Nieuwe software Octavia 4 (reboot fix) Versie 1969

bendex

Nieuw lid
Ook hier dezelfde problemen gehad maar die zijn verleden tijd na een update naar 1941.
Ik heb via een Engels forum de software ontvangen en deze zelf via een usb stick in het systeem geladen, duurt een klein half uurtje.
Voor wie interesse heeft, ik wil het bestand hier wel delen....weet alleen niet als dit toegestaan is op het forum.
En natuurlijk gebruik is op eigen risico.

robzie

Senior Member
Idem, vanmorgen ook laten doen, nog een paar kleine VCDS aanpassingen laten doen en weer tevreden huiswaarts.

Laatst bewerkt door een moderator:

Dennisx

Nieuw lid
Zelfde probleem hier. Al 2 keer naar Spanje geweest zonder scherm, gps , BT, radio, phev, achteruitcamera en nog veel meer dat niet meer werkt. En heel veel veiligheidssystemen die niet meer werkten.
Auto is nieuw gekocht: SKODA OCTAVIA COMBI 1.4 TSI IV PHEV BUSINESS EDITION

374969324_2272470086296653_6039606884049398733_n.jpg

De auto is nu binnen in de garage. Ik heb gevraagd voor een software update maar die man geloofde ni echt dat er een update is.

373355451_1465150474335840_1834736387963853479_n.jpg

Ik laat straks wel iets weten of die geupdate is naar 1941.

True

Lid
@Dennisx heb je al geprobeerd om het downloaden van radiostation afbeeldingen uit te schakelen? Daar is nogal wat over te vinden op dit forum.

Dennisx

Nieuw lid
Ze hebben onderhoud uitgevoerd maar ze kunnen de update niet uitvoeren omdat ze sinds vorig jaar geen officiële Skoda garage meer zijn. Wel raar want we hebben de auto daar nieuw gekocht. En als ik bij een officiële Skoda garage een afspraak maak dan zeggen ze dat ze geen nieuwe klanten meer aannemen i.v.m. met klantenstop. Skoda service is waardeloos in Belgie. Dat ze dan minder auto's verkopen en de mensen een service geven waar ze recht op hebben. Dus ik zal maar is naar Dieteren.be bellen of mailen.

True

Lid
Wacht ik probeer het nog een keer:
@Dennisx amai vrind hebbe gij al geprobeerd om het downloaden van radiostatioonekkes de afbeeldingen uit te geschakelen? Daar is nogal wat over te vinden op dit forumske.

RoelF

Forumguru
@Dennisx ergens op het forum zwerft de oplossing wat betreft het uitvallen bij tripjes naar zuidfrankrijk (dus ook spanje). Je zal het automatisch downloaden van de radiostation afbeeldingen moeten uitschakelen. Dat lost het probleem direct op. Zoals True ook al aangeeft.
Daarbij kan je @Rainesh een berichtje sturen voor een link naar de 1941 update. Vele forumleden hebben deze al zelfstandig geïnstalleerd.
Je hebt de garage niet nodig :)

RoelF

Forumguru
Het radio-probleem los je op door die optie uit te schakelen in het menu.
Dagelijkse reboots worden opgelost door 1941.

Okkie73

Senior Member
Hier werkte 1941 zonder problemen tot ongeveer begin september (vanaf 21-06) de laatste dagen echter terugkerend storingsmeldingen travel assist, ACC, proactieve inzittendenbescherming. Meldingen verdwijnen niet vanzelf, alleen door opnieuw starten.:cry::cry: Heb de indruk dat de laatste serie OTA's de problemen opnieuw geactiveerd hebben. :censored:Auto moet binnenkort de 90k beurt hebben, zal aandringen op nieuwe installatie van 1941 en daarna de OTA's te negeren Hopelijk werkt het dan weer goed.

hemi24

Forumguru
Heeft dat niet te maken met condens of een beslagen voorruit?

Laatste weken ‘s ochtends vroeg wel ‘last’ van bij de ID.3; is de voorruit schoon en helder, dan verdwijnt de melding ook weer…

robzie

Senior Member
Ondanks updaten naar 1941, toch weer 2x kort(ging sneller dan afgelopen maanden, maar toch) rebooten afgelopen week.
De voorgenomen update naar travelassist (met nieuw stuur al onderweg en coderen bij Antera) moet ik me nog maar eens goed over bedenken. Zeker na alle foutmeldingen die ik hier, daarover lees......

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan