Witte Yeti
Actief lid
Skoda Rapid is officieel!
19-06-2012
Pats! Na de spyshots was het geen geheim meer. De Skoda Rapid wordt een nieuwe budgetboldie van de Tsjechen die de ruimte tussen de Fabia en Octavia opvult. Dit zijn de eerste foto’s.
Wat opvalt is dat ze flink hebben vastgehouden aan de MissionL Concept (livepics). Deze productieversie is grotendeels gelijk, op de minder spannende deurgrepen, koplampen, spiegels en velgen na. Ook is het dak nu gewoon wit. De Rapid (4,48 meter lang, 1,70 meter breed) komt in eerste instantie met 4 benzine- en 2 dieselmotoren op de markt, die niet nader worden gespecificeerd.
En met de Rapid kunnen we kennis maken met de nieuwe designrichting die het merk opgaat. Tuurlijk, in de basis is het een sedan die nét iets teveel op de Seat Toledo lijkt, maar net als met de stadsvoitures als de Citigo en Mii krijgen ze allemaal een eigen smoeltje.
Prijzen zijn er nog niet, maar Skoda strooit wel met termen als ‘betaalbare auto’ en ‘prijs-kwaliteitsverhouding’. Die gaat niet gek veel kosten dus. En daar is vraag naar, nietwaar Dacia?
19-06-2012
Pats! Na de spyshots was het geen geheim meer. De Skoda Rapid wordt een nieuwe budgetboldie van de Tsjechen die de ruimte tussen de Fabia en Octavia opvult. Dit zijn de eerste foto’s.
Wat opvalt is dat ze flink hebben vastgehouden aan de MissionL Concept (livepics). Deze productieversie is grotendeels gelijk, op de minder spannende deurgrepen, koplampen, spiegels en velgen na. Ook is het dak nu gewoon wit. De Rapid (4,48 meter lang, 1,70 meter breed) komt in eerste instantie met 4 benzine- en 2 dieselmotoren op de markt, die niet nader worden gespecificeerd.
En met de Rapid kunnen we kennis maken met de nieuwe designrichting die het merk opgaat. Tuurlijk, in de basis is het een sedan die nét iets teveel op de Seat Toledo lijkt, maar net als met de stadsvoitures als de Citigo en Mii krijgen ze allemaal een eigen smoeltje.
Prijzen zijn er nog niet, maar Skoda strooit wel met termen als ‘betaalbare auto’ en ‘prijs-kwaliteitsverhouding’. Die gaat niet gek veel kosten dus. En daar is vraag naar, nietwaar Dacia?