind doet voor je koeling? Zonder rijwind (of kunstmatig aangemaakte aan de voorzijde van een rollenbank) krijgt je radiator de koelvloeistof niet omlaag. Enige is dan de ventilator die in je auto zit als koeling. En dat is niet bedoeld om je blok te koelen bij belasting. Alleen om hem na te koelen of als de auto langzaam beweegt, waar dus rijwind ontbreekt.
toen ik er was stond er een Bimmer op de bank en lagen er aan de andere kant ook oprijplaten
Klopt helemaal!Aha, dus vanaf de buitendeur kun je er ook op dus.
Ik kwam net thuis (na een ritje van 6 km) met een verbruik van 8.0 liter. Vanochtend was het wat drukker (en kouder!) en had ik 9.0 liter. Voor de laatste wijziging lagen beide getallen (dus met de hogere motortoerentallen) minimaal 0.5 liter hoger.@andrehj Ik ben benieuwd of je verwachtingen over een poosje ook uit blijken te komen.
Ik heb er nog naar gevraagd toen ik daar was, volgens hun zou de geselecteerde modus niet uitmaken.Ik zat me van de week af te vragen, zal de koppelkromme er iets anders uitzien met gebruik van "mode selection" in de sportstand. Helaas kwam dit niet bij me op toen mijn auto op de rollenbank stond bij TVS.
Ja dat is wel apart ja...., origineel zitten ze al bijna op die pk'sOpvallend bij collega's JD kan de 1.4TSI blijkbaar wel al onderhanden genomen worden.... gezien onze scores origineel, heb ik een beetje het gevoel van 'gebakken lucht':
http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-140pk-act/