Nabespreking Nazomer meeting 05-09-2015 @ TVS Engineering BV - Varsseveld NL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pendragon

Donateur
Hierbij het filmpje van het ritje met @Corné de Kluijver.
Wat een beleving. Corné nogmaals bedankt en zeker weten tot de volgende meeting allemaal.

<iframe src="https://onedrive.live.com/embed?cid=BF1059D8AA63EC0E&resid=BF1059D8AA63EC0E!1108&authkey=AO9LoAGdf61M_Ak" width="180" height="320" frameborder="0" scrolling="no" allowfullscreen></iframe>

Hoop dat het filmpje te zien is. Anders even laten weten.

Gaaf, jij filmpt van binnen en ik heb het vanaf buiten gedaan :)

Pendragon

Donateur
Hartelijk dank voor de mooie organisatie! Het was top, spijtig van het weer...
Kinderen waren ook erg enthousiast! We hebben allemaal fijne mensen ontmoet en vele mooie wagens gezien.
Heel hartelijk bedankt voor de Award, de kids vonden het superleuk en hadden veel te vertellen nadien en ik... ik was best een beetje trots...veel nagedacht en getwijfeld over de tuning..maar die is nu weg!
Heel erg bedankt allemaal!

Je hebt ook een gave auto en een leuk gezin, mag je heel trots op zijn!

Blacky

Forumguru
Zo te lezen is het weer een geslaagde dag geweest. Kwam bij Zevenaar de grens over en dacht aan de meeting, kon nog wel langs gaan, maar s'avonds laat was er niemand meer. Tot een volgende keer.:cheers:

s-line

Forumguru
Maakt tegenwoordig niet meer uit volgens the big man bij TVS. In de fabriek worden de blokken al op vol vermogen getest met een koud blok. Gewoon gechipt dus
Oke, maar het lijkt mij toch beter als hij even een paar duizend gereden/ingereden is. Het maakt namelijk ook echt wel verschil hoe de auto bereden wordt lui of vel. En dit zal je ook terug zien bij de "standaard"meeting voor de chip.

Ridley

Forumguru
Don't shoot the messenger... Maar als het waar is wat je zegt. Dan weet ik de rijstijl van @Der Einser en zijn Mrs voor de eerste duizend km...

Auto had namelijk minder pk als op papier zou moeten

CDK

Forumguru
@Oenoud, weet niet wat het is, maar als ik op je link click krijg ik een error dat het item niet geladen kan worden helaas. :(

Der Einser

Forumguru
Oke, maar het lijkt mij toch beter als hij even een paar duizend gereden/ingereden is. Het maakt namelijk ook echt wel verschil hoe de auto bereden wordt lui of vel. En dit zal je ook terug zien bij de "standaard"meeting voor de chip.

Maar het is nu geen racewagen geworden hoor!
En het inrijden blijft nog steeds gaande. Maar wat wordt er precies ingereden?
Ik heb gisteren een korte uitleg gekregen van Ronald hoe ze een motor testen en hoe hoe deze afgeregeld wordt.
Erg interessant.

Uiteraard hoop ik dat het alleen maar beter wordt na dat de auto "ingereden" is.
Maar,.....
Ik ga niet na 3000km overal vol gas continu omdat ik een andere chip heb.

Tot nu toe dus nog tevreden.

s-line

Forumguru
Snap maar tussen volbelasting in een fabriek of even lekker wat km maken bijv. op vakantie en helemaal ff lekker de bergen in zit denk ik wel een verschil.
Zelfs in je boekje staat dat lekker gevarrieerd rijden eerst paar duizend km het beste is voor je motor.

Der Einser

Forumguru
Ja dat snap ik.
Dat gaat ook zeker gebeuren.malleen de software is aangepast,... De motor is niet opnieuw opgebouwd!

En voordat ik in de bergen ben zijn we 20000 km verder :D

Ps: mooie avatar foto @s-line

• Leuk
Waarderingen: CDK

MennoW

Forumguru
Bij JD kreeg ik ook het advies minimaal 3000 km te rijden voor ik langs mocht komen.
Als eerste om blok in te laten lopen, het liefst op lange ritten met wat variatie in belasting.
Ten 2e om zeker te zijn dat er geen eventuele storingen op duiken, die kunnen dan nog onder garantie worden gerepareerd dat kan na tuning wel eens lastig zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan