Nieuwe software Octavia 4 (reboot fix) Versie 1969

jongetje

Forumguru
@jongetje, ik heb even gekeken in de auto. Je kunt het verifiëren door naar 'menu' te gaan, dan 'gebruikers', vervolgens 'setup' en dan staat er een menuoptie in de lijst 'privésfeer en diensten'. In die lange lijst staat ook de optie
'online-systeemupdate'. Als deze op geactiveerd staat, zou je systeemupdates OTA moeten kunnen ontvangen.
Ik heb in dat menu alleen "hoofdgebruiker worder" en "hoofd gebruiker verwijderen" IN het menu gebruikers geeft hij aan dat ik hoofdgebruiker ben en in het setup menu zegt hij dat een andere gebruiker (die niet meer bestaat) hoofd gebruiker is). Maar er gebeurd niets als ik op "hoofd gebruiker worden" klik.

Maargoed, alles werkt al 2 jaar wel prima dus ik laat het maar zo :-)

jesse_s93

Forumguru
@jongetje dat klinkt best vreemd. Ik zou het zelf niet echt prettig vinden als er een andere hoofdgebruiker in mijn systeem staat. Dat zou namelijk kunnen (lees: hoeft niet) betekenen dat iemand nog op afstand via de MySkoda app met jou meekijkt. Ik had het systeem voor de zekerheid naar fabrieksinstellingen gezet en het proces opnieuw ingezet. De menu-optie privésfeer en diensten zie jij dus ook niet staan onder setup?

Berghuis

Donateur
Iemand ook bekend met het fenomeen dat wanneer het infotainment systeem start dat je dan weer door een wizard heen moet lopen? Bijv. radiozenders opnieuw laten zoeken en opslaan, tijd en datum, thuisadres instellen etc? Ik heb dit nu een paar keer gehad en de laatste keer stond ook alles in het Engels, pas na een dag kon ik Nederlands weer als standaard instellen. Hoop dat dit met een update ook verleden tijd zal zijn.

Volgende vraag is, wanneer 1941 via OTA binnenkomt (ik heb H61) en geïnstalleerd wordt heeft dit gevolgen voor de achteruitrijcamera die achteraf is geplaatst? Volgens mij moet die bij iedere versie update namelijk opnieuw in geleerd worden dacht ik.

Alpha

Donateur
Ik kreeg gisteren de melding van een update maar nu valt mijn hele systeem om de minuut uit en blijft reboothen. Iemand idee wat ik nu kan doen? Alle storingen springen ook op.
Heb jij niet last van het issue dat je navi de radio logo’s probeert te updaten maar hierdoor je infotainment crashed? Deed zich van de zomer voor bij veel vakantiegangers. Heb je al geprobeerd die functie uit te schakelen?

Antera

Donateur
Iemand ook bekend met het fenomeen dat wanneer het infotainment systeem start dat je dan weer door een wizard heen moet lopen? Bijv. radiozenders opnieuw laten zoeken en opslaan, tijd en datum, thuisadres instellen etc? Ik heb dit nu een paar keer gehad en de laatste keer stond ook alles in het Engels, pas na een dag kon ik Nederlands weer als standaard instellen. Hoop dat dit met een update ook verleden tijd zal zijn.

Volgende vraag is, wanneer 1941 via OTA binnenkomt (ik heb H61) en geïnstalleerd wordt heeft dit gevolgen voor de achteruitrijcamera die achteraf is geplaatst? Volgens mij moet die bij iedere versie update namelijk opnieuw in geleerd worden dacht ik.
Met een software update van het mediasysteem OTA of handmatig blijft de rest bestaan incl je camera. Dat hij andere taal of niet alles laat zien komt vaker voor bij ingevoerde auto’s of als het systeem geen verbinding kan maken met je profiel Dat hij dan naar en basis instelling gaat

Berghuis

Donateur
Thnx voor je reactie. Ingevoerd is de RS niet. Ik hoop zsm de update dan vanzelf of anders binnenkort met de eerst volgende onderhoudsbeurt te krijgen.

jongetje

Forumguru
@jongetje dat klinkt best vreemd. Ik zou het zelf niet echt prettig vinden als er een andere hoofdgebruiker in mijn systeem staat. .....
Ik ben net even ingelogd in het connect portal en die geeft aan dat mijn auto in "werkplaats mode" staat. Misschien dat dat issues geeft met de gebruikers activeren?

Laatst bewerkt door een moderator:

Vinb

Nieuw lid
Zo juist geupdate naar 1941 software. .....
Bedankt voor de link, ging goed met de update! Kwam van 1806 af, waar ik niet al te veel problemen mee had, hopelijk zijn nu ook de laatste onvolkomenheden opgelost.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb software versie 1806, moer ik dan ook langs de dealer voor een update? Aangezien hierboven over 1941 wordt gesproken?

Ja maar voor bij de dealer moet er wel een probleem zijn met het systeem. Anders kunnen of willen ze je niet bijwerken. Eventueel via hier ook wel te downloaden en zelf uit te voeren als de dealer niet wil.

Ik heb op het moment geen problemen met het infotainment systeem. Dus ik laat het dan wel zoals het is. Als ik dan naar de dealer moet laat ik het mee updaten. Of zijn er nog andere verbeteringen? Neem aan dat deze ook OTA geüpdatet wordt?

Doen ze niet zomaar. ze moeten een probleem (vast lopen, slechte bluetooth, resets, carplay niet goed etc etc etc) hebben om zo een soort van werkcode (laat ik het zo maar ff noemen) te krijgen om een update te kunnen doen. En zo ook de uren/kosten kunnen te claimen bij de fabriek. Maar je kúnt het vragen.

100pk

Lid
Vandaag de update naar 1941 op een usb-stick gezet; en de update met succes gedraaid.
Ging eigenlijk best soepel en sneller dan gedacht.
Van 1803 in een keer naar 1941.

Skoda-octavia-update.jpg

robzie

Senior Member
Vandaag (inmiddels eergisteren alweer)diverse updates van de frontcamera gehad, vooralsnog probleemloos gereden vanmiddag,/gisteren en vandaag, ben benieuwd of het blijvend opgelost is, de overbekende Travelassist-problemen en dat eeuwige rebooten.
Fingers crossed.

Uiteraard was de auto naar fabrieksinstellingen terug gezet, maar dat is inmiddels alweer aangepast.

"Oh ja, Uw 12V accu is nagenoeg overleden, kan toch niet mevrouw, is volgens de verkopende dealer afgelopen januari al vernieuwd....."
Niet dus, wedden.

100pk

Lid
Mijn accu vond het ook wat lang duren en vertelde me ook dat 'ie wat laag in de spanning was na een klein half uur updaten.
Even afwachten hoe dat verder gaat deze winter…

johanl

Senior Member
Kan iedereen dit soort updates gewoon downloaden of zit dat achter een serviceportaal o.i.d.? Indien het eerste, waar vind je de updates?

Bovenaan Onderaan