Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Nieuw en op zoek naar een Combi.....Octavia gevonden!
Vind jouw Skoda Octavia occasion op AutoScout24! ✓Zoek in Nederland en Europa. ✓Gratis autorapport.
www.autoscout24.nl
Octavia (grijs) in een Style uitvoering. Deze staat al wel een tijdje te koop. Toen ik voor mijn zwager op zoek was (sep/okt voorgaand jaar) stond deze ook al online. Geen idee wat daar de reden van is maar wellicht wel mogelijk om iets met de prijs te doen.
Die blauwe scala lijkt mooi. Beetje googlen levert volgende resultaat aan foto. Je zou denken dat bumper opnieuw gespoten is. Heeft beetje gevoel van sinaasappelhuidje onder de linker koplamp of zie ik nu spoken?!
Uit RDW voertuigrapport blijkt ook dat in eerste 10 maanden 22.000 km gereden is en daarna in 3 maanden slechts 850 km. Daarna weer in 9 maanden 37.000 km. Lijkt dat ie met schade stilgestaan kan hebben. Zijn dit soort gegevens ergens algemeen toegankelijk / op te vragen?
Volgens mij is het al aangegeven door moderatie dat het hier over de zoektocht naar een auto gaat, en niet over de hulpsystemen, die discussie is al ten treure gevoerd verspreid over het forum en helpen TS niet vooruit, integendeel, het maakt zijn topic onnodig onoverzichtelijk.
@Herperduin , het kan ook gewoon zo zijn dat de Scala te koop heeft gestaan tussen maart en juni 2021 en daarom in 3 maanden slechts 850 km heeft gereden (proefritjes?) en daarna voor verkoop gecontroleerd/gekeurd is, waarbij de tellerstand weer is doorgegeven en jij dit overzicht van de RDW ziet.
@DiVini76 : Had ik al gecheckt. Was dezelfde eigenaar in die periode. Leasemaatschappij. Kan uiteraard dat oorspronkelijke berijder uit dienst is gegaan en auto in voorraad pool van organisatie die heeft geleased heeft gestaan.
Ehhhh, was dat niet de Coronatijd dat velen niet op werk mochten komen en thuis moesten werken en die tijd dat ik door heel nederland en belgie croste en als TT één uur reistijd opgaf dat het dan ook geen minuut meer was !!
En files opeens niet meer bestonden !?
@EdK: zou inderdaad corona gerelateerd kunnen zijn maar ook dat de berijder bijvoorbeeld ziek is geweest / gebroken been / ingescheurde teennagel etc waardoor er geen of weinig kilometers gereden zijn…
Zat toch ook te kijken naar het spuitwerk onder de koplamp wat voor mij de trigger was om te denken “zou ie ooit overgesprongen zijn”. Denk dat ik gewoon maar eens live moet gaan kijken.
Mijn vorige Octavia had ook een vreemd verleden. Eerste eigenaar was lease. Daar was de auto goed gebruikt. Daarna een particulier die er in 1,5 jaar geloof ik 2.000km mee had gereden. Ook nog best een tijd te koop gestaan voor ik hem kocht.
Was toch echt een keurige en goede auto dus zou me niet meteen te druk maken om zo'n soort verleden.
Altijd beste !
Want foto's zegt nooit alles, en kan best zijn dat wat je nu op foto ziet er in werkelijkheid niet zit !
En mocht het wel dan met dealer over beginnen en reden !?
En tsja met wat polijsten kun je aardig wat weg krijgen, en misschien ook wel van de prijs...
@RichTrip : Thanks! Idd mooi maar ondertussen ambities naar beneden bijgesteld vanwege feit dat op dit moment binnen budget niet iets te vinden is. Als we iets sneller besluit hadden genomen dan was het binnen het budget een mooie race blue uit 2019 met 90.000km geworden met garantie en beurt maar nu lijkt alles weer zeker 1.000 euro duurder. We blijven sowieso op zoek naar een Škoda maar zal eerder een Fabia Combi worden en wellicht nog één keer de Golf opknappen zodat we nog wat kunnen sparen en meer tijd hebben om verder te kijken en de Golf zijn 24 jarige verjaardag kan gaan vieren tijdens ons bezit.
We kijken nu naar zoiets als deze maar denk dat we beter kunnen kijken naar een FSI ipv MPI.
Met een Fabia is niks mis hoor! Ook heel ruim zo'n Fabia Combi en wellicht nog wat goedkoper in houderschap, ga je je echt niet beklagen. Dan kan je voor je budget nog wat leuke extra's meenemen die je misschien niet op de Octavia had gehad.
Fabia combi is een fijne auto en afhankelijk van de uitvoering vaak best compleet. Vorig jaar een gekocht, toen geselecteerd op km stand, 1.0tsi, parkeersensoren, stoelverwarming en kleur. Achteraf hill hold geactiveerd en fabrieksupdate naar 115pk bij VAG techniek. Omdat de catalogus relatief laag is valt verzekering mee, wegenbelasting is niet te gek en verbruik valt ook mee. Ruimte op de achterbank is wel wat beperkt maar de bagageruimte is riant.
Geloof ook niet dat er iets mis is met een Fabia. Vind het persoonlijk ook wel een mooie auto. Hoef in een Fabia geen bijzondere opties behalve dan CarPlay zodat ik handsfree kan bellen. Heb liever zo goedkoop mogelijk zodat ik gewoon door kan sparen voor een Octavia of Scala in de toekomst. Zal dus wel voor een TSI gaan zoeken en ook hier hooguit 100.000 km. Zag zojuist op vaartland een witte naar mijn smaak en budget maar met 141.000km en weet dus niet of dat zo slim is.
Wellicht had iemand het al opgemerkt maar ik ben niet heel erg een risico nemer
Let op dat bij het kaalste uitrustingsniveau Active* er niet standaard cruise control en front assist op zit. Deze uitvoering is makkelijk te herkennen, hij heeft namelijk geen verchroomde rand rond de grille (... of het is een Monte Carlo, waar juist alles op en aan zit).
*De 'gewone' Active, niet zoals die in de Business-prijslijst staat. Die heeft dit alles wél.
@Pindasaus : Thanks! Leer iedere keer wat nieuws. De blauwe in mijn link is een active maar met zilveren grille en cruisecontrol maar goed om op te letten. Ga wel op zoek naar een TSI.
Zou dit wat kunnen zijn? Wel redelijk goedkoop en 141.000km op teller. Ziet er verder goed uit vind ik zelf. Banden hebben tussen 3 en 5 mm profiel maar gezien prijs moet ik daar niet veel van vinden denk ik.
Op ovi.rdw.nl zie ik dat de auto 1 zakelijke eigenaar heeft gehad. Het lijkt een Business Ambition (= vrij veel opties, behalve cosmetische) + navigatie, parkeersensoren en trekhaak. De kosten voor nieuwe banden vallen gelukkig mee met 15" velgen. Zakelijk doet lease vermoeden en die auto's gaan eruit als ze aan onderhoud toe zijn. Ik heb twee jaar geleden ook een ex-lease Fabia gekocht en was toen € 1.000 kwijt aan banden + onderhoud.
Of het een goeie is, geen idee. Qua motor en opties wel.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.