Nieuwe Skoda Rapid ( de foto's )

VEEJAY

Forumguru
Doet me denken aan de Seat cordoba destijds, was gewoon een ibiza met kofferbak. Is helaas geen succes geworden volgens mij.

Antera

Donateur
stukje verlagen en standaard 18 of 19inch mee geven maakt het al een stuk nettere auto maar goed mijn smaak

darkprojectx

Forumguru
hallo meneer Skoda, hebben wij niets geleerd???

De Skoda Fabia 1 Sedan was al een onwijze flopper, en deze heeft dezelfde ongeproportioneerde looks..

ik kan niet anders zeggen dan dat deze auto WEER buiten de prijzen valt en verdient dus :

GroteFoto-37QDRQZB.jpg

sitechris

Donateur
Nee, deze Skoda kan me niet bekoren. jammer, met de nieuwe designstijl (Vision) zag het er zo veelbelovend uit voor Skoda. Met deze auto ga je echter weinig zieltjes winnen ben ik bang. Interieur vind ik wel aardig btw

hemi24

Forumguru
Inderdaad, het getoonde model is o.a. voor India en is weinig meer of minder dan een (oosterse) Vento met ander neus...

Lekker verwarrend dat het model wat daar Vento heet eigenlijk weinig meer of minder is dan een Polo-sedan!!!

RefleCs

Forumguru
Het model voor india is gewoon een Faab 2 met kont. Niks meer niks minder. Ik hoop dat het europese model de neus van de Mission L mee zal krijgen.

E

Ex-lid 2926

Niet echt mooi (voorzichtig uitgedrukt), maar er zal best een markt zijn voor deze auto. Kijk eens naar de Dacia Logan. Was eerst ook alleen voor de Oosteuropese, Aziatische en Noordafrikaanse markt bedoeld. Werd ook in Westeuropa een succes, dankzij de lage prijs, degelijkheid en interieurruimte. En het blijkt nog steeds dat vooral ouderen een sedan model nog steeds kunnen waarderen. (grote kofferbak en als je in de winter bij je bagageruimte moet zijn ben je niet meteen je interieurwarmte kwijt)

Hetzer

Forumguru
Ik denk ook niet dat hij zo naar Europa gaat komen, de Citigo ziet daar ook heel anders uit, dat word in China en India een Suzuki alto met Skoda neus.
de "Aziatische" Rapid is echt wel meer dan een Fabia met kont, hij staat op een andere bodem, plaat en is heeft ook meer binnenruimte en een totaal ander interieur

ter vergelijking, dit is een goedkope phot-shop van een Fabia met kont ;)

2lvhhjp.jpg

en dit is de Rapid

2i5j05.jpg

Michel

Forumguru
Hierbij de aankondiging van de Skoda Rapid (hij gaat dus echt zo heten), het model dat eind dit jaar op de markt komt en tussen de Fabia en de Octavia wordt gepositioneerd:

"Het was nog een kwestie van tijd maar Skoda heeft nu officieel bekend gemaakt dat het nieuwe model, dat nog voor het einde van dit jaar op de markt komt, Rapid gaat heten.

Topman Winfried Vahland van Skoda heeft op de autoshow in Peking niet alleen de naam bekend gemaakt maar ook gezegd dat het nieuwe model een belangrijke rol moet gaan spelen bij de groei van het Tsjechische automerk. Skoda streeft er naar om in 2018 ruim 1,5 miljoen auto's te produceren. Vorig jaar wist men al een record van 879.000 voertuigen te realiseren.

De nieuwe Rapid wordt nog voor het einde van dit jaar in Europa gelanceerd en komt tussen de Fabia en de Octavia te staan. Op de autotentoonstelling van Parijs in september dit jaar wordt de Rapid officieel onthuld. Om in 2018 aan een productie van 1,5 miljoen auto's te kunnen komen, gaat Skoda de komende jaren elke zes maanden een nieuw model lanceren, aldus topman Vahland."

Bron: Nieuws | Altijd op de hoogte van het laatste nieuws met Telegraaf.nl

hemi24

Forumguru
...chromen strip is nog camouflage, net als het bovenste deel van de koplampunits en het randje bij de achterdeuren...

Bovenaan Onderaan