Nieuwe Skoda Rapid ( de foto's )

RefleCs

Forumguru
Wat me opvalt is dat de projectorkoplampen weer verdwenen zijn? Dit t.o.v. alle huidige Skoda's.

Pendragon

Donateur
Als ze de auto echt in die kleur uit gaan geven, ga ik ervoor. Normaal is die alleen voor RS (bij Octavia) en ik vind dit de mooiste kleur die Skoda heeft. Ik ben benieuwd. En natuurlijk gaat het om meer dan alleen de kleur, dus eerst maar eens in het echt zien.

Falcon

Donateur
@Pendagron: Is dit niet de Roomster blauw in plaats van de Racing Blue (donkerder) van de RS?

Roomster:
Skoda-Roomster-wallpapers+(3).jpg

Octavia:
OctaviaRSDa41.jpg

Pendragon

Donateur
@Falcon: ja, daar lijkt het inderdaad wel op. Toch wel mooi, maar niet zo mooi als de racing blue van de RS :) Bedankt voor het corrigeren :xyxthumbs:

AvB

Senior Member
Voor de volledigheid ook nog maar even enkele foto's van de/mijn Fabia RS Race Blue:

4.jpg 1.jpg 7.jpg

Pendragon

Donateur
@AvB: op jou foto's lijkt de racing blue weer een stuk lichter dan op die Octavia RS :) Ach we zien het wel als hij er is. Nog een half jaartje wachten en dan stat hij in de showroom.....die 6 maanden zijn zo om.

Hetzer

Forumguru
Toch zie ik niet veel verschillen met de indiaase Rapid.
Goed die heeft de auto neus en is een Sedan ipv een HB, maar groot zijn de verschillen niet

De Oosterse
15mcpx4.jpg

de Europese
1427nsx.jpg

De Oosterse
295796u.jpg

de Europese
2w2mn9z.jpg

hemi24

Forumguru
Verschillen Rapid (EU) <> Rapid (India):

Lengte (mm): 4483 <> 4386;
Wielbasis (mm): 2602 <> 2552;
Bagagecap. (l): 550 <> 460;

Blijkbaar zit het grootste verschil, afgezien van het front, de vouwen over de zijkant en de deuren incl deurvorm, voornamelijk aan de achterzijde...

Hetzer

Forumguru
Welke vouwen over de zijkant vind je dan anders?? En alleen het raam van de achterportier loopt anders, dit ivm dat de 1 een HB is .de ander een Sedan
Verschil in lengte kan liggen aan de andere bumper, verschil in wielbasis van 10 mm vind ik wel opmerkelijk, aangezien ze op het zelfde platform staan.

Hetzer

Forumguru
en hier de achterzijdes
r10bxk.jpg

2a7idro.jpg

die met het nieuwe logo en de ruitenwisser is dus de Europese
Vind niet veel verschil tussen de beide. ondanks dat de 1 een HB is en de ander een Sedan

hemi24

Forumguru
Welke vouwen over de zijkant vind je dan anders?? En alleen het raam van de achterportier loopt anders, dit ivm dat de 1 een HB is .de ander een Sedan
Verschil in lengte kan liggen aan de andere bumper, verschil in wielbasis van 10 mm vind ik wel opmerkelijk, aangezien ze op het zelfde platform staan.

Vouw over de zijkant en die onderin de deur moet je toch wel zijn opgevallen..!?!

Deuren en laatst zijruit zijn voor beide gelijk zoals je aangaf, maar ook rond het driehoek van de spiegelbevestiging t.o.v. de deur en de A-stijl zijn verschillend; Bij het EU-model liggen de ruitenwissers verder onder de motorkap verborgen.

Voor wat betreft het gedeelte tot de middenstijl denk ik dat de wagens vrijwel identiek zijn en dat het plaatwerk het grootste verschil is. Achter zit naar mijn mening het grootste verschil doordat de wielbasis 5cm groter is en de totaallengte ook 10cm, is mijn idee dat dit met name voor extra ruimte op de achterbank zorgt, evenals de bagageruimte.

piair1982

Forumguru
Vergeet de breedte niet.
De indische versie is net zo breed als een faab. De eu versie zit over de 1,70 meter breedte.

De india versie is de VW polo sedan, ook wel vento genoemd.

De eu versie is een samenraapsel van fabia² onderdelen maar dan opnieuw opgezet. Vandaar dat de wielbasis in lengte en breedte afwijkt.

Dan lijkt de Oosterse versie in mijn ogen wat mooier dan die optisch hoekerige EU variant maar dat komt dan natuurlijk door de vierkante koplampunit's :confused:

darkprojectx

Forumguru
Waarom hebben ze in godsnaam dat slot van de kofferbak erin gemaakt?????????????
Dat heeft de fabia toch ook niet?
Wat een kneuzen aan die ontwerptafel zeg..
Ik mag toch aannemen dat de kofferbak met CV op slot gaat? En mocht die niet meer werken dan kun je toch altijd nog je zooi eruit halen door de achterbank neer te klappen. Weer een reden om er geen te kopen :rolleyes:
Dan ga ik liever voor de misschien ietsjes oudere maar kwa design 100x mooiere VW Jetta.
Kijk DIT is een kont! ZONDER slotje erin.. het is geen dagboek :(

2008-volkswagen-jetta-tsi-racer-rear-1280x960.jpg

Hetzer

Forumguru
@Hemi24, beide versies hebben toch die vouw onderin de portieren, idd het zelfde als de polo sedan..., waar de indiaase opgebaseerd is

17et1w.jpg

Bovenaan Onderaan