Navigatie Updates 2019/2020

Spector

Forumguru
Wat ben ik nu blij dat Android Auto nu mogelijk is bij mij...
De navigatie van Skoda is door die landindelingen enorm achteruitgegaan...
Simply Dumb i.p.v. Simply clever...
Alleen voor de Amundsen, de Columbus is nog wel als 1 pakket beschikbaar.

Señor Sjon

Nieuw lid
Toch begint het allemaal bij de keuze van VW om elke keer voor het goedkoopste SD-kaartje te gaan. Eerst 8Gb en daarna 16Gb. Ik begrijp dat dingen zo goedkoop mogelijk moeten maar bij een te leveren aantal van een paar honderdduizend per jaar, moet dat voor VAG een centenkwestie zijn. Waarom niet gewoon vanaf het begin 32Gb of zelfs 64Gb geleverd? Waarom niet nu een 32Gb kaartje aangeboden?

Vervolgens gaat het mis op de keuze bij het samenstellen van de kaarten. Normale vakantieroutes die Duitsland en Spanje combineren lijken niet mogelijk. Ook worden de 16Gb kaartjes niet tot het maximum gevuld. Erg vreemd.

De meest klantvriendelijke oplossingen (een nieuw 3Gb kaartje aanbieden of mix en match van kaarten toestaan) is nu juist niet gekozen. Jammer.

Het enige dat ik me kan bedenken is dat het om de kosten van het uploaden zou gaan. Ook bij de kleinere bestanden staat al een waarschuwing dat je niet onnodig moet downloaden. Een bestand van heel Europa, dat misschien nu 18Gb zou zijn, dat massaal gedownload wordt is voor de uploader te duur?

Dan nog. Ik download al sinds ~2014 de 12 GB kaartsets voor mijn OIII MY2014 en later MY2016. En dat is dan nu opeens een probleem?! De verdeling van landen is gewoon knudde geregeld. Ik laat deze in ieder geval passeren. Apps zoals Sygic laten zelfs per land kiezen welke je op je systeem wil hebben, daar zou VAG ook wat mee kunnen, maar niet opeens het kaartmateriaal praktisch onbruikbaar maken voor Europese reizigers.

robvv

Senior Member
Die bundels staan er ook bij de oudere systemen @Rooverz (had ik nog niet gezien ;))
Ik ben nu bundel 5 aan het downloaden, die is van 1-10-2018 met: Andorra, Belgium, Germany, France, Ireland, Iceland, Italy, Croatia, Liechtenstein, Luxembourg, Malta*, Monaco, Netherlands, Austria, Poland, San Marino, Switzerland, Slowakia, Slowenia, Czech Republic, Hungary, Vatikan City, United Kingdom

Vaticaanstad had ik net nodig...

Bakkertje

Forumguru
Waarom de kaarten nu opgedeeld zijn is mij ook een raadsel, maar het zou mij niet verbazen als er binnenkort ook een 2019 versie komt van heel Europa.

CharlesTucker

Forumguru
Ditzelfde probleem heb ik ook gehad met m'n losse Garmin doosje, een update die ineens niet meer paste. Kon je ook bepaalde combinaties van landen kiezen, maar niet de combinatie die ik wilde. In theorie kon je het geheugen uitbreiden met een SD kaartje, een paar keer geprobeerd, met SD kaartjes van een goed merk en volgens de juiste specs, precies volgens de handleiding, maar dat werkte gewoon niet, onduidelijke foutmeldingen. Toen een TomTom gekocht, erg fijn ding, snellere updates, en gewoon allemaal op het apparaat zelf. Die zit nu in de Citigo, want de nieuwe Octavia heeft een Columbus. Die heb ik trouwens gisteren geupdate naar de 2019 versie, ging erg voorspoedig, lukte precies tijdens m'n wekelijkse ritje naar de boogschietclub (een kleine 40 minuten). We zijn dus weer helemaal up-to-date.

Rooverz

Actief lid
Ik heb wat verschillende landenbundels 2019/2020 gedownload. Behalve dat het zeer slecht gekozen landen combinaties zijn valt mij ook op dat de data minder compleet actueel lijkt. Zo zijn bij de vorige versie bepaaalde straat huisnummer combinaties wel bekend en in de nieuwste versie wel de straat, maar niet het huisnummer. In de nieuwste versie ook gehad dat ik een straat in Nieuwegein had gekozen en de navigatie mij naar Venlo wilde sturen......

EdK

Forumguru
Ik ben blij dat ik nog niets heb gedaan en laat het ook even zo tot er meer duidelijkheid is vanuit het vag software rijk

robvv

Senior Member
De navigatie update van de Apple Maps en Waze gaat sneller, makkelijker en goedkoper.

Navigatie van autofabrikanten (en hun contractors) lijkt me achterhaald en ouderwets.

ralma

Lid
De nieuwe Amundsen update is uit, hoera nu hebben we een 25Gb update en een 16 Gb originele SD kaart.
Even navragen bij de klantenservice.... Oh ja dat klopt dan moet U bij de dealer zijn die kan U verder helpen... moet ik dan nu een originele grotere SD kaart kopen voor veel geld …. dat weet ik niet daarvoor moet U bij de dealer zijn.... en zorgt die voor een gratis update en rekent geen werkplaats uren.... dat weet ik niet dat moet u eerst maar informeren.
Aangezien de Amundsen geen andere dan de originele Skoda SD kaart werkt weer een enorme misser/blunder van Skoda, ben benieuwd waar ze volgende keer mee blunderen.
Als ik niet zo aan deze auto gehecht was zou ik hem op korte termijn inruilen voor iets wat wel werkt (fiets of ov kaart).

Rallye

Forumguru
Hoe kom jij aan 25Gb update? De meeste pakketten zijn kleine dan 12Gb en combineren gaat niet. Er lijken ook geen grotere originele SD-kaarten te bestaan dan 16Gb.......

Jstruijk

Senior Member
Skoda heeft de beschrijvingen bij de kaarten geupdate naar (zoals het lijkt) de juiste info, althans het lijkt nu logischer in elkaar te zitten en te corresponderen met de fysieke grootte van de kaarten. Tevens hebben alle kaarten nu een beschrijving met inhoud.

MapsDear customer, below are different map updates for your navigation system.
ECE 7 2019/2020
Andorra, Belgium, Denmark, Faroe Islands (land-use only), Finland, France, Germany, Iceland, Ireland, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Norway, Sweden, United Kingdom (incl. Isle of Man)
For downloadingECE 7 2019/2020 (5,00GB)
Do not download unnecessarily 5,00GB
  • Check first map version in your navigation.
  • Further update of GPS data will be in August 2018.
  • Před ukládáním mapy na SD kartu - prosím proveďte formátování na Systém souborů FAT32 a Velikost alokační jednotky 4096 bajtů
ECE 4 2019/2020
Albania, Andorra, Austria, Belarus, Belgium, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Czech Republic, Cyprus, Denmark, Estonia, Finland, France, Faroe Islands, Germany, Gibraltar, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Ireland, Italy, Kosovo, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Liechtenstein, Macedonia, Malta, Moldova, Monaco, Montenegro, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Romania, San Marino, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, Ukraine, United Kingdom, Vatican City State
For downloadingECE 4 2019/2020 (7,00GB)
Do not download unnecessarily 7,00GB
  • Před ukládáním mapy na SD kartu - prosím proveďte formátování na Systém souborů FAT32 a Velikost alokační jednotky 4096 bajtů
ECE 6 2019/2020
Andorra, Austria, Belgium, Croatia, Czech Republic, Faroe Islands (land-use only), France, Germany, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Liechtenstein, Luxembourg, Malta, Monaco, Netherlands, Poland, San Marino, Slovakia, Slovenia, Switzerland, United Kingdom (incl. Isle of Man), Vatican City State
For downloadingECE 6 2019/2020 (7,00GB)
Do not download unnecessarily 7,00GB
ECE 2 2019/2020
Albania, Belarus, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Cyprus, Denmark, Estonia, Finland, Greece, Kazakhstan, Kosovo, Latvia, Lithuania, Macedonia, Moldova, Montenegro, Norway, Romania, Russian Federation, Serbia, Sweden, Ukraine
For downloadingECE 2 2019/2020 (4,00GB)
Do not download unnecessarily 4,00GB
ECE 1 2019/2020
Andorra, Belgium, Faroe Islands, France, Gibraltar, Iceland, Ireland, Ireland, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Portugal, Spain, United Kingdom
For downloadingECE 1 2019/2020 (5,00GB)
Do not download unnecessarily 5,00GB
ECE 3 2019/2020
Austria, Croatia, Czech Republic, Germany, Hungary, Italy, Liechtenstein, Malta, Poland, San Marino, Slovakia, Slovenia, Switzerland, Vatican City State
For downloadingECE 3 2019/2020 (4,00GB)
Do not download unnecessarily 4,00GB
ECE 5 2019/2020
Andorra, Austria, Belgium, Croatia, Czech Republic, France, Germany, Hungary, Italy, Liechtenstein, Luxembourg, Malta, Monaco, Netherlands, Poland, San Marino, Slovakia, Slovenia, Switzerland, Vatican City State
For downloadingECE 5 2019/2020 (8,00GB)
Do not download unnecessarily 8,00GB

servies

Forumguru
Dat is nog steeds dezelfde rotzooi als voorheen...
Ik weet niet wat het momenteel is bij Skoda, misschien dat ze allemaal helemaal in de stress zijn geschoten door de Scala maar daar horen er een aantal een flinke schop onder de kont te krijgen...

Bovenaan Onderaan