Nieuw en op zoek naar een Combi.....Octavia gevonden!

Herperduin

Forumguru
@Bakkertje: dank! Had de Jan Bogert Octavia al gezien maar komt nog circa 1300 euro bij voor aflevering en garantie. De andere zal ik eens opzoeken.
Ik snap overigens dat “mijn” link misschien beetje uitgekleed is maar voor mij meer dan genoeg luxe. Als ik veel naar luxere uitvoeringen ga kijken dan weet ik zeker dat ik straks ga denken dat ik het nog echt nodig heb :giggle:. Ga toch proberen rond mijn budget te blijven en me niet te snel te laten verleiden tot nóg mooiere dingen.

Herperduin

Forumguru
@hemi24: ik was eerder al bang dat ik teveel wil voor te weinig of moet gewoon wachten en verder sparen. Vind zeker de achterlichten van de style mooier. Denk dat ik een 1.5 niet nodig heb. Weet niet of audiosysteem veel beter is. Heb wel graag mooi geluid in de auto maar standaard was bij VAG al vaak goed genoeg.

EdK

Forumguru

Denk zelf dat ik dan voor deze zou gaan die bakkertje al aankaarte.
Net iets meer optie's (stoelverwarming) dus iets meer waar voor je geld
Enige nadeel voor mij is dat er leren bekleding op stoelen zit !!
Maar goed dat is een persoonlijk puntje

Herperduin

Forumguru
Leder vind ik zelf wel mooi maar niet nodig. Vraag me overigens af of het tegenwoordig nog echt leer is of ‘vegan leather’. Van dat laatste word ik niet warm. Doet me altijd toch denken aan de ‘skai’ bekleding die vroeger in de Citroën Dyane van mijn moeder zat en waar je je benen aan verbrandde als je met korte broek in ging zitten als auto in de zon gestaan had. Maar dat was vroeger en toen was alles beter :ROFLMAO:.

Laatst bewerkt:

fanSkoda-VW

Forumguru
Ik had vegan leather in de Scala. Viel mij absoluut niet tegen in het gebruik. Ik had wel stoelverwarming.

Grtssssd

JeSko

Forumguru
waar je je benen aan verbrandde als je met korte broek in ging zitten als auto in de zon gestaan had

Dat is nog steeds zo hoor, heb één keer een deels fake en deels echt vollederen interieur gehad, dat was in mijn vorige Superb en ik reed in de zomer rond op een bad handdoek omdat ik anders de onderkant van mijn benen verbrande. Echt leder word al sinds enkele jaren niet meer gebruikt in gewone auto's, en hoe goedkoper de gewone auto is hoe valser het "leder", nu zijn ook luxe merken er vanaf moeten stappen vanwege de woke generatie. Ik wil in elk geval nooit nog zo'n lederen interieur, onaangenaam heet in de zomer ( hele interieur lijkt wel een Serre ) en ijskoud in de winter, goed ik had dan wel zetelverwarming maar dat duurt toch lang voor je dat voelt. Dus ik ben blij met een simpel stoffen interieur.

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Ik vind leer juist erg fijn. Inderdaad: stoelverwarming is voor de eerste kilometers wel nodig, maar als je je verbrandt als je gaat zitten is draag je gewoon een te korte broek. Zoals bij alles vegan geldt voor mijn ook bij de auto: laat maar.

Bakkertje

Forumguru
Hoe dan ook is een style net wat meer aangekleed dan een ambition, zelf zou ik dat er echt wel voor over hebben. De eerder genoemde stoelverwarming bijvoorbeeld, maar ook parkeersensoren voor zijn dan standaard. 17 inch wielen, etc
Al met al een net iets mooiere verschijning als je het mij vraagt.

Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak en bovenal jouw keuze natuurlijk.

Verder zou ik voor mezelf een Skoda kopen met elektrische stoelverstelling omdat die meer verstelmogelijkheden heeft waardoor ik de perfecte zit kan vinden. Maar ook dat is weer hee persoonlijk natuurlijk.

Rallye

Forumguru
Als je echt modieus bent rij je geen Skoda (N.B. ik heb zestien jaar Skoda gereden).

Ik vind het chroom rond de ramen er (op alles behalve een RS) ook aangekleder uitzien dan zonder.

Herperduin

Forumguru
Als je echt modieus bent rij je geen Skoda

Ik ben eens in de zoveel jaar wel modieus. Maar dat is alleen omdat ik al ruim 30 jaar dezelfde kleding draag die soms weer terug in de mode is. Verder ben ik oersaai en degelijk. Ik zou met iedere versie van de Octavia III Combi al heel erg blij zijn want vind het gewoon een erg mooie en tijdloze auto.

Maar een zwarte met chroom accenten en donkerdere ramen achter vind ik helemaal mooi maar ga er niet heel veel extra geld aan uitgeven. Wil vooral een betrouwbare met zo weinig mogelijk kilometers.
Scala blijft overigens ook nog een optie maar dan wel minimaal automatische airco en fatsoenlijk multimedia scherm.

Bakkertje

Forumguru
@Herperduin zeker als je er lang mee gaat doen zou dat voor mij een reden zijn om juist wel naar die uitvoering op zoek te gaan waarvan ik eerder dag als ik hem zie denk van wow wat ben ik blij dat ik die gekozen heb.
En afgaande op wat de auto die je post kost, moet een style met weinig kilometers er ook zeker inzitten.
Hoe dan ook veel wijsheid, persoonlijk vind ik het altijd een leuk moment om op zoek te gaan naar een andere auto. Eindeloze lijstjes komen er dan voorbij en alles wordt 600x afgewogen.

Herperduin

Forumguru
Ik ga hoe dan ook op naar een wow ervaring maar weet ook dat ik me niet teveel moet gaan verlekkeren aan opties die nice to have zijn maar niet nodig.
Hier wordt alles wel minimaal 600x afgewogen en zolang huidige het nog even volhoudt dan heb ik nog de luxe om te twijfelen.
Vind het ook gewoon leuk om anderen hier mee te nemen in mijn zoektocht. Zo krijg ik tips waar ik blij mee ben en wellicht later iemand anders ook nog eens.

Herperduin

Forumguru
Klopt maar dan moet je ook iets moois tegenkomen en zover ben ik nog niet gekomen. All good things to those who wait, wordt wel eens gezegd. Ik wacht dus nog even maar ook niet te lang :giggle:

Laatst bewerkt door een moderator:

Bakkertje

Forumguru
En zo zijn er hier heel veel ervaringsdeskundigen die graag met je meedenken (en zoeken).

Ik heb maar 1x spijt gehad van een keuze voor een auto en dat was een lease ford focus met een 90 pk tdci motor, die paste precies in het lease budget, maar wat een onplezierige motor was dat zeg..

Laatst bewerkt:

Herperduin

Forumguru
En zo zijn er hier heel veel ervaringsdeskundigen die graag met je meedenken (en zoeken).
Zoektocht schiet nog niet heel erg op. Daarom nieuwe vraag. Via contact met iemand die auto gaat inleveren gecheckt of het een brutale vraag is als ik kijk of er mensen zijn die (octavia combi of scala of wellicht nog andere interessante Skoda’s) aan einde lease zitten en wellicht privé over willen nemen en dan aan mij verkopen. Kan voordeel voor beide partijen betekenen.
Andere optie is goed onderhouden oudere combi (O2) van een liefhebber. Laatste optie is eigen golf maar weer verder opknappen maar ondertussen al redelijk ‘in love’ met gedachte dat ik een Skoda ga rijden dus dat is echt laatste optie…

Bovenaan Onderaan