Navigatie Updates 2019/2020

Bakkertje

Forumguru
Dat is balen @Rooverz ik had stiekem gehoopt dat het daarmee zou werken ..

Maar dan zit er iets op de SD kaart wat je met tooling uit moet gaan leven. Ik kwam wel wat info tegen op het web over SD kaart cloning ..

En zo kwam ik zojuist onderstaand draadje tegen waarin het probleem volledig uitgelegd wordt:
https://www.focusclub.nl/index.php?...ckup-maken-van-mfd-navigatie-sd-kaart.106190/

Er staat ook een uitleg over hoe je het voor elkaar kunt krijgen om een werkende kopie te maken. Iets met Android enzo ...

Laatst bewerkt:

Jstruijk

Senior Member
Op je SD kaart staat een CID nummer opgeslagen en de Amundsen conrtroleert dit nummer. Of het een uniek nummer is weet ik niet. Het nummer is te clonen/kopieren naar een andere kaart. Je moet daarvoor een geschikte SD kaart hebben en geschikte hardware + software. Al met al kan het wel maar zijn er nogal wat randvoorwaarde.

Ik heb zojuist reactie gekregen van Volkswagen:

Geachte heer,

Terugkomend op uw melding omtrent het navigatiesysteem wil ik u vragen de storing bij de dealer te melden. Het vergt de nodige expertise om u in deze specifieke case een goed antwoord te kunnen geven. De dealer is voor u het aanspreekpunt. Zij kunnen, indien nodig, voor u een melding maken bij de fabriek teneinde productverbeteringen door te voeren. Ik hoop u hiermee een stap dichterbij het door u gewenste antwoord gebracht te hebben.
Met vriendelijke groet,

Volkswagen Customer Care

Dus allemaal massaal naar de dealer :pardon:

Voordat ik iedereen doodmaak met een blije mus; Of dit werkelijk de samenvoeging is van alle losse bundels, of dat het een rename is van de 1030 versie weet ik nog niet.

Volkswagen heeft op zijn updatesite de gehele kaart van Europa (1115) van 12,5GB gezet!
Deze vervangt de 1030 van 03-04-2018.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Rooverz

Actief lid
Voordat ik iedereen doodmaak met een blije mus; Of dit werkelijk de samenvoeging is van alle losse bundels, of dat het een rename is van de 1030 versie weet ik nog niet.

Volkswagen heeft op zijn updatesite de gehele kaart van Europa (1115) van 12,5GB gezet!
Deze vervangt de 1030 van 03-04-2018.
Dat zou mooi nieuws zijn! Vanavond meteen downloaden en proberen!

EdK

Forumguru
Je zou haast zeggen dat als VW er toch weer mee komt dat het straks ook bij Skoda / Seat geplaatst moet gaan worden...

Bakkertje

Forumguru
dat lijkt me wel @EdK
Maar je kunt gewoon de VW kaarten downloaden en gebruiken, dat is ongeveer hetzelfde als met een VW op het Skodaforum actief blijven :deuk:

HvdW

Nieuw lid
Vanmiddag de 1115-versie (2019/2020) van de nieuwe ECE-5 kaartenverzameling op een van mijn twee originele SKODA SD-kaartjes gezet. Die werkt in mijn Amundsen maar het is, nog los van alle ontbrekende landen, zeker geen verbetering.
Een adres in Drente waar ik a.s. maandag naartoe moet (Hoofdstraat 61 Exloo) kon ik in de 1030-versie (2018/2019) met de volledige ECE-1 landenbezetting (op het tweede SD-kaartje) nog gewoon invoeren. Maar met de nieuwe 1115-versie kan ik alleen de plaats en de straatnaam nog invoeren en geen huisnummer meer. Hij vraagt dan naar welke kruising ik wil. Alsof ik dat weet, terwijl ik er nog nooit geweest ben. Als ik dat wist zou ik ook geen navigatiesysteem nodig hebben denk ik... Bizar; minder landen, meer ruimte op het kaartje maar niet eens huisnummers meer te vinden... Ik blijf heel zuinig op dat tweede kaartje met de 1030-versie van de volledige ECE-1 kaarten!
En mijn Here WeGo app kan dat adres ook gewoon vinden en laat zelfs zien dat daar een hotel-restaurant gevestigd is.
Ik ga toch eens kijken naar die DiscoverMedia kaarten van VW.

Rooverz

Actief lid
Vanmiddag de 1115-versie (2019/2020) van de nieuwue ECE-5 kaartenverzameling op een van mijn twee originele SKODA SD-kaartjes gezet. Die werkt in mijn Amundsen maar het is, nog los van allen ontbrekende landen, zeker geen verbetering.
Een adres in Drente waar ik a.s. maandag naartoe moet (Hoofdstraat 61 Exloo) kon ik in de 1030-versie (2018/2019) met de volledige ECE-1 landenbezetting (op het tweede SD-kaartje) nog gewoon invoeren. Maar met de nieuwe 1115-versie kan ik alleen de plaats en de straatnaam nog invoeren en geen huisnummer meer. Hij vraagt dan naar welke kruising ik wil. Alsof ik dat weet, terwijl ik er nog nooit geweest ben. Als ik dat wist zou ik ook geen navigatiesysteem nodig hebben denk ik... Bizar; minder landen, meer ruimte op het kaartje maar niet eens huisnummers meer te vinden... Blijf heel zuinig op dat tweede kaartje met de 1030-versie van de veooledige ECE-`1 kaarten!
En mijn Here WeGo app kan dat adres ook gewoon vinden en laat zelfs zien dat daar een hotel-restaurant is.
Ik ga toch eens kijken naar die DiscoverMedia kaarten van VW.
Ik heb dit probleem ook al ondervonden met bepaalde adressen.... Ik kijk het nog even aan met de 1115 versie, anders weer terug naar de 1030 variant.

Rooverz

Actief lid
UPDATE mbt de volkswagen kaarten:

Ja, ze werken, maar....

- download via Chrome, via IE wordt bij mij steeds de verbinding verbroken
- helaas zitten in de vw versie ook de straatnaam/huisnummer tekortkomingen zoals in de 1030 versie (was te verwachten aangezien het kaartmateriaal/leverancier - voor zover bekend- identiek zijn aan elkaar)

Canon-Eye

Forumguru
Het wegvallen van de huisnummers is geen vooruitgang, nee.
Maar als je naar de juiste straat bent geleid, dan zal het toch geen onoverkomelijke heksentoer zijn om het juiste huisnummer te vinden? Vooral niet als je - zoals ik gewend ben te doen - vooraf de situatie een beetje verkent met Google maps en Streetview.
Zooo verwend, die jeugd van tegenwoordig... :maakmegek:

Skivo

Donateur
Ik heb ook de 1115 geïnstalleerd (Amundsen) en kreeg ook met het staatnamen nummers probleem te maken. Om een lang verhaal kort te maken: ik heb de navigatie ritgegevens verwijderd zodat er geen gegevens meer over ritten in het verleden in het systeem bekend zijn. Daarmee was bij mij het probleem met huisnummers weg. Wellicht is er een meer vriendelijke oplossing en ik weet ook niet of dit de oplossing voor iedereen is, maar bij mij mekkert ie (vooralsnog) niet meer over huisnummers.

EdK

Forumguru
Vooral niet als je - zoals ik gewend ben te doen - vooraf de situatie een beetje verkent met Google maps en Streetview.
Gohhh heb je dat dan nodig bij een TomTom ??

Enne de situatie verkennen als je naar 4 a 5 adressen per dag moet ?
Als mijn Navi het niet geheel weet dan durf ik nog als vloeger de mensen aan te spreken en te vragen waar ik excact moet zijn.
En dat is leuk joh als je opeens met wildvreemde locals aan t praten bent...

Mali

Forumguru
Het wegvallen van de huisnummers is geen vooruitgang, nee.
Maar als je naar de juiste straat bent geleid, dan zal het toch geen onoverkomelijke heksentoer zijn om het juiste huisnummer te vinden? Vooral niet als je - zoals ik gewend ben te doen - vooraf de situatie een beetje verkent met Google maps en Streetview.
Zooo verwend, die jeugd van tegenwoordig... :maakmegek:

Herengracht amsterdam wil je graag aan de juiste kant van het kanaal terecht komen met het eenrichtingsverkeer en de pech als er een vuilniswagen voor je rijd en dan aan de verkeerde kant rijd.

EdK

Forumguru
Herengracht amsterdam wil je graag aan de juiste kant van het kanaal terecht komen
Jij hebt echt geld zeker !!
Sinds de nieuwe tarieven voor het parkeren in wat ze dan het centrum noemen kan ik daar niet meer parkeren daar ik dat van mijn salaris dit niet meer kan bekostigen.....

• Leuk
Waarderingen: Mali

HvdW

Nieuw lid
Heb zojuist de 1115-versie van VW (DiscoverMedia2_EU_AS_1115_V10) gedownload en even op mijn PC ontzipt (op een SD-kaartje duurt dat nogal lang). Die bevat zo te zien 45 landen, dezelfde als in de oorspronkelijke 0820, 0915 en 1030 ECE-1 versies van SKODA. En hij zou op het originele 16 GB-kaartje van SKODA moeten passen.
Ik ga het morgen proberen (deze tegenwoordige jeugdige is een pensionado van bijna 69 dus heeft alle tijd ...) en laat jullie daarna meedelen in de ontstane vreugde of smart.

EdK

Forumguru
Wel ik pas nog steeds ff, ik kan met de oude versie nog steeds alles vinden en als er bij VW nu al weer één en ander veranderd zijn er wereldwijd blijkbaar toch klachten aan het binnenkomen dus vermoed ik zomaar dat binnen nu en het volgende jaar er nog één en ander bij Skoda / Seat gaat veranderen op de Update site

Bovenaan Onderaan