Nazomer meeting Škodaforum - zaterdag 6 september 2014

nietje72

Forumguru
Beter duurkoop dan goedkoop in dit geval @blokart. Zeker ook de stickerresten op de plaat eerst allemaal verwijderen zeker? Dat wordt ook een k.. klus :mad:

Joske

Forumguru
Die doet het inderdaad perfect! Ben er hierdoor wel achtergekomen dat m'n bumperbeschermstrip in het midden loslaat waardoor de onderkant van de achterklep er tegenaan schuurt. :cry:
Ik heb 'm er gister helemaal vanaf gehaald en ben me nu gek aan het boenen met alcohol om de stickerresten eraf te krijgen. Ga er mogen mee verder. Iemand een tip of eigen ervaring hoe ik 'm vast kan zetten waardoor-ie ook in het midden goed blijft zitten?
Gebruik wasbenzine, dat is veilig voor je lak (verwijdert wel wax) ;)

nietje72

Forumguru
Werkt dat sneller/beter dan alcohol? Heb nu een flesje met 70% gebruikt en dat gaat prima als je geduld hebt en flink boent.

Joske

Forumguru
Werkt dat sneller/beter dan alcohol? Heb nu een flesje met 70% gebruikt en dat gaat prima als je geduld hebt en flink boent.
Ik vind WB snel en veilig werken, flink boenen? Dan vrees ik al voor krassen.. Werkt ook om teer van je velgen te krijgen of van je bumper. Gaat makkelijk en veilig mijn inziens.

Frank

Forumguru
@Joske +1
Niet komen opdagen zonder afmelding is not done

De lat ligt wederom hoger, dus voor de volgende meeting organisators (@dirkkroneman en @lugolux78) is het er niet makkelijker op geworden ;) succes boys!

Als ik een tip mag geven: de manier dat hier de gewoonte is om aanwezigheden te registreren voor events, groepsaankopen en "ik heb mijn auto al" lijstjes werkt niet echt eens er meer dan 20 mensen op het lijstje staan.

Voor meetings enz zijn er (gratis en betrouwbare) diensten als Eventbrite, Meetup enz die registratie voor je regelen. Je kan dan bv 3d voor het event een mailing uitsturen om eraan te herinneren uit te schrijven als je toch niet kan en zo. Ik weet dat het de drempel iets verhoogt (bv bij Meetup moet je account maken), maar het maakt het een pak overzichtelijker voor de deelnemers, voor de formlezers (echte berichten ivm de meeting ipv talloze reposts van dezelfde lijst met 1 nieuwe naam) maar vooral voor de organisatoren. En het fixt het probleem van de no-shows voor een groot stuk. Just my 2 cents. Simply Clever?

• Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru

Welke alcohol, ethanol of propanol (meest gangbare soorten, naast spiritus)? Ethanol lost de meeste lijmen beter op dan propanol. Overigens een stukje keukenpapier drenken in de alcohol en even op de lijm leggen, zal helpen om de lijm zacht te maken, en makkelijker eraf te krijgen. De wasbenzine-optie van Joske zal kloppen voor zover ik zijn chemische kennis kan inschatten, maar ik dacht eigenlijk dat moderne lakken soms deels oplosten onder wasbenzine.

@Frank zoals hier gebruikelijk, gebeurt het op veel autofora. Een automatische mail naar alle inschrijvers bijv. 1 week (of 2)van tevoren ter herinnering, om nog tijdig af te kunnen zeggen, en een automatische herinnering 1 dag van tevoren, zou het aantal no-show al fors kunnen verminderen.

Andere optie is om mensen die zonder goede reden niet op komen dagen, bij een volgende meeting per definitie onder aan de lijst/op de reservelijst te plaatsen, en bij bijvoorbeeld 3x no-show in 5 jaar, geen inschrijvingen meer te accepteren voor een meeting. Iemand kan zonder bericht niet op komen dagen, maar daar toch een goede reden voor hebben en dit achteraf melden (geldt dan ook niet als no-show), hierbij denk ik bijvoorbeeld aan: ongeluk (als Ridley bijvoorbeeld op de heenweg, i.p.v. op de thuisreis een aanrijding had gehad, plotseling overlijden, of ziekenhuisopname in de familiesfeer enz.).

Laatst bewerkt:

Kiswum

Forumguru
@Frank, op zich een goed idee, maar ik denk dat je dan te weinig herinnert wordt aan de meeting en hoeveel mensen er komen (in het geval dat je niet bent ingeschreven). De huidige manier vind ik ook soms overzichtelijk, maar niet onprettig.
Vernieuwingen en verbeteringen zijn altijd goed en moeten we absoluut blijven stimuleren.

De reminder vanuit de organisatie was overigens goed gedaan. Wat we eventueel kunnen verbeteren, is dat we de organisatie ons mailadres doorsturen bij aanmelding, zodat mailtjes eventueel altijd aan zullen komen. Hier op het forum moest je tot enkele jaren geleden nog aanmelden met een bedrijfsmailadres. Het kan zijn dat veel leden dat nog steeds hebben, naar dat mail adres niet gebruiken.

nietje72

Forumguru
Ben het eens met @Kiswum. Ondanks de dubbele administratie is het wel het meest handige om in ieder geval minimaal ook een e-mailadres door te moeten geven. Ik lees m'n e-mail immers vrijwel direct na binnenkomst (ook op m'n iPhone) maar zie niet direct alle forumposts (ondanks Tapatalk).

Cordoba

Forumguru
Idee van Herman (Kiswum) is inderdaad niet verkeerd, misschien mensen de optie geven om te kiezen om óf een mobiel telefoonnr. óf een emailadres, óf beiden te geven.
Mensen die willen komen maar wat minder handig met PC's en dergelijke zijn, kunnen dan misschien een SMS-je krijgen. Door iemand pas echt in te schrijven als ie reageert op verstuurde email/SMS, check je gelijk of de gegevens actueel zijn.

Niet iedereen doet dat nietje72 , sommige mensen krijgen 10tallen mailtjes per dag ,een paar dagen niet kijken en je zit op de honderd . Dus kan het mailtje ook makkelijk niet gezien worden . Ik vind dat de lijst perfect werd bijgehouden . Als je je inschrijft neem ik aan dat je het ook in de agenda (in mijn geval me vrouws agenda) schrijft. En lijkt me duidelijk dat je het topic in de gaten houdt ..
Afmelden is dan toch ook een kleine moeite tog;)

CDK

Forumguru
@Cordoba, maak je over wasbenzine maar geen zorgen, anders krijgt carclean flinke claims aan de broek, je wilt niet weten waar dat allemaal in zit, in sommige wondermiddelen zelfs tot 95% de rest is geur en kleur verdoezelaar :deuk: :deuk: :deuk:

Bovenaan Onderaan