Navigatie Updates 2019/2020

Rallye

Forumguru
Maar waarom dan het verhaal dat ze Rusland eraf halen? Volgens mij zit die er niet eens in? Inderdaad benieuwd naar de versie van @ralma

ralma

Lid
Dat is dus de 2019 versie waar ze blijkbaar alle kaarten samengevoegd hebben die vroeger in twee delen gesplitst waren.
De 2018/2019 versies waren 12 en 7 Gb dus kon je met de 16Gb SD kaart goed uit de voeten.
Waarom ze de kaarten samengevoegd hebben is me een raadsel wetende dat we allemaal een 16Gb kaart hebben maar bij Skoda zijn ze het laatste jaar op meerdere punten de weg echt kwijt.

Rallye

Forumguru
@ralma Maar wat heeft je dealer dan gedaan? In ieder geval bij de huidige versies (2019/2020) werkt het samenvoegen van kaarten niet, zo begrijp ik. Heb jij dan nu 2018/2019 met een “twist”, of zijn ze erin geslaagd om 2019/2020 kaarten samen te voegen tot iets werkbaars. Dus: welke kaartupdate heb jij (2018/2019 of 2019/2020)? En als je 2019/2020 hebt kun je dan via Duitsland naar Spanje en Italië navigeren?

Rooverz

Actief lid
@ralma Maar wat heeft je dealer dan gedaan? In ieder geval bij de huidige versies (2019/2020) werkt het samenvoegen van kaarten niet, zo begrijp ik. Heb jij dan nu 2018/2019 met een “twist”, of zijn ze erin geslaagd om 2019/2020 kaarten samen te voegen tot iets werkbaars. Dus: welke kaartupdate heb jij (2018/2019 of 2019/2020)? En als je 2019/2020 hebt kun je dan via Duitsland naar Spanje en Italië navigeren?
En voor de duidelijkheid, 2018/2019=1030, 2019/2020=1115

ralma

Lid
Ik heb nog niet gekeken, ben alleen naar huis gereden maar ga eens kijken of het inderdaad mogelijk is om via Dld naar Spanje te navigeren en welke versie ik nu precies heb.

Rooverz

Actief lid
Ik heb nog niet gekeken, ben alleen naar huis gereden maar ga eens kijken of het inderdaad mogelijk is om via Dld naar Spanje te navigeren en welke versie ik nu precies heb.
Denk dat er meerdere mensen erg benieuwd naar zijn! Want als het idd is gelukt om de 1115 versie compleet te installeren biedt dat hoop :)

ralma

Lid
Ben net wezen kijken en denk dat ik even een belletje naar de garage moet plegen, heb dus nu de oude 2018/2019 kaart versie 1030 die ik al had.

MartinW3

Nieuw lid
Op 20aug gaf ik in een post onderstaande werkwijze voor update van de Colombus navi. Helaas werkt het niet meer als ik nu de nieuwe versie HIGH12_P175_EU_2019 wil aanbrengen.

Poging 2 was via Windows10, Snel formatteren op ExFat. (FAT32 is niet meer te kiezen en NTFS slikt de Skoda niet) Kopieren naar de SD-kaart duurde een uurtje. (Ik draai Windows virtueel op de Mac)

• Formateren van de SD-kaart 128Gb geeft geen goed resultaat (wel goed geformat maar schijf in auto niet leesbaar)
  • Virtueel op de Mac niet, ook niet op een laptop met Windows10
  • Melding die de auto geeft is onmiddellijk "SD 1/2 kaart niet leesbaar"
  • Kaart werkt prima als schijfstation in Mac, W10 en Linux
Iemand een tip? Of gelijke ervaring?

EdK

Forumguru
snel formateren is geen formateren.
dan word de schijf alleen maar gemerkt dat er overheen geschreven kan worden.
Maar schijf is dus niet echt geformateerd.

Maar zijn volgens mij echt nog wel programma's waarmee je FAT32 kunt formateren hoor

MartinW3

Nieuw lid
SDcard is gelijk aan de vorige update. Met de H169 kaart werkt deze ook.

Snel of niet-snel formatteren heb ik geprobeerd. Hij blijft voor mij de nieuwe melding geven dat de SD-kaart niet leesbaar is. Vorige keren dat hij niet werkte was het de update software die een melding gaf van "geen update gevonden".

De Werkwijze: Poging 2 was via Windows10, Snel formatteren op ExFat. werkte prima. Tot nu....

Rooverz

Actief lid
SDcard is gelijk aan de vorige update. Met de H169 kaart werkt deze ook.

Snel of niet-snel formatteren heb ik geprobeerd. Hij blijft voor mij de nieuwe melding geven dat de SD-kaart niet leesbaar is. Vorige keren dat hij niet werkte was het de update software die een melding gaf van "geen update gevonden".

De Werkwijze: Poging 2 was via Windows10, Snel formatteren op ExFat. werkte prima. Tot nu....
Misschien een gekke vraag, werkt de oude kaart nog wel als je deze weer installeert op je sd kaart?

MartinW3

Nieuw lid
Is Columbus met een intern HDD in de auto.

De SD-kaart werkt verder prima als schijfstation in een pc.
Ben nu met Linux aan proberen of de formattering kan veranderen naar ExFat of FAT32. Met 1 tekstbestand erop moet de melding "niet leesbaar" iig weg zijn.

Dank voor meedenken. :-)

O ja, er is een firmware update gedaan voor de Carkit problemen. Misschien heeft dat iets gedaan met formatteringsopties.
Net even gekeken wat de SD1-kaart doet qua formattering -- SD 4Gb muziek, FAT32

Enfin, FAT32 proberen voor de SD-navi kaart is de volgende test.

Laatst bewerkt:

servies

Forumguru
Ben net wezen kijken en denk dat ik even een belletje naar de garage moet plegen, heb dus nu de oude 2018/2019 kaart versie 1030 die ik al had.
Dat was te verwachten. Dat wat jij van hen verwacht dat kunnen ze niet leveren en zullen ze ook nooit gaan leveren tenzij Skoda/VW de kaarten weer op de oude manier gaan vrijgeven... En dan kun je het zelf wel weer...
Ik ga eens kijken of ik ECE1, ECE5 en ECE6 kan samenvoegen, dat is zo ongeveer het oude kaartmateriaal...
Lekker slim van ze: vragen ze om niet te veel te downloaden, en dan helpen ze het zo in de vernieling dat ik bijna 10GB extra moet downloaden...:facepalm:

Canon-Eye

Forumguru
Kreeg dit weekend een mailtje dat de 3-maandelijkse verse kaart van TomTom weer klaarstond.
Gepiept in 3 kwartier zonder gedoe, inclusief update van de TT-verbindingsapp. En gewoon heel West-Europa, van Zweden/Noorwegen t/m Spanje en alles daar tussenin.

ralma

Lid
Klopt als een bus, ik gebruik nu maar weer een tom tom heb net gratis de nieuwe update gehad en heb live time update verkeersinformatie flits waarschuwingen maar wil toch mijn amundsen updaten.
Heb net de garage gebeld maar de dame wist niet waar ze het over had al deed ze net alsof, gaat het nu navragen en ze bellen terug?????

MaxN

Donateur
Kreeg dit weekend een mailtje dat de 3-maandelijkse verse kaart van TomTom weer klaarstond.
Gepiept in 3 kwartier zonder gedoe, inclusief update van de TT-verbindingsapp. En gewoon heel West-Europa, van Zweden/Noorwegen t/m Spanje en alles daar tussenin.
Ik heb de TT Go app op de telefoon, maar die heeft om een of andere vage reden vaker updates dan de losse aparaten.

Bovenaan Onderaan