Navigatie Updates 2019/2020

Rooverz

Actief lid
Welk mede forum lid - met een octavia combi 2017 facelift met amundsen- wilt voor mij eens kijken of ze problemen hebben met de 2019/2020 huisnummer/straatnamen?

Ik ervaar bij zeer veel straten (na 3 straten geprobeerd te hebben, met alle hetzelfde probleem) het probleem dat het huisnummer niet bekend is en dat ik als optie het dichtstbijzijnde bekende huisnummer aangeboden krijg.

De dealer was nog niet bekend met de probleem. Ik heb wel in het forum gelezen dat er mensen zijn die dit probleem niet hebben, maar die hebben dan een andere auto/mediasysteem.

Rallye

Forumguru
Ik zal deze week de update draaien en laat het je dan weten.

Edit: ECE5 geïnstalleerd. Een adres geprobeerd. Kon gewoon naar het huisnummer.
Edit 2: mijn vrouw is onderweg naar haar werk en op mijn verzoek heeft ze de navigatie aangezet. Geen klachten. De nieuwe N18 staat er nu helemaal goed op; in de versie van april zat de Amundsen er af en toe nog naast op die (in april nog niet geopende) weg.

Laatst bewerkt:

HvdW

Nieuw lid
Ben deze week op zoek geweest naar de 2019/2020 update voor het Amundsen systeem in mijn Yeti. Tot en met de 2018/2019 update van juli 2018 had ik nog de keuze uit 2 versies: ECE 1 en ECE 2 (ruwweg heel Europa en West-Europa). Nu staan er wel 7 versies op de update portal, allemaal met verschillende combinaties van landen.
Tot nu toe had ik de ECE 1, die in oktober 2016 ook als originele versie in mijn nieuw Yeti zat en die ik steeds kon updaten.
Nu heb ik voorlopig maar de ECE 5 gedownload, die qua samenstelling nog het meeste op de "oude" ECE 1 lijkt, maar toch nogal wat landen mist: Albanië, Belarus (Wit-Rusland), Bosnië, Bulgarije, Denemarken, Estland, Finland, Gibraltar, Griekenland, Kosovo, Letland, Litouwen, Macedonië, Moldavië, Noorwegen, Portugal, Roemenië, Servië, Spanje, Zweden en de Oekraïne. Dus heel Noord- en Oost-Europa, de Baltische staten en het Iberisch schiereiland ontbreken...
Ik twijfel nog of ik toch de nieuwe ECE 1 zal nemen, waar Spanje en Portugal wel weer inzitten, maar daar zit Duitsland weer niet in en daar komen we ook vaak. Ze zijn inderdaad volledig de weg kwijt bij Skoda!
Ik denk dat ik toch maar met HERE we go op mijn smartfone ga navigeren; jammer van een duur ingebouwd navigatiesysteem...

Rooverz

Actief lid
Ben deze week op zoek geweest naar de 2019/2020 update voor het Amundsen systeem in mijn Yeti. Tot en met de 2018/2019 update van juli 2018 had ik nog de keuze uit 2 versies: ECE 1 en ECE 2 (ruwweg heel Europa en West-Europa). Nu staan er wel 7 versies op de update portal, allemaal met verschillende combinaties van landen.
Tot nu toe had ik de ECE 1, die in oktober 2016 ook als originele versie in mijn nieuw Yeti zat en die ik steeds kon updaten.
Nu heb ik voorlopig maar de ECE 5 gedownload, die qua samenstelling nog het meeste op de "oude" ECE 1 lijkt, maar toch nogal wat landen mist: Albanië, Belarus (Wit-Rusland), Bosnië, Bulgarije, Denemarken, Estland, Finland, Gibraltar, Griekenland, Kosovo, Letland, Litouwen, Macedonië, Moldavië, Noorwegen, Portugal, Roemenië, Servië, Spanje, Zweden en de Oekraïne. Dus heel Noord- en Oost-Europa, de Baltische staten en het Iberisch schiereiland ontbreken...
Ik twijfel nog of ik toch de nieuwe ECE 1 zal nemen, waar Spanje en Portugal wel weer inzitten, maar daar zit Duitsland weer niet in en daar komen we ook vaak. Ze zijn inderdaad volledig de weg kwijt bij Skoda!
Ik denk dat ik toch maar met HERE we go op mijn smartfone ga navigeren; jammer van een duur ingebouwd navigatiesysteem...
Ik denk dat het slim is dat we zoveel mogelijk van ons laten horen door te mailen naar skoda, dan is er ergens nog een (kleine) kans dat ze wat gaan doen met de klantenfeedback. Info@skoda.nl en infoline@skoda-auto.cz

D

Deleted member 24009

upload_2018-12-13_19-9-0.png

Ik denk dat ze gek werden van de vragen over de mappen en of combineren mogelijk is

Rooverz

Actief lid
Echt belachelijk wat ze hebben gedaan. En ik begrijp best dat de oude complete landencombinatie te groot is geworden voor de 16gb kaart. Maar lever dan een 32gn kaart, of leg de keuze bij de klant welke landen ze willen downloaden, of biedt meer mogelijkheden aan in landencombinaties.

D

Deleted member 24009

Precies! Dit is echt een belachelijke situatie, nog even en je hebt alleen de Benelux tot je beschikking icm Siberië :banghead:

Rallye

Forumguru
En vul de hele kaart met materiaal. ECE6 is maar 8Gb. Ruimte overhouden hoeft nu ook weer niet......
Overigens download ik nu meer. Vroeger 12Gb, nu heb ik ECE5, 6 en 1 gedownload, voor op de laptop mee op vakantie of evt. op een extra SD-kaart (nog aan te schaffen). Samen 22Gb.

Ben deze week op zoek geweest naar de 2019/2020 update voor het Amundsen systeem in mijn Yeti. Tot en met de 2018/2019 update van juli 2018 had ik nog de keuze uit 2 versies: ECE 1 en ECE 2 (ruwweg heel Europa en West-Europa).

Volgens mij was voor mijn MIB2 Amundsen uit 2015 ECE 2 heel Europa en ECE 1 Turkije en Rusland (of andersom). Nu heb ik ECE6.

EdK

Forumguru
Er zit een verborgen partitie op die het systeem herkend als origineel skoda kaart.
Maar als die nou eens niet meer verborgen zou zijn dan zou je een tweede SD kaart ledig kunnen kopen bij de lokale computerboer en dat verborgen bestand er op kunnen zetten zodat je bv ECE 5 en ECE6 wel op de kaartjes kwijt kunt en dus kunt wisselen onderweg buiten VAG om....

Rooverz

Actief lid
Maar als die nou eens niet meer verborgen zou zijn dan zou je een tweede SD kaart ledig kunnen kopen bij de lokale computerboer en dat verborgen bestand er op kunnen zetten zodat je bv ECE 5 en ECE6 wel op de kaartjes kwijt kunt en dus kunt wisselen onderweg buiten VAG om....
Ik denk niet dat Skoda dit gaat aanpassen. Om dit werkbaar te krijgen zullen dan ook alle maviagtaie systemen een update moeten krijgen (stukje software eruit halen die de check uitvoert). Er zijn inmiddels wel gekloonde/gekraakte kaarten te koop voor de oudere skoda/volkswagen/seat systemen.

ralma

Lid
Wat we nodig hebben is een Computer wizzard die die partitie kan ontcijferen en vrij geven zodat we allemaal een standaard class 10 SD kaart kunnen kopen en gebruiken.
Misschien ook nuttig om die aan Skoda aan te bieden want die zijn daar blijkbaar niet toe in staat.

HvdW

Nieuw lid
Bijgaand een scan van de (verpakking van de) originele ECE 1 kaart uit 2016, die ik bij mijn Yeti kreeg.
Wat opvalt is dat die is gebaseerd op kaartmateraal van NAVTEQ. En ik heb begrepen dat de nieuwe kaarten werken met materiaal van HERE Maps. Nu is dat op zichzelf niet slecht, want over de prestaties van de navigatie tot nu toe (met de NAVTEQ kaarten dus) ben ik niet bijster te spreken en de navigatie met mijn Smartfone, waar ik HERE WeGo op heb staan (met kaarten van HERE Maps) vind ik juist bijzonder goed.
Hopelijk gaat SKODA / VW ervoor zorgen dat we de (nagenoeg) volledige ECE 1 landenverzameling met HERE kaarten op een SD-kaartje kunnen krijgen dat 1 op 1 in de huidige Amundsen systemen past. Dat zou dan het beste van twee werelden zijn...

Bijlagen

• ECE 1 2016.pdf
    722,8 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:

Rooverz

Actief lid
Here Maps heeft Navteq overgenomen, is dus hetzelfde bedrijf. En ik begreep dat de VAG groep inmiddels ook weer Here Maps heeft opgekocht.

Jevalo

Lid
Hmm ik heb het bestand op een usb stick gezet en de update laten draaien, hij blijft nu alleen op 81% hangen. Nu heb ik straks geen enkele map meer:pieker:

EdK

Forumguru
Wel nu maar hopen dat je die papieren kaarten nog op zolder kunt vinden...
Kom je toch nog ergens..

Maar je hebt geen oude versie meer bewaard tijdens de laatste update ?

Jevalo

Lid
Het valt mee gelukkig, ik heb een columbus dus de oude kaart staat er nog gewoon op. USB-stick maar weer formatteren en nog een keer proberen, anders misschien met een sdkaart.

Bovenaan Onderaan