Nieuwe software Octavia 4 (reboot fix) Versie 1969

SjrdSkoda

Nieuw lid
Ik heb onlangs een Skoda Octavia (2021) gekocht (import vanuit Duitsland) en heb nog Software 1788. Kan deze meteen naar 1941 geüpdate worden? (versie MOI3_EU_SK_R9410L MU1941_SK20230615S?)

Ik lees dat buitenlandse auto's een bolero hebben ipv een Columbus. Hoe kom ik er achter welke ik heb en maakt de versie nog uit als je update?

Antera

Donateur
Ik heb onlangs een Skoda Octavia (2021) gekocht (import vanuit Duitsland) en heb nog Software 1788. Kan deze meteen naar 1941 geüpdate worden? (versie MOI3_EU_SK_R9410L MU1941_SK20230615S?)

Ik lees dat buitenlandse auto's een bolero hebben ipv een Columbus. Hoe kom ik er achter welke ik heb en maakt de versie nog uit als je update?

Deze kan niet in 1x geupdate worden naar 19xx. Deze moet in stappen.

Berghuis

Donateur
Vandaag bij de 15.000 beurt is ook dr software geüpdatet door de dealer. Camera moest inderdaad even opnieuw ingeleerd worden. Eerste rit geen reboots gehad, hopelijk is dit nu dan ook verleden tijd. Ga dit weekend nog wat kilometers maken, dus kom er snel genoeg achter.

Bijlagen

• IMG_5842.jpeg
    IMG_5842.jpeg
    155,2 KB · Weergaven: 49

johanl

Senior Member
Hoe kan je versies van de software en navigatie vinden? Heb het tot nu toe nergens kunnen vinden. Heb als het goed is Colombus.

johanl

Senior Member
Bedoel je dan het Setup icoontje als ik de Navigatie app open heb? Kan je ook nog ergens een update check starten?

Antera

Donateur
Bedoel je dan het Setup icoontje als ik de Navigatie app open heb? Kan je ook nog ergens een update check starten?
Je kan geen check starten is nooit geweest, Bij instellingen in je hoofdmenu en dan naar beneden scrollen naar afdeling software

Ja, nou, dat heb ik geprobeerd.. en ik ben best wel bedreven met het hoe en wat: maar kopiëren ho maar.. gebeurt echt geen reet.. heeft er een week in gezeten.. je krijgt ook geen melding of iets van nieuwe kaart zal ik due kopieren, zoals wat je zou verwachten bij de eerdere generatie MIB systemen. Verschillende manieren geprobeerd, ntfs, fat32, exfat, bestanden in de root, in de hoofdmap… nada..

robzie

Senior Member
Hier Idem, een eerdere versie lukte wel, maar de laatst voorhanden versie wil mijn auto maar niet binnen halen.

Laatst bewerkt door een moderator:

jongetje

Forumguru
Ik heb een hele goedkope usbc stick van Kingston (128GB) van iets van 9euro. Deze is exfat en heb de laatste kaarten (23.6) hier vorige week mee ingeladen.

Stick in de auto (bij mij in de eerste usbc poort) en na 2 uur rijden had ik nieuwe kaarten. Zonder enige melding...

Nou dan zal ik het nog eens proberen.. ik heb geen usb c stick, wel een verloopje.. wellicht is dat het maar dat zou niet moeten.. daarbij.. ik vermoed dat het ding gewoon een usb 2.0 interface heeft.. zal gerust geen 3.2 gen1 zijn..

SjrdSkoda

Nieuw lid
Stick in de auto (bij mij in de eerste usbc poort) en na 2 uur rijden had ik nieuwe kaarten. Zonder enige melding...
Kan je de usbstick na het updaten verwijderen of moet deze erin blijven?

Updaten van mijn systeem is nog niet gelukt met in 1 keer naar versie 1941 te updaten. Zal het eens in stappen proberen.
Bedankt voor jullie reacties.

SjrdSkoda

Nieuw lid
Bij het updaten van het systeem; Krijg je dan iets van een melding als je de USB stick erin stopt, doet hij wat op de achtergrond? Hoe gaat dat precies? Want bij mij gebeurd er helemaal niks.

Misschien iemand update software van voor versie 1941?

Bovenaan Onderaan