Navigatie Updates 2019/2020

Jstruijk

Senior Member
Is ECE 4 niet voor de meeste onder ons goed bruikbaar?
Ik ben ook geen fan van deze oplossing, zoals al eerder aangeven, maar ECE 4 zou voor mij voldoende zijn voor een goede Europese trip (werk+vakantie).

Nogmaals, het zou ze sieren als ze gewoon een volledig dekkende kaart aanbieden op een grotere SD kaart. Lijkt me niet zo moeilijk.

Rooverz

Actief lid
Is ECE 4 niet voor de meeste onder ons goed bruikbaar?
Ik ben ook geen fan van deze oplossing, zoals al eerder aangeven, maar ECE 4 zou voor mij voldoende zijn voor een goede Europese trip (werk+vakantie).

Nogmaals, het zou ze sieren als ze gewoon een volledig dekkende kaart aanbieden op een grotere SD kaart. Lijkt me niet zo moeilijk.
Volgens mij klopt alleen de landenomschrijving niet.... En de kaart data heeft zeer veel tekortkomingen tov de vorige kaarten. Zo zijn bepaalde straat/huisnummer combinaties ineens niet meer bekend....

Ziet er beter uit, maar toch lijkt het nog niet helemaal te kloppen;

ECE 1: 5,00GB = 13 landen
ECE 2: 4,00GB = 22 landen
ECE 3: 4,00GB = 14 landen
ECE 4: 7,00GB = 47!! landen
ECE 5: 8,00GB = 20 landen
ECE 6: 7,00GB = 24 landen
ECE 7: 5,00GB = 15 landen

Vooral ECE 4 springt er uit, deze zou het meest complete zijn en enkel Kazakhstan en Rusland missen van alle landen die genoemd staan in alle pakketten. Hierin zitten minstens de landen die ook in ECE 5 zitten en die is 1GB groter.
Iemand een linkje naar ECE 4? Wellicht is de detail in ECE 5 veel beter dan in ECE 4.

Jstruijk

Senior Member
Je hebt gelijk, als je het zo bekijkt lijkt het nog steeds niet te kloppen.
Ook tussen ECE4 en ECE6 zit geen grootte verschil maar alle landen van ECE6 zitten ook in ECE4. Lijkt me niet te kloppen.
My bad, ik was te vroeg met concluderen dat eea nu klopt :banghead:

ECE 4 lijkt meer de landomschrijving te zijn van de vorige Europa-update van 3-4-2018

Edit: Motor-Talk forum geeft:

Motor-talk zei:
ECE 4 2019/2020 (7,00GB)

Was wirklich drinne ist ?

Ordner nur AD BE DE FR IT HR LI LU MT MC NL AT PL SM CH SK SI CZ HU VA

das sind die Länder:

Andorra, Belgien, Deutschland, Frankreich, Italien, Kroatien, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Monaco, Niederlande, Österreich, Polen, San Marino, Schweiz, Slowakei, Slowenien, Tschechien, Ungarn, Vatikanstadt

ECE5 hat auch diese Länder plus GB Großbritannien, IE Irland und IS Island dazu.

Laatst bewerkt:

Jstruijk

Senior Member
Dan kan ik er mijn europese werk/vakantie trips nog niet mee maken :mad:

Dat er bepaalde keuzes gemaakt worden waardoor de kaarten opgesplitst worden dat kan. Hoeven we niet blij mee te zijn, het niet eens mee te zijn maar goed... Wat ik echter wel belachelijk vind is dat er een persoon of een team is die het prima vind dat de kaarten op deze manier geplaatst worden. Verkeerde informatie, halve informatie, verkeerde bestanden en ga maar door. Kan echt niet dit... Zo moeilijk is het niet: Bestanden klaar zetten, webpagina maken, controleren en als info klopt, online zetten ipv oude pagina.

Simply NOT clever dit

Laatst bewerkt:

Rooverz

Actief lid
Volgens mij staat op de volkswagen map update portal wel de juiste landenbundels bij de downloads. Als het goed is kan je deze ook gewoon downloaden en gebruiken.

Ik krijg maar 1 kaart aangeboden, van 6Gb. Er is geen keuze mogelijk uit verschillende kaarten met verschillende delen van Europa.

servies

Forumguru
van een vergelijkbaar topic bij onze oosterburen:
Nach Aussage der Skoda Hotline sind sämtliche Dateien des Amundsen MIB2 noch nicht richtig; man arbeite daran.
Auch sagte man mir, dass es wohl wieder nur zwei Dateien nach Behebung dieser Probleme geben soll, die dann - genau wie früher - (West-)Europa und Osteuropa beinhalten sollen.

Ob ich das nun wirklich glauben mag, vermag ich noch nicht beurteilen zu können. Die Dame an der Hotline frug in der Fachanzeilung nach und bekam den Hinweis, dass die Daten noch nicht stimmten. Auf meine abermalige Nachfrage bzw. den Hinweis, dass auch auf der VW Seite entsprechende Dateien stünden, frug sie abermals in der Fachabteilung nach und antwortete dann, dass es - demnächst - also innerhalb von ca. einer Woche, nur noch zwei Dateien wie früher zum Download geben werde ...
Het huidige aanbod klopt dus niet en het zou nog weer worden rechtgetrokken naar de originele indeling...

ralma

Lid
Ben net bij de dealer geweest, die kennen het probleem en hebben een ruilsysteem ingevoerd, je levert je eigen SD kaart in en krijgt een andere met update minus Rusland om binnen het bereik van de SD kaart te blijven.
Deze service wordt in Veghel bij van den Udenhout gratis verstrekt

Rooverz

Actief lid
Ben net bij de dealer geweest, die kennen het probleem en hebben een ruilsysteem ingevoerd, je levert je eigen SD kaart in en krijgt een andere met update minus Rusland om binnen het bereik van de SD kaart te blijven.
Is dit de 2019/2020 (1115) versie? En is de update dan inclusief Spanje en Duitsland? (deze landencombi is namelijk niet te krijgen bij de nieuwe downloads)

ralma

Lid
Dit is zover ik weet de ECE 2019 heb nog niet verder gekeken maar zou nu heel Europa zonder Rusland moeten zijn dus met Duitsland en Spanje

Rooverz

Actief lid
Dit is zover ik weet de ECE 2019 heb nog niet verder gekeken maar zou nu heel Europa zonder Rusland moeten zijn dus met Duitsland en Spanje
Ben benieuwd, de ene laatste versie is 1030 2018/2019, de meest recente is 2019/2020 1115. Dit is te controleren door op het mediasystem naar setup en kaartinfo te gaan.

Rooverz

Actief lid
Vandaag een aantal van de nieuw aangeboden downloads geprobeerd en ze hebben allemaal hetzelfde probleem, als ik een huisnummer invoer en daarnaartoe wil navigeren geeft hij steeds aan dat huisnummer niet mogelijk is en geeft een alternatief huisnummer. Wie heeft dit probleem ook, of juist niet? Ik rij een skoda octavia combi 2017 facelift met amundsen systeem.

Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru

Krijg je een grotere kaart qua geheugen, of hoe moet ik dit precies zien?

Anders ga ik hier ook bij van Udenhout informeren..

ralma

Lid
Nee ze ruilen je kaart of laden de update op je eigen kaart, ze halen Rusland uit de update waardoor de update op je eigen "kleine" kaart past.
Het zou Skoda wel sieren als ze voor de Amundsen gebruikers nu een grotere bruikbare SD kaart aan zouden bieden tegen een lage prijs, nu moeten we voor iedere update naar de dealer omdat we zelf geen aparte landen kunnen verwijderen.

Rooverz

Actief lid
Nee ze ruilen je kaart of laden de update op je eigen kaart, ze halen Rusland uit de update waardoor de update op je eigen "kleine" kaart past.
Het zou Skoda wel sieren als ze voor de Amundsen gebruikers nu een grotere bruikbare SD kaart aan zouden bieden tegen een lage prijs, nu moeten we voor iedere update naar de dealer omdat we zelf geen aparte landen kunnen verwijderen.
Waar halen ze de update vandaan? Want in de download portal staan 7 verschillende updates, waarvan het allemaal kleine landen combinaties zijn, dus geen enkele grote inclusief Rusland die ze er weer uit kunnen halen..... Wil je eens kijken in je navigatie in je auto welke kaart versie je hebt? Is dit 2018/2019 (1030) of 2019/2020 (1115).

Rallye

Forumguru
Voor 2018/2019 hoeven ze niets van de kaart te halen, die past gewoon in zijn geheel op de 16Gb MiB2-SD-kaart.......

Bovenaan Onderaan