Nabespreking Nazomer meeting 05-09-2015 @ TVS Engineering BV - Varsseveld NL

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
Tsja ollanders maken daar geen onderscheid in hoor @Joske.
Hij had ook niet hoeven komen natuurlijk......

maar goed het zal de vlaamse / ollandse cultuurkloof wel zijn é ?? :deuk:
 

Klaasje

Forumguru
Ik heb me wel degelijk afgemeld bij Cornee. Vrijdagnacht terug van vakantie, dus niet meer gered. Zelfs 2 x gemaild dat ik het wellicht niet ging redden.
Blijkbaar heb ik iets gemist. Jammer
 
Het was drukker dan ik zelf ooit (bij een meeting van dit forum) meegemaakt heb, maar geen recordaantal bezoekers denk ik....

96 geregistreerde bezoekers :thumbsup: 110 mensen hadden zich opgegeven zonder zich af te melden.

degenen die zicht niet afgemeld hadden en zich niet bij mij gemeld hebben zijn:

1) @Arreslee
2) @Sparkie
3) @FlavioX
4) @jeroen0212
5) @citikenny1702
6) @Joostmaghetweten (2 tickets)

de anderen hadden geen nickname opgegeven, dus zal ik maar niet vermelden.

correct me if i'm wrong, maar volgens eventjoy zijn jullie niet ingecheckt :angry:


Klopt helemaal! Excuses dat ik me niet netjes heb afgemeld wij hebben net een dochtertje gekregen. Vandaar dat ik er niet bij was. Anders was ik zeker even met m'n zoontje komen kijken!!!
 

Oenoud

Forumguru

TheoStek

Forumguru
Hier nog mijn airco certificaat. Zie pdf document. Auto is van mei 2010.
Heeft in 5 jaar tijd nog geen nieuw gas gehad.
500 gr. gas eruit gehaald volgens certificaat en weer netjes 525 gevuld.
M'n zwager en ik zaten als een stel ijsberen in de O2 :deuk:

Bekijk bijlage 41719

Er zit geen gas in...het is koudemiddel...sorry ben weer bezig. :lezen:
Gemiddeld rijdt 80 tot 90 % van de auto's met te weinig koudemiddel...er zijn ook uitzonderingen en kunnen voorkomen, die voldoen aan de vulgraad...
Maar kan fataal zijn...
25 gram verlies is een peule schil op 5 jaar...
Een auto van dit jaar met minder dan de vulgraad is schandalig te noemen, zelfs een auto met overvulling...!:banghead:

Laten we ééns kijken...naar het certificaat? welke waarde heeft het...de meeste onder ons kennen het wel.
Je wilt tenslotte weten hoe en wat, hetzelfde met een kassabon...geen kassabon en je hebt teveel betaald, heb je weinig om verhaal te halen. Zonder airco certeficaat geld hetzelfde...hoewel het op dat tijdstip een moment opname is.

Voor de eigenaar van de Superb is het een verhaal van ...er zat te veel in nou en?
Voor de eigenaar van minder dan de helft aan voorgeschreven vulgraad zou dat ook kunnen gelden.

Begin dan maar met je gelijk te halen...
Wat wel is...ze hebben een certificaat en kunnen dat aantonen als zich achteraf toch nog problemen voordoen...
Maar wat blijkt...garage of dealer werken niet zoals het behoort te zijn, dat is de mijlpaal wat boven water staat.

Zolang die koelt is het goed...wordt gezegd en gedacht...MAAR kan diep in de beurs tasten..en dan is het had ik maar, had ik maar...jullie weten dat ondehand wel...Tenslotte is de eigenaar/houder van de auto verantwoordelijk hiervoor.
 

Cordoba

Forumguru
@TheoStek Jammer dat ik je niet aan het werk heb kunnen zien tijdens de meeting (was voor mij de belangrijkste overweging om eventueel toch 'even' naar de meeting te gaan). Ik denk dat de 25 gram koudemiddel die ontbrak in het systeem van ertromp, behoorlijk bijzonder is, zeker als je nagaat dat dit systeem 5 jaar oud is, en niet eerder onderhoud heeft gehad. Auto's van een paar maanden oud met een lage vulgraad is (hopelijk) ook een uitzondering. Kun je iets aangeven over wat normaal is, en hoe vaak dergelijke uitzonderingen voorkomen? En is dat ook nog merkafhankelijk?

Bij mijn weten moet je elke 2-3 jaar dergelijk airco onderhoud laten doen, en zo'n 25%/100 gram verloren koude middel is dan redelijk normaal, of zit ik helemaal fout?

Theo, ik hoop je toch een keer aan het werk te zien, misschien op een andere meeting.

@Joostmaghetweten :bloemen:Gefeliciteerd, en lijkt me een goede reden dat je niet gekomen bent, en er blijkbaar ook niet aan gedacht hebt om je af te melden.
 

EdK

Forumguru
Maar wat blijkt...garage of dealer werken niet zoals het behoort te zijn, dat is de mijlpaal wat boven water staat.
Theo wat ik alleen niet begrijp, tegenwoordig met het koudemiddel wat belastend is voor het milieu en de opgelegde regels met het hoeveel er uit halen en het weer vullen.
Want jij hebt je als monteur volgens mij aan veel regels te houden hierdoor.
Hoe kan het nou zo wezen dat die garage's dus maar kunnen aanklooien ?? ( sommige uitgezonderd )
Hebben zij zich niet aan regels en wetten te houden hiermee ?
Want dat aanklooien daar krijg ik namelijk steeds meer het gevoel van.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan