Ik heb een hele goedkope usbc stick van Kingston (128GB) van iets van 9euro. Deze is exfat en heb de laatste kaarten (23.6) hier vorige week mee ingeladen.
Stick in de auto (bij mij in de eerste usbc poort) en na 2 uur rijden had ik nieuwe kaarten. Zonder enige melding...
Je gelooft het niet, zoals ik al zei in eerdere berichten, diverse voorgaande kaart-versies proberen te downloaden en via usb-c stickje op mijn O4 te krijgen, steeds niet gelukt. Afgelopen weekeind weer maar eens een poging gewaagd met navigatie-versie 23.6 en tadaa....auto heeft 'm binnen gehaald. Niet eens zoveel kilometers ervoor hoeven te maken, enkel heen en weer naar mijn werk en ie stond erop.
Waarom nu wel ineens, heeft het er misschien iets mee te maken dat ik het stickje niet snel gefomarteerd heb, maar op de langzame manier geformateerd.
Pfffff......computers, ik snap daar soms helemaal niets van. Een oudje collega zei ooit: "Je moet je niet afvragen waarom en hoe, maar het werkt en daar gaat het om" Een wijze man
minstens 20 jaar jonger dan ondergetekende is ie, zou het daaraan liggen?