Ik denk dat het slim is dat we zoveel mogelijk van ons laten horen door te mailen naar skoda, dan is er ergens nog een (kleine) kans dat ze wat gaan doen met de klantenfeedback. Info@skoda.nl en infoline@skoda-auto.czBen deze week op zoek geweest naar de 2019/2020 update voor het Amundsen systeem in mijn Yeti. Tot en met de 2018/2019 update van juli 2018 had ik nog de keuze uit 2 versies: ECE 1 en ECE 2 (ruwweg heel Europa en West-Europa). Nu staan er wel 7 versies op de update portal, allemaal met verschillende combinaties van landen.
Tot nu toe had ik de ECE 1, die in oktober 2016 ook als originele versie in mijn nieuw Yeti zat en die ik steeds kon updaten.
Nu heb ik voorlopig maar de ECE 5 gedownload, die qua samenstelling nog het meeste op de "oude" ECE 1 lijkt, maar toch nogal wat landen mist: Albanië, Belarus (Wit-Rusland), Bosnië, Bulgarije, Denemarken, Estland, Finland, Gibraltar, Griekenland, Kosovo, Letland, Litouwen, Macedonië, Moldavië, Noorwegen, Portugal, Roemenië, Servië, Spanje, Zweden en de Oekraïne. Dus heel Noord- en Oost-Europa, de Baltische staten en het Iberisch schiereiland ontbreken...
Ik twijfel nog of ik toch de nieuwe ECE 1 zal nemen, waar Spanje en Portugal wel weer inzitten, maar daar zit Duitsland weer niet in en daar komen we ook vaak. Ze zijn inderdaad volledig de weg kwijt bij Skoda!
Ik denk dat ik toch maar met HERE we go op mijn smartfone ga navigeren; jammer van een duur ingebouwd navigatiesysteem...
Ben deze week op zoek geweest naar de 2019/2020 update voor het Amundsen systeem in mijn Yeti. Tot en met de 2018/2019 update van juli 2018 had ik nog de keuze uit 2 versies: ECE 1 en ECE 2 (ruwweg heel Europa en West-Europa).
De originele landen kan je er gewoon afhalen en vervangen door een andere landencombi. Maar moet wel weten of het kale sd kaartje door mijn navigatie systeem wordt geaccepteerd. Er zit een verborgen partitie op die het systeem herkend als origineel skoda kaart.Ik weet niet of die gaat werken omdat daar Europa oorspronkelijk niet op staat. Ik zou deze gokken: https://zubehoer.skoda-auto.de/details/5L0051236C
Maar als die nou eens niet meer verborgen zou zijn dan zou je een tweede SD kaart ledig kunnen kopen bij de lokale computerboer en dat verborgen bestand er op kunnen zetten zodat je bv ECE 5 en ECE6 wel op de kaartjes kwijt kunt en dus kunt wisselen onderweg buiten VAG om....Er zit een verborgen partitie op die het systeem herkend als origineel skoda kaart.
Ik denk niet dat Skoda dit gaat aanpassen. Om dit werkbaar te krijgen zullen dan ook alle maviagtaie systemen een update moeten krijgen (stukje software eruit halen die de check uitvoert). Er zijn inmiddels wel gekloonde/gekraakte kaarten te koop voor de oudere skoda/volkswagen/seat systemen.Maar als die nou eens niet meer verborgen zou zijn dan zou je een tweede SD kaart ledig kunnen kopen bij de lokale computerboer en dat verborgen bestand er op kunnen zetten zodat je bv ECE 5 en ECE6 wel op de kaartjes kwijt kunt en dus kunt wisselen onderweg buiten VAG om....