Nieuwe software Octavia 4 (reboot fix) Versie 1969

Ja dat is dus noujuist het punt. Als je je daar even over in zou lezen dan zie je dat dat nou het euvel is.. er lijkt niks te gebeuren en dan ineens als je zelf kijkt issie bijgewerkt..

Voor wbt 1941; linkjes staan ff wat berichten terug.. doe ff wat moeite t is hier gewoon te vinden..

jongetje

Forumguru
@SjrdSkoda Een systeemupdate moet je zelf starten en kun je niet onderbreken en kun je verder die tijd (reken op 45 minuten) niets met het scherm. Druk lang op de menu knop en dan kies je de eerste optie en dan kun je die starten als die op de usbc stick staat.

SjrdSkoda

Nieuw lid
Ja dat is dus noujuist het punt. Als je je daar even over in zou lezen dan zie je dat dat nou het euvel is.. er lijkt niks te gebeuren en dan ineens als je zelf kijkt issie bijgewerkt..

Voor wbt 1941; linkjes staan ff wat berichten terug.. doe ff wat moeite t is hier gewoon te vinden..
De software van 1941 had ik al maar omdat ik op een oude versie (1788) zit werd er gezegd dat ik misschien niet in een keer kon updaten. Toch bedankt voor je reactie.

@SjrdSkoda Een systeemupdate moet je zelf starten en kun je niet onderbreken en kun je verder die tijd (reken op 45 minuten) niets met het scherm. Druk lang op de menu knop en dan kies je de eerste optie en dan kun je die starten als die op de usbc stick staat.
Bedankt @jongetje, die stap had ik gemist.

robzie

Senior Member
Ik heb een hele goedkope usbc stick van Kingston (128GB) van iets van 9euro. Deze is exfat en heb de laatste kaarten (23.6) hier vorige week mee ingeladen.

Stick in de auto (bij mij in de eerste usbc poort) en na 2 uur rijden had ik nieuwe kaarten. Zonder enige melding...
Je gelooft het niet, zoals ik al zei in eerdere berichten, diverse voorgaande kaart-versies proberen te downloaden en via usb-c stickje op mijn O4 te krijgen, steeds niet gelukt. Afgelopen weekeind weer maar eens een poging gewaagd met navigatie-versie 23.6 en tadaa....auto heeft 'm binnen gehaald. Niet eens zoveel kilometers ervoor hoeven te maken, enkel heen en weer naar mijn werk en ie stond erop.
Waarom nu wel ineens, heeft het er misschien iets mee te maken dat ik het stickje niet snel gefomarteerd heb, maar op de langzame manier geformateerd.
Pfffff......computers, ik snap daar soms helemaal niets van. Een oudje collega zei ooit: "Je moet je niet afvragen waarom en hoe, maar het werkt en daar gaat het om" Een wijze man ;) minstens 20 jaar jonger dan ondergetekende is ie, zou het daaraan liggen?

EdK

Forumguru
Snel formateren houd in dat de bestanden gewoon op de stick blijven staan maar een kenmerk krijgen en niet in verkenner meer te zien zijn.
De door jou genaamde langzame manier van formateren is de echte manier van formateren en word de schijf / stick echt leeg gemaakt cq dus geformateerd !

Eh, nee. Eigenlijk niet. Feitelijk worden alle sectoren volgeschreven met nullen ipv bij snelformateren puur alleen de TOC gewist wordt... Overigens is dat volledig formatteren niet verstandig op flash (of nand) geheugen gezien daar de chip van slijt..

Maar mooi dat het gelukt is.. ik zit dacht ik nog op 21,3… of was t nou 23,1…. Weet het niet meer 1701114885549.png

jongetje

Forumguru
De 23.10 is een OTA update, maar als je niet betaald voor online updates is 23.9 de laatste die je zelf kunt installeren.

Berghuis

Donateur
Sinds de update naar 1941 kan ik niet meer zien hoeveel kilometer ik op de accu heb gereden. Gaat dus om de plugin versie.
Normaal stond er in het scherm hoeveel kilometer is had gereden. Zie het verschil onderstaand:
5725FE3A-60A5-4F22-B82F-AEA960A3E42A_1_105_c.jpeg
Nieuwe situatie

AC23F689-B84C-4856-BB30-BD284277770D_1_105_c.jpeg
Oude situatie

Of die nou in sport of normal staat maakt overigens geen verschil.

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Was me niet opgevallen. Dat de nieuwe situatie boven staat in plaats van onder maakt het voor mij wat onduidelijk.

GOic

Lid
Sinds 3 weken eigenaar van een Octavia IV. Wat een drama is die software (reboots, zwarte schermen). Blij met alle info op dit forum! Zojuist gelukt om de firmware van 1803 naar 1941 te updaten (dat had de dealer best even kunnen doen voor aflevering). Zijn er nog andere noodzakelijke updates beschikbaar en aan te raden? Navigatie ga ik sowieso nog proberen. Ik ga ook even kijken naar de VCDS mogelijkheden van Antera, al zeggen die zaken me nog weinig. Welke zijn zeer aan te raden/essentieel? Hopelijk hebben jullie nog goede tips.

johanl

Senior Member
Ik ben er zelf nog niet achter gekomen waar je die firmware kan vinden. Via het Skoda portaal vind ik alleen navigatie updates. Hoe heb je het gedaan?

jongetje

Forumguru
Ik ben er zelf nog niet achter gekomen waar je die firmware kan vinden. Via het Skoda portaal vind ik alleen navigatie updates. Hoe heb je het gedaan?
Dat staat een aantal keer in dit topic genoemd (even terug lezen).

Zijn er nog andere noodzakelijke updates beschikbaar en aan te raden? Navigatie ga ik sowieso nog proberen.
Navigatie is eenvoudig, kwestie van de update downloaden en op een goede usbc stick zetten en dan wachten.

Je gaat komende weken sowieso nog wel wat updates krijgen die automatisch binnenkomen.

• Leuk
Waarderingen: GOic
Bovenaan Onderaan