Nieuwe Skoda Rapid ( de foto's )

Fabia

† In Memoriam
Skoda test met rode Rapid op de Ring
m1fyd09b6gjo_600.jpg

23 mei 2012 | 10:49 | Tekst: Joe van Burik

Onze spionagefotograaf heeft het er maar druk mee, want diverse automerken testen dezer dagen flink wat af met hun nieuwe modellen. Zo ook Skoda, dat rondjes draait met de Rapid op de Nürburgring.

Met de Rapid wil Skoda een serieuze auto neerzetten tussen de Fabia en de Octavia. Het model moet vergelijkbaar worden met de Jetta in het modellengamma van Volkswagen, maar dan wel een stukje kleiner. Een aardige verantwoordelijkheid voor een heel nieuw model, en dus reden genoeg voor Skoda om nog flink te testen met de Rapid – en wel op de Nürburgring.
Van veel camouflage kun je niet spreken in het geval van dit exemplaar, alleen de verlichtingsunits zijn nog voorzien van stickers. Voor de motoriseringen verwachten we een keur aan TSI’s en TDI’s, zoals we het gewend zijn van de merken die onder Volkswagen vallen. Een tijdje geleden maakte het Tsjechische merk overigens al bekend dat de auto nog vóór de jaarwisseling bij de dealers in onze contreien komt te staan.

Bron: Autoweek.nl

piair1982

Forumguru
Voor europa dus een mini octavia. Dat wil zeggen: hatchback.

Daarmee komt hij ook nog als combi. Volgens auto.cz

Als dat zo is, dan is de Rapid combi een mooie waardige opvolger voor mijn huidige bolide. :)

hemi24

Forumguru
We wachten af! Maar mij lijkt een uitvoering met 2.0 TDI en DSG wel wat..!

@Tonno: dat is niet de Europese versie van de Rapid, maar de in India gebouwde Rapid.

En er is ook een actievideo:

[video=youtube;8kOtZDFTwgI]http://www.youtube.com/watch?v=8kOtZDFTwgI[/video]

hemi24

Forumguru
Zelfs de rechts gestuurde versies worden al gespot!!!

[video=youtube;Ctazz_P4Vj8]http://www.youtube.com/watch?v=Ctazz_P4Vj8&feature=player_detailpage[/video]

hemi24

Forumguru
Sterker nog: De Rapid is een hatchback, net als de O2, een klep tot bovenaan, met een visueel kontje...

Hier de foto van de MissonL:
stock-photo-frankfurt-september-skoda-mission-l-car-shown-at-the-th-internationale-automobil-851.jpg
Skoda+Mission+L+Trunk.jpg
6178480603_ded3fee393_z.jpg

E

Ex-lid 2926

Leuke auto. Nu Skoda de Octavia 3 iets hoger (lees duurder) in de markt gaat zetten zou deze Rapid wat mij betreft wel de opvolger mogen worden van mijn Octavia 2.
Zou ik 'm in het blauw bestellen, dan zouden de buren vermoedelijk niet eens in de gaten hebben dat er een nieuwe auto op de oprit zou staan. Ik vind dat de Rapid de nodige gelijkenissen vertoont met de Octavia 2 PFL.

Falcon

Donateur
Ik zou er toch gelijk een spoiler achterop laten plaatsen.. dat kontje mag van mij wat dikker :)

Witte Yeti

Actief lid
Nieuw, nieuwer, nieuwst: ŠKODA Rapid

Nu nog nieuwer: ŠKODA Rapid

Wellicht heb je de geruchten al gehoord: de Citigo is nog maar net op de Nederlandse markt en nu al dient de volgende ŠKODA zich aan! De ŠKODA Rapid verwachten we medio januari 2013 bij de dealers in het land.
Op de hoogte blijven van de ŠKODA Rapid?
Meld je nu aan voor de ŠKODA Nieuwsbrief en je mist niets meer!

Michel

Forumguru
Ik zie net op de Facebook pagina van Skoda NL (ja, die is er inmiddels ook) dat morgen om 10:00 uur de eerste officiële beelden van de Rapid worden vrijgegeven.

De officiële foto's:

m1fyeorbsjgt.jpg m1fyeorbr9gs.jpg

Mission L geslaagd: dit is de Skoda Rapid! | Autonieuws - AutoWeek.nl

Ik vind hem wel geslaagd. Ik ben alleen wel benieuwd hoe het interieur eruit ziet. Bij de Seat tegenhanger, die weer Toledo gaat heten, vind ik het interieur niet echt geweldig vormgegeven.

Darkside

Forumguru
Nette auto's En inderdaad beproefde techniek.
Oud stuur, dashboard, klokken en navi. Alsmede nog oude dakantenne.
(als ik de foto;s van de toledo bekijk).
Het lijkt er dus sterk op dat de huidige Octavia verder leeft in deze rapid maar dan met een vers design.
De prijs moet de doorslaggevende factor worden.
Als die goed is zullen het wel succes auto's worden die veel ruimte bieden.

Bovenaan Onderaan