Nieuwe software Octavia 4 (reboot fix) Versie 1969

Ik heb nu de optie automatische keuze zenderlogo's uitgezet en de connectie met mijn telefoon via bluetooth verbroken. En zowaar, nog geen reset terwijl de stationair loopt. Dit klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Ik ga zo maar voor de zekerheid een stukje rijden gewoon om te kijken of het blijft werken en of ik mijn telefoon weer kan koppelen.

Stappen die ik heb gedaan

Auto op contact maar geen draaiende motor en telefoon connectie verwijderd. Daarna zenderlogo's instelling aangepast.

Ik hou jullie op de hoogte

Net 1,5 uur rondgereden zonder 1 enkele reset. Ook paar keer uit de auto geweest waarbij de auto uit is geweest. Alles werkte prima. De oplossing voor mij was dus het uitzetten van het automatische keuze zenderlogo's. Bedankt voor de tip. Is toch een stuk fijner rijden als alles naar behoren werkt.

Japanese Power

Donateur
…Dit is een bekend probleem dat ik had toen ik van Bretagne naar Spanje afdaalde. De Bayonne-dealer in Baskenland was er terdege van op de hoogte: als de optie "logo's radiozenders automatisch laden" is aangevinkt, probeert het systeem de logo's te downloaden van nieuwe radiozenders die ze onderweg tegenkomen.
Ha Olivier,

Welkom hier. Als dit werkelijk de oplossing is die je aandraagt in je allereerste post verdient dat een bloemetje! Top!

mark913

Nieuw lid
Goedemorgen,

Ik heb de reboot issue, nu is mijn auto naar de garage geweest voor de 1941 upgrade. En hebben ze de 5F geupgrade, een sensor dacht ik?

Nu na 5 dagen zijn de problemen weer terug gekomen en zijn ongeveer alle hulpsystemen uitgevallen. Heb nu een zwart media scherm. Wanneer ik hem weer reset dmv die 15 seconde powerknop, komt het alarm gewoon net zo hard en zo snel weer terug.

Ben niet in het buitenland geweest, dus die optie voor radiologos uitzetten lijkt mij onlogisch, heb dit wel uitgezet.

Iemand enig idee. Nu al 4 keer bij de garage geweest en die zijn ook het einde zoek heb ik het idee.

Laatst bewerkt:

olgolf

Nieuw lid
Desactivating the logo automatic download is supposed to fix the "travel reboot " indeed. For the other issues, 1941 is supposed to be the solution but.. I read that in some cases they change the calculator behind this f... software.

Antera

Donateur
Goedemorgen,

Ik heb de reboot issue, nu is mijn auto naar de garage geweest voor de 1941 upgrade. En hebben ze de 5F geupgrade, een sensor dacht ik?

Nu na 5 dagen zijn de problemen weer terug gekomen en zijn ongeveer alle hulpsystemen uitgevallen. Heb nu een zwart media scherm. Wanneer ik hem weer reset dmv die 15 seconde powerknop, komt het alarm gewoon net zo hard en zo snel weer terug.

Ben niet in het buitenland geweest, dus die optie voor radiologos uitzetten lijkt mij onlogisch, heb dit wel uitgezet.

Iemand enig idee. Nu al 4 keer bij de garage geweest en die zijn ook het einde zoek heb ik het idee

Dan is er serieus een hardware probleem met je 5F module en zullen die vrees ik toch moeten vervangen

Karamba!

Nieuw lid
... Conclusie: ga naar de instellingen van het multimediasysteem en vink automatisch laden uit.

Je bent een held!

Vandaag tijdens mijn rit naar Spanje exact tegen dezelfde problemen aangelopen, hebben een tussenstop in Zuid-Frankrijk (Montelimar) en de laatste 30-45 minuten continue problemen met het uitvallen van het systeem. Na het in-checken in het hotel toch maar even zelf gaan proberen te klooien met het systeem maar niets hielp. Uiteindelijk de Skoda Mobility Service gebeld (want deze zit bij de lease auto) in de hoop dat zij nog tips hadden, maar deze zeer "behulpzame" meneer kon alleen uitbrengen dat ik dan maar naar een dealer moest rijden.
Terug op de kamer gezocht op het forum en kwam jouw tip tegen, dit heeft uiteindelijk (tot zover ik heb kunnen monitoren) geholpen. Moet er alleen nog aan toevoegen dat het bij mij pas werkte nadat ik het systeem had terug gezet naar de fabrieksinstellingen.

Mijn dank is groot! Kan dus morgen met een "normaal" systeem mijn reis vervolgen.

Laatst bewerkt door een moderator:

chriss

Senior Member
Hi, een ritje naar Spanje via Zuid Frankrijk en ook hier problemen met reboots en uitval. Met veel geluk terug naar fabrieksinstellingen gezet (het scherm bleef zowaar een paar minuten aan), en de zenderlogo instellingen uitgeschakeld, dat lijkt zowaar (voorlopig) te helpen.
Dank voor de tip! @olgolf :yeah:

g.vanwijhe

Nieuw lid
Hoi zelfde gehad als windvlaag. Paar kilometer voor de camping geluid radio uit en daarna de rest. Ongeveer 9 maanden geleden ook gehad. Toen is communicatie unit vervangen. Vanuit Frankrijk dealer gebeld. Afspraak gemaakt voor fix. Ben 2 dagen thuis en ineens werkt de boel weer.

mark913

Nieuw lid
Ik heb na een paar weken eindelijk mijn auto terug na het vervangen van de 5f module. Nu maar een aantal dag aanzien en kijken of het hele probleem verholpen is. Bluetooth was geen 'my skoda' meer, maar 'my MIB ...'

chriss

Senior Member
Hi, een ritje naar Spanje via Zuid Frankrijk en ook hier problemen met reboots en uitval. Met veel geluk terug naar fabrieksinstellingen gezet (het scherm bleef zowaar een paar minuten aan), en de zenderlogo instellingen uitgeschakeld, dat lijkt zowaar (voorlopig) te helpen.
Dank voor de tip! @olgolf :yeah:
Ik ben nog in Spanje, maar 1 reboot per dag daar valt voorlopig mee te leven (hier). Overigens even contact gehad met de de dealer (Pouw), die heeft tijd voor een upgrade vanaf 25 SEPTEMBER! (over 6 weken) hahahahaha.:banghead:

boabob

Nieuw lid
Mijn Octavia 4 heeft ook last van rebooten, regelmatig één of twee keer na koude start. Ik zou graag de update via USB uitvoeren. Zou iemand mij de instructie kunnen geven? Ik ben op zich wel handig met computers. Maar ik weet niet waar ik de firmware kan downloaden.

Drukkert

Senior Member
Ik heb sinds enige weken nu de update draaien (1941). De reboots zijn wel verleden tijd, maar ik krijg geregeld de melding dat "de instellingen worden geladen". Dat is vooral wanneer mijn vrouw de auto heeft meegenomen (en zij Android Auto heeft gebruikt). Ook zij krijgt deze melding. Enige oplossing is dan gedurende 30 seconden de uitknop ingedrukt houden. Wanneer ik vervolgens de auto weer meeneem ervaar ik hetzelfde ritueel. Lijkt wel of het wisselen van Andoid Auto tussen verschillende telefoons voor problemen zorgt.

Bovenaan Onderaan